Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Jordan Rally – Program
Objavljeno: 24.04.2008.
Jordan reli započinje danas ceremonijalnim startom u Emaar South Parku da bi posade u petak krenule na prvi od 22 brzinska ispita koji se voze u blizini čuvenih biblijskih lokacija. Automagazin Vam predstavlja itinerer relija koji je prvi put u kalendaru WRC-a.
JORDAN RALLY
ROUND 5 FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP
24 - 27 April 2008
Četvrtak 24 April: Ceremonijalni start
Start Emaar South Park / Dead Sea 18.00
Petak 25 April: Dan 1 Dead Sea - Dead Sea
Start Dead Sea 08.00
SS1 Suwayma 1 13.03km 08.19
SS2 Mahes 1 20.00km 08.53
SS3 Mount Nebo 1 11.10km 09.38
SS4 Mal'n 1 13.46km 10.25
Serv A Dead Sea (30 mins) 11.46
SS5 Suwayma 2 13.03km 12.35
SS6 Mahes 2 20.00km 13.09
SS7 Mount Nebo 2 11.10km 13.54
SS8 Mal'n 2 13.46km 14.41
Serv B Dead Sea (45 mins) 15.35
Finish Dead Sea 16.20
Total 115.18km
Subota 26 April: Dan 2 Dead Sea - Dead Sea
Serv C Dead Sea (15 mins) 08.00
SS9 Turkl 1 14.13km 08.53
SS10 Erak Elamir 1 12.47km 09.21
SS11 Shuna 1 15.19km 10.24
SS12 Baptism Site 1 13.13km 11.05
Serv D Dead Sea (30 mins) 11.58
SS13 Turkl 2 14.13km 13.06
SS14 Erak Elamir 2 12.47km 13.34
SS15 Shuna 2 15.19km 14.37
SS16 Baptism Site 2 13.13km 15.18
Serv E Dead Sea (45 mins) 15.44
Finish Dead Sea 16.29
Total 109.84km
Nedelja 27 April: Dan 3 Dead Sea - Dead Sea
Serv F Dead Sea (15 mins) 06.45
SS17 Kafrain 1 16.49km 07.37
SS18 Wadi Shuelb 1 09.18km 08.10
SS19 Jordan River 1 41.45km 09.13
Serv G Dead Sea (30 mins) 10.23
SS20 Kafrain 2 16.49km 11.30
SS21 Wadi Shuelb 2 09.18km 12.03
SS22 Jordan River 2 41.45km 13.06
Serv H Dead Sea (10 mins) 14.06
Finish Dead Sea 15.00
Total 134.24km
Rally total 359.26km
Petar Janković - Automagazin
Peti reli Šampiona Sveta startovao je večeras u Jordanu. Pre svečanog starta posade su odradile i nezaobilazni shakedown i iskoristile priliku za poslednje “šrafljenje” automobila pred početak sutrašnjih brzinskih ispita.
Pravi ljubitelji reli sporta sigurno su primetili da se na svakoj trci Svetskog Reli Šampionata na bolidu Gigi Gallija menja natpis sa ženskim imenom. Na reliju Monte Carlo na prednjem braniku Stobart Ford Focusa WRC stajao je natpis Peppina, u Švedskoj je bila Alessandra, u Mexicu "Sara Laporta", u Argentini Christina...
Posade VW cross-country tima se ne predaju! Povratak u Mađarsku na brze peščane staze označio je i comeback VW-a koji nije imao mnogo sreće na predhodna dva specijala. Pobednik jučerašnjeg dana je Carlos Sainz, ali za samo 6sec prednosti nakon fenomenalne borbe sa vozačem BMW-a, Nasserom Al-Attiyahom.
Nakon pobede u Argentini prošlog meseca Sebastien Loeb sa neskrivenim optimizmom očekuje reli u Jordanu. U koliko bi pobedio po četvrti put ove sezone pored povećanja prednosti u generalnom plasmanu Francuz bi se “dokopao” i četrdesete, jubilarne WRC pobede.
Iako u godinama Jimmy McRae, višestruki prvak Velike Britanije i otac tragično preminulog Colina McRae-a, nastavlja da se takmiči. Na žalost u drugom reliju Šampionata Velike Britanije za istorijska vozila McRae Senior je teško povređen i van životne opasnosti prebačen u bolnicu.
Treću etapu Central Europe Rally-a obeležila je kiša koja je od i onako blatnjave staze napravila “pakao”, posebno za vozače kamiona. Treća uzastopna pobeda VW Touarega 2, ovoga puta de Villiersa ali i dalje su Mitsubishi i Peterhansel na čelu, činjenica je koja ne ide u prilog nemačkom timu.
Ono u čemu se svi timovi slažu, uz neizostavnu konstataciju da će dati sve od sebe, je činjenica da je reli u Jordanu za sve korak u nepoznato. Peti reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta tako neće imati izrazitog favorita kome je pesak oko Mrtvog mora omiljena podloga.
Prema glasinama koje dolaze iz Velike Britanije, Eddi Stobart pored aktivnog učešća u WRC-u planira i nastupe u Intercontinental Rally Challengeu podržanom od strane Eurosporta. Mark Higgins bi tako proširio svoj program sa MG ZR S2000 i van granica Kraljevine.
Iako je Nemac Dieter Depping u VW Toaregu 2 pobedio na današnja dva kruga od rumuskog grada Baia Mare pa do Karpata, stanje u generalnom plasmanu se dobro “istumbalo”. Veoma blatnjava staza predstavljala je veliki problem za većinu vozača, toliko da su organizatori drugi krug morali da skrate za više od pola.