Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Argentina Rally – Još jedan težak reli za Suzuki
Objavljeno: 30.03.2008.
Na žalost po ambicioznog japanskog proizvođača četvrti reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta nije doneo dobar rezultat. I Toni Gardemeister i Per-Gunnar Andresson za ono malo vremena što su vozili pokazali su odličan potencijal Suzuki SX4 WRC bolida ali na žalost bez rezultata.

Za mladog Anderssona reli je započeo više neko frustrirajuće. Samo par kilometara nakon starta prvog brzinskog ispita automobil je stao zbog kvara senzora pritiska. Drugi dan je krenuo nešto bolje sa vremenima konstantno u top ten sve do SS14 i defekta vešanja. Ni iskusniji Gardemeister nije imao više sreće. Početak je obećavao, Finac se nalazio na poziciji koja obećava bodove, sve do predzadnjeg brzinca dana kada nije mogao izbeći kamen na putu što je rezultovalo odustajanjem. Superally prvilo omogućilo je i njemu da ponovo startuje ali tek onda su nastali problemi. Prvo je otkazao pokon na sve točkove, onda se pokvario centralni diferencijal da bi Gardemeister na SS15 ostao i bez polu-automatskog menjača i servo upravljanja. Treba li pomenuti da je nakon toga odustao i po drugi put.

Povodom svih dešavanja, šef tima, Nobuhiro Tajima je izjavio - ”Bili su ovo veoma teški dani za tim. Žao mi je oba vozača. Probleme rešavamo u hodu kako se pojavljuju i moramo preći što više takmičarskih kilometara. To je jedini način da napredujemo. Put do uspeha je uvek bio težak i pun izazova.”
Petar Janković - Automagazin
Četvrtom uzastopnom pobedom u Argentini Sebastien Loeb je postao čovek sa najviše pobeda na reliju u Južnoj Americi i istovremeno je preuzeo lidersku poziciju u Šampionatu Sveta. Uspeh Citroena uvećao je i Dani Sordo trećim mestom što je francuskog proizvođača približilo na samo tri boda zaostatka za Fordom u konkurenciji konstruktora.
Andrej Jereb se nakon dva dana napornog trkanja u Argentini nalazi na šesnaestom mestu u konkurenciji PWRC. Drugog dana Subaru Impreza Motoring Cluba je slušala bez većih problema što je rezultovalo napredkom od šest pozicija u generalnom plasmanu.
Na žalost loša vest dolazi iz Automeca Sport Teama za koji su u Turskoj trebali da nastupe Giles Panizzi i Arnaud Augoyard. Krajnji ishod, dva Abarth Grande Punta S2000 manje na startu u Istanbulu.
Open Rally Challenge je startovao! Krenuo je projekat hrabrih ljudi iz Hrvatske koji su se u ovim vremenima “usudili” pokrenuti šampionat koji prema njihovim planovima treba razdrmati reli scenu regiona. Prvi pobednik prvog ORC relija je i glavni favorit Ivan Goran Čibej.
Ko čeka taj i dočeka! Konačno Petter Solberg u svom elementu. U trenutku dok ovo pišemo do kraja drugog dana relija u Argentini ostao je još samo 3.50 km dugi superspecijal što znači da je odvoženo osam “glavnih” brzinaca na kojima je četiri pobede uzeo baš bivši Šampion Sveta i vozač Subarua Petter Solberg.
Slovenačka posada Jereb/Kacin pre vremena je morala završiti jučerašnji nastup na reliju Argentina. Dok su se nalazili na solidnom dvanaestom mestu u konkurenciji Production na Subaru Imprezi je iznenada pukla viljuška vešanja na prednjem desnom tocku.
Nastavak relija Sebastien Loeb može dočekati sasvim spokojno sa preko minut i po prednosti ispred drugoplasiranog Chrisa Atkinsona. Ako se setimo da Francuz veoma retko, skoro nikada, greši i to saberemo sa pouzdanošću njegovog Citroena C4 WRC kao rezultat ćemo dobiti najverovatnije sigurnog pobednika.
Ako niste pratili današnja dešavanja u Argentini iz naslova bi pomislili da Sebastien Loeb ponovo hara stazama. Ipak nije bilo tako. Francuz je prvu pobedu odneo baš na brzincu broj pet na kome je pored staze ostao do tadašnji lider, Mikko Hirvonen.
Ništa nije moglo da pripremi slovenačku posadu Jereb/Kacin na ono što će ih sačekati na startu relija u Argentini. Hiljade i hiljade gledalaca tiskalo se na gradskom trgu u Cordobi da pozdravi najbolje svetske reli vozače. Prizor za pamćenje.