Najnovije vesti iz auto industrije
Central Europe Rally, 1. dan – Prema očekivanju, Sainz!
Objavljeno: 21.04.2008.
Idealno prolećno vreme ispratilo je učesnike Central Europe Rally-a iz Budimpešte do Dabasa gde je startovao prvi brzinski ispit prema Rumuniji dužine 63 kilometra. Prema očekivanju u konkurenciji vozača najbrži je bio aktuelni cross-country Šampion i prvi vozač VW-a, Carlos Sainz.
Sainz je tako potvrdio da je najveći kandidat za pobedu u ovom takmičenju mada je priznao da današnji veoma neravan brzinski ispit i nije odgovarao njegovom stilu vožnje. ”Kratak ali zahtevan brzinski ispit sa dosta skokova. Nismo puno rizikovali ali smo imali dobar ritam. Za sada je sve dobro, moj suvozač Michel Perin je odradio odličan posao” - izjavio je Sainz na kraju dana.
Drugo mesto, sa 41 sekund zakašnjenja, osvojio je Amerikanac Robby Gordon sa svojim Hummerom 2WD. Treći je ponovo vozač VW-a, Giniel De Villiers sa dodatnih 15 sec minusa dok je tek četvrti prvi vozač Mitsubishija, Stephane Peterhansel, sa nešto više od minuta zaostatka za liderom. Da CER neće biti lako takmičenje pokazali su incidenti već tokom prvog dana. Najgore su prošli Mark Miller, amerikanac za volanom VW Touarega koji se prevrnuo, srećom bez posledica po posadu i Španac Manresa koji je odveden u bolnicu zbog jakih bolova u leđima.
U konkurenciji motociklista danas je najbrži bio Španac Marc Coma ispred Cyrila Despresa i Jordia Viladomsa. Najbrži kamiondžija je Hans Stacey sa MAN-om ispred Alesa Lopraisa. Nakon završetka SS-a usledio je 410 km duga etapa do Baia Mare u Rumunuji. Vozačima kvadova i motociklistima bilo je dozvoljeno da svoje mašine utovare na prateća vozila samo sa uslovom da cilj u Rumuniji prođu na “svojim točkovima”.

Plasman CER-a nakon prvog dana:
1. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 39m56s
2. Robby Gordon/Andy Grider (USA) Hummer + 41s
3. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 56s
4. Stephane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution+ 1m02s
5. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 1m39s
6. Dieter Depping/Timo Gottschalk (D/D) Volkswagen Race Touareg + 2m12s
7. Nani Roma/Lucas Cruz Senra (E/E) Mitsubishi Pajero Evolution + 2m21s
8. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 2m21s
9. Philippe Gache/Francois Flick (F/F) SMG + 2m36s
10. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 2m55s
Petar Janković - Automagazin
U saradnji sa australijskim portalom www.serviceparknews.com u prilici smo da Vam eksluzivno prikazemo prve fotografije 80% kompletiranog modela Proton S2000 koji u svojim radionicama priprema britanski MEM World Rally Team.
Vozača RalliArt Italia, Paola Andreuccija, ništa nije moglo da spreči da se popne na najvišu stepenicu pobedničkog postolja relija 1000 Milja. U svom Mitsubishi Lanceru devete evolucije daleko iza sebe je ostavio sve vozače u S2000 mašinama dokazavši da “stari” automobili grupe N još uvek nisu za bacanje. Uspeh je još veći ako se uzme u obzir asfaltna podloga na kojoj se vozi reli 1000 milja.
Dan pre početka Central Europe Rally-a u Budimpešti kompletan VW cross-country tim je imao više nego popunjeno pred-takmičarsko vreme. Mađari kao dobri domaćini zvezde na čelu sa Carlosom Sainzom su ugostili u svom parlamentu gde su ih primili najviši državni zvaničnici.
Iako se u Budimpešti ne oseća ona legendarna atmosfera Dakar relija sigurno je da se ponovno okupljanje “dugoprugaša” sa nestrpljenjem očekivalo. Na Trgu Heroja u Budimpešti timovi su danas obavili administrativne kao i poslove tehničke verifikacije vozila u sve tri kategorije.
Nakon završenih devet brzinskih ispita na liderskoj poziciji relija 1000 Miglia je Paolo Andreucci sa Mitsubishi Lancerom Evo IX koji je pravim izborom pneumatika i boljom startnom pozicijom u prvom prolazu jučerašnjim brzinskim ispitima uspeo da napravi prednost koju glavni konkurenti u S2000 mašinama u nastavku nisu uspeli da nadoknade.
Leszek Kuzaj nastavlja svoju “misiju” uništavanja bolida. Ovoga puta žrtva je bila Škoda Fabia WRC u vlasništvu First Motorsporta sa kojom je Poljak trebao da nastupi na ADAC Hessen Rallye Vogelsberg.
Naravno da Belgijanac nije otkrio “toplu vodu” a izjava iz naslova ove vesti je samo jedan deo teksta kojim je ogorčeni Duval saoštio javnosti da ga neće gledati ni na jednom WRC reliju sve do polovine avgusta i takmičenja u Nemačkoj.
Druga trka sezone očekuje nas u Zaboku, 02-03. maja. Zabok je grad sa dugom oktanskom tradicijom i savršen je domaćin jedne ovakve rally trke. Očekuje se kako će broj gledaoca iz Čazme biti nadmašen. Brzinski ispiti u Zaboku i Oroslavju okupiće navijače iz celog Zagorja, goste iz Zagreba, a dolazak najavljuju i navijači iz Istre, Slavonije ...
Četiri dana Ford World Rally team neumorno je trenirao na makadamskim stazama Cataluniye sve u nameri da se što bolje pripremi za okršaj sa Citroenom na novom terenu za sve. Prva dva dana su bila rezervisana za Hirvonena druga dva za Latvalu.