Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Jordan Rally – Reli pod morem!
Objavljeno: 11.04.2008.
Nakon takmičenja u Meksiku i Argentini gde su se vozači i njihovi bolidi peli na visine veće i od 2.000 metara nadmorske visine reli u Jordanu je i više od sušte suprotnosti. Iako nije baš po naslovu čuvene klnjige Žila Verna takmičari će ovoga puta “pod more”!
Pravi kurizitet debija Šampionata Sveta u Jordanu je novoizgrađeni (dobro ste pročitali!) 41 kilometra dugi brzinac koji se vozi na nadmorskoj visini 350 metara ispod nivoa mora. River stage, sagrađen uz pomoć vojske, prostire se na ničijoj zemlji između Jordana i Palestine i finalnog dana petog relija ovogodišnjeg izdanja WRC-a biće vožen dva puta. Zbog specifičnog “mesta” izgrađene su i specijalne zone gledanja za fanove i fotoreportere
Jordan Rally će biti upisan u anale WRC-a po još jednoj zanimljivosti. Biće to prilika da na najvišem nivou nastupi prva žena reli pilot iz arapskog sveta. U pitanju je, u svojoj zemlji izuzetno poplarna, Abir Batikhi. Ova dama je u reli sportu Jordana ovenčana brojnim titulama u grupi A i N a prošle sezone je završila kao petoplasirana u domaćem šampionatu. Biće joj ovo prva prilika da se okuša sa svetskom elitom.
Petar Janković - Automagazin
Posle puno problema i dva restarta po "Super Rally" pravilu, jedini Srbin u Svetskim reli krugovima, Miloš Komljenović, ostvario je istorijski uspeh. Naime, Miloš Komljenović na WRC rundi u Jordanu osvojio je 8. mesto u konkurenciji JWRC i tako postao prvi srpski reli vozač koji je osvojio bod u Svetskom Reli Šampionau...
Da Open Rally Challenge postaje veoma ozbiljno takmičenje pokazuju i napori organizatora da u korak sa svetom svim ljubiteljima relija, koji nisu u prilici doći do Zaboka i uzivo otpratiti takmičenje, omogući što bolje praćene rezultata iz svoje fotelje kraj “voljenog” kompjutera.
Kraj jednog čudnog relija, sa čudnim dešavanjima i velikim “tumbanjima u generalnom plasmanu. Svi koji su stigli do cilja su pobednici a među njima i naš Miloš Komljenović koji je postao prvi Srbin osvajač boda u Šampionatu Sveta. Pobede u generalnom plasmanu odlaze u ruke Mikke Hirvonena u WRC i Sebastiena Ogiera u JWRC konkurenciji.
Glavna vest današnjeg trkačkog dana u Jordanu je sigurno odustajanje Sebastiena Loeba na etapi nakon jedanaestog brzinskog ispita. U direktnom sudaru Loeba i kolege iz Citroena, Conrada Rautenbacha, obe posade su prošle bez povreda i ostale bez plasmana i pored najave Loeba o sutrašnjem startu po superally pravilu.
Volkswagen i njihov Race Toareg 2, pogonjenim inovativnim TDI agregatom, odneo je pobedu na svih sedam trkačkih dana Central European Rally-a voženog kroz Mađarsku i Rumuniju. Od toga Carlos Sainz je zaslužan za pet. Fantastičan rezultat spoja nemačke “mašinerije” i španske “brzine”.
Beogradski Interspeed Racing Team, u drugi dan WRC takmičenja u Jordanu ulazi sa obe posade. Juniorski Svetski prvak iz 2006. godine u bojama srpskog tima, Patrik Sandell, posle velike borbe sa Francuzom Ogierom (Citroen C2 S 1600) u drugi dan ulazi kao prvoplasirani u konkurenciji JRC. Jedini Srbin u WRC-u, Miloš Komljenović, danas nije imao sreće...
Današnja poslednja etapa Cental Europe Rally-a odlučiće pobednika prvog takmičenja Dakar serije. Kao u stara dobra WRC vremena Carlos Sainz je forsirao od samog početka današnjeg brzinskog ispita i na kraju uspeo da bude brži od glavnog konkurenta u Mitsubishiju, Peterhansela.
Vozači Citroen World Rally Teama su od danas voženih osam brzinaca pobedili na šest. Prvi prolaz brzinskim ispitima nagovestio je da će takmičenje u Jordanu možda biti istorijsko za Španca Danija Sorda ali prvi vozač tima, Sebastien Loeb ipak je “isuviše” blizu.
Borba na prvom reliju Dakar Serije u Mađarskoj i Rumunije ne prestaje ni jednog časa dokazujući da off-road takmičenja mogu biti izuzetno zanimljiva i van granica Afrike. Današnji dan je obeležilo odustajanje vozača VW-a Giniela de Villiersa sa druge pozicije generalnog plasmana.