Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Argentina Rally – Povratak Pettera Solberga
Objavljeno: 29.03.2008.
Ko čeka taj i dočeka! Konačno Petter Solberg u svom elementu. U trenutku dok ovo pišemo do kraja drugog dana relija u Argentini ostao je još samo 3.50 km dugi superspecijal što znači da je odvoženo osam “glavnih” brzinaca na kojima je četiri pobede uzeo baš bivši Šampion Sveta i vozač Subarua Petter Solberg.
Tu činjenicu ne mogu umanjiti ni odustajanja glavnih zvezda Forda i “lađenje” od strane Loeba a koliko je “Mister Hollywood” zadovoljan dovoljno pokazuje njegova izjava - ”Ne vozim na maksimumu ali je osećaj sjajan. Klizam popreko kao Colin McRae!”. Dva Subarua su trenutno na podijumu i ako je prvoplasirani Loeb na toj poziciji “rado viđen gost” dva plava bolida su nastavak prijatnog iznenađenja koje je započeo Atkinson odličnim rezultatima u Monte Carlu i Meksiku.
Crni dani za Ford se nastavljaju. Ne pamti se kada je toliko problema u dva dana snašlo “plavi oval”. Latvala danas ponovo odustaje nakon problema sa alternatorom, Galli nakon prolaska kroz baru odustaje zbog kvara na instalaciji i gustog dima u kokpitu dok mlađani Wilson trku završava zbog oštećenja vešanja Focusa WRC. U trci je, kako i sam ističe “nekim čudom”, Hirvonen i vozač Munchi’s-a Villagra. Sordo je miran na četvrtoj poziciji a iza njega ni kriv ni dužan peto mesto drži Conrad Rauntenbach!
I vozači klase PWRC su dobro iskoristili lošu sreću momaka iz jače kategorije i lagano se ušetali u top8. Sigurni lider je i dalje Aigner koji se danas opredelio za taktiku “polako i bezbedno” dok se druge pozicije jakim tempom iz pozadine dokopao Al-Attiyah potisnuvši Beltrana na treće mesto i “uglavivši” tako novu Imprezu između dva Mitsubishija. Nakon završenog večerašnjeg superspecijala pred vozačima su sutra još samo tri brzinca i nešto malo preko 40 takmičarskih kilometara.
Rezultati nakon SS17:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hours 26mins 35.4secs
2. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2007 +01mins 20.1secs
3. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2007 +02mins 07.0secs
4. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +03mins 27.4secs
5. Conrad Rautenbach Citroen C4 WRC +17mins 56.2secs
6. Mikko Hirvonen BP Ford Focus RS WRC 07 +24mins 41.3secs
7. Andreas Aigner Mitsubishi Lancer Evo IX +25mins 17.3secs
8. Federico Villagra Munchi's Ford Focus WRC 07 +25mins 32.6secs
Petar Janković - Automagazin
Četvrtom uzastopnom pobedom u Argentini Sebastien Loeb je postao čovek sa najviše pobeda na reliju u Južnoj Americi i istovremeno je preuzeo lidersku poziciju u Šampionatu Sveta. Uspeh Citroena uvećao je i Dani Sordo trećim mestom što je francuskog proizvođača približilo na samo tri boda zaostatka za Fordom u konkurenciji konstruktora.
Na žalost po ambicioznog japanskog proizvođača četvrti reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta nije doneo dobar rezultat. I Toni Gardemeister i Per-Gunnar Andresson za ono malo vremena što su vozili pokazali su odličan potencijal Suzuki SX4 WRC bolida ali na žalost bez rezultata.
Andrej Jereb se nakon dva dana napornog trkanja u Argentini nalazi na šesnaestom mestu u konkurenciji PWRC. Drugog dana Subaru Impreza Motoring Cluba je slušala bez većih problema što je rezultovalo napredkom od šest pozicija u generalnom plasmanu.
Na žalost loša vest dolazi iz Automeca Sport Teama za koji su u Turskoj trebali da nastupe Giles Panizzi i Arnaud Augoyard. Krajnji ishod, dva Abarth Grande Punta S2000 manje na startu u Istanbulu.
Open Rally Challenge je startovao! Krenuo je projekat hrabrih ljudi iz Hrvatske koji su se u ovim vremenima “usudili” pokrenuti šampionat koji prema njihovim planovima treba razdrmati reli scenu regiona. Prvi pobednik prvog ORC relija je i glavni favorit Ivan Goran Čibej.
Slovenačka posada Jereb/Kacin pre vremena je morala završiti jučerašnji nastup na reliju Argentina. Dok su se nalazili na solidnom dvanaestom mestu u konkurenciji Production na Subaru Imprezi je iznenada pukla viljuška vešanja na prednjem desnom tocku.
Nastavak relija Sebastien Loeb može dočekati sasvim spokojno sa preko minut i po prednosti ispred drugoplasiranog Chrisa Atkinsona. Ako se setimo da Francuz veoma retko, skoro nikada, greši i to saberemo sa pouzdanošću njegovog Citroena C4 WRC kao rezultat ćemo dobiti najverovatnije sigurnog pobednika.
Ako niste pratili današnja dešavanja u Argentini iz naslova bi pomislili da Sebastien Loeb ponovo hara stazama. Ipak nije bilo tako. Francuz je prvu pobedu odneo baš na brzincu broj pet na kome je pored staze ostao do tadašnji lider, Mikko Hirvonen.
Ništa nije moglo da pripremi slovenačku posadu Jereb/Kacin na ono što će ih sačekati na startu relija u Argentini. Hiljade i hiljade gledalaca tiskalo se na gradskom trgu u Cordobi da pozdravi najbolje svetske reli vozače. Prizor za pamćenje.