Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Tragičan završetak Lavanttal relija
Objavljeno: 05.04.2008.
Nakon nesreće u kojoj je preminuo 54-godišnji Herbert Breiteneder reli Lavantall u Austriji je prekinut nakon SS6. Nesreća se dogodila samo kilometar pre cilja petog brzinskog ispita a organizator je iz poštovanja prema Breitenederu i njegovoj porodici reli okončao pre vremena.
Suvozač u Seatu Ibizi Kit Car sa brojem 28, Marco Mayrhofer, prevezen je u bolnicu sa teškim povredama dok za dvostrukog evropskog rallycross vice-šampiona nije bilo spasa. Automobil je pri velikoj brzini sleteo sa puta i direktno udario u drvo. Pokojni Herbert svoju uspešnu karijeru je započeo ranih osamdesetih da bi 1991-ve godine odvozio svoj prvi reli. Poslednje dve godine svoju pasiju je delio najviše sa sinom Patricom. U trenutku nesreće Raimund Baumschlager je uspeo da pretekne do tada vodećeg Franz Wittmanna Juniora i tako zabeleži pobedu sa samo jednom sekundom prednosti. Treće mesto odlazi Beppu Harachu sa OMV CNG Mitsubishi Lancerom Evo IX.
Petar Janković - Automagazin
Prekid relija Lavantall doneo je posadi Kaučič/Zorenč prvu pobedu u Šampionatu Slovenije i početak odbrane titule. Iako se takmičenje završilo pre vremena Kaučič je svakako bio na dobrom putu da reli svakako dobije a glavni konkurent Darko Peljhan ovoga puta nije imao adekvatan odgovor.
Devet brzinskih ispita je voženo danas, prvog dana relija Istanbul u Turskoj koji otvara sezonu Intercontinental Rally Challengea i European Championshipa. Da li je bilo zanimljivo? Da li Vam dovoljno govori činjenica da je na devet danas održanih brzinskih ispita pobedilo sedam različitih vozača?
Sezona reli sporta u Sloveniji započela je juče u Austriji na poznatom Lavanttal Rally-u. Nakon prvog dana takmičenja posada Kaučič – Zorenč se nalazi na petom mestu generalnog plasmana i liderskoj poziciji u šampionatu Slovenije ali sa samo 13sec viška u odnosu na Darka Peljhana.
Nemački proizvođač rasnih trkačkih automobila Porsche polako nalazi sve više interesa u reli sportu. Nakon sve većeg broja 911 GT3 reli verzije u šampionatima Nemačke, Francuske i Španije, Porsche se odlučio i za nastup na maratonskom Transsyberia reliju sa dva Cayenne S modela.
Interesovanje javnosti za S2000 bolide se ne smanjuje a upravo ta klasa je donela reli sportu ono što mu nedostaje – raznolikost proizvođača. Juče je su iz Velike Britanije pot pritiskom novinara “procurele” i prve konkretne informacije o Protonu S2000.
Sezona 2008 Intercontinental Rally Challengea krenula je večeras ceremonijalnim startom u 18h u centru Istanbula. Sa rampe je startovalo 39 posada prijavljenih za ovogodišnji IRC,
Za Šampionat Evrope 2008 nije bilo mnogo najava. Ipak imena kao Tlustak, Solowow, Fontana i Isik obećavala su dobru godinu. Potvrda je stigla i na zvaničnom sajtu ERC-a gde je osvanula lista sa imenima 15 posada koje ove sezone nameravaju da preuzmu nebranjenu titulu od J.J. Simona. Ipak spisak i zbunjuje.
Pioniri korišćenja alternativnih goriva na reli takmičenjima do sada su bili Austrijanci i Skandinavci. U sezoni 2008 priključiće im se i jedan od najvećih pretendenata na titulu Šampiona Slovenije, 38-godišnji Darko Peljhan sa Mitsubishi Lancerom Evo IX pogonjenim na bioetanol.
Već smo najavili iznenađenje godine na ostrvu i “pristup” jednog od najboljih britanskih reli vozača Marka Higginsa MG timu.Ovoga puta stiže vest da je Eddie Stobart potvrdio da će Higginsa podržati u sezoni 2008 pa je MG osvanuo u bojama Stobart Racinga, indentičnim kao Ford Focus u Šampionatu Sveta.