Najnovije vesti iz auto industrije
Central Europe Rally, 2. dan – Mitsubishi uzvraća!
Objavljeno: 22.04.2008.
Iako je Nemac Dieter Depping u VW Toaregu 2 pobedio na današnja dva kruga od rumuskog grada Baia Mare pa do Karpata, stanje u generalnom plasmanu se dobro “istumbalo”. Veoma blatnjava staza predstavljala je veliki problem za većinu vozača, toliko da su organizatori drugi krug morali da skrate za više od pola.

Depping je tako u svom drugom brzincu za volanom VW-a stigao do prve pobede čime se probio na treće mesto generalnog plasmana u konkurenciji automobila. Carlos Sainz kao prvi na stazi imao je ponajviše problema a ako tome dodamo kvar na brisačima i nije veliko “čudo” kako se njegova prednost izgubila nakon današnjih 112 takmičarskih kilometara. Na čelo kolone tako je “doskočio” Stephane Peterhansel iz Mitsubishija prenevši poruku da se japanski proizvođač neće predati pred favorizovanim VW-om. Peterhansel u treći dan ulazi sa 22 sec prednosti ispred Sainza i 29 sekundi viška u odnosu da Deppinga. Posebno treba pomenuti i Nassera Al-Attiyaha koji je sa svojim BMW-om X3 danas postigao odlično drugo vreme. Nesmemo preskočiti ni Hrvata Daniela Šaškina koji zauzima solidno 25-to mesto u generalnom plasmanu automobilista.

U konkurenciji motociklista još veća pometnja. Lider Marc Coma je odustao nakon pada i povrede kolena dok su Cyril Despres i Jordi Viladoms zbog greške u navigaciji izgubili dosta vremena. Trenutni lider je današnji pobednik, vozač KTM-a, David Casteu i to sa prednošću od preko četiri minuta. Kod kamiona jučerašnji pobednik “MAN-ovac” Hans Stacey je nastavio u istom stilu i sada vodi sa preko 30 minuta viška u odnosu na Franza Echtera. Oba vozača Tatre, Ales Loprais i Andre De Azevedo, izgubili su preko 30 minuta zbog kvarova. Danas, trećeg dana takmičenja vozi se isti brzinski ispit ali u suprotnom smeru.

Generalni plasman CER-a nakon drugog dana:
1. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 2h06m04s
2. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 + 22s
3. Dieter Depping/Timo Gottschalk (D/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 29s
4. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 1m31s
5. Nani Roma/Lucas Cruz Senra (E/E) Mitsubishi Pajero Evolution + 2m42s
6. Nasser Al-Attiyah/Tina Thörner (QA/S) BMW X3 CC + 3m11s
7. Robby Gordon/Andy Grider (USA) Hummer) + 4m03s
8. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 4m50s
9. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 5m14s
10. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 5m27s
Petar Janković - Automagazin
Jordan reli započinje danas ceremonijalnim startom u Emaar South Parku da bi posade u petak krenule na prvi od 22 brzinska ispita koji se voze u blizini čuvenih biblijskih lokacija. Automagazin Vam predstavlja itinerer relija koji je prvi put u kalendaru WRC-a.
Iako u godinama Jimmy McRae, višestruki prvak Velike Britanije i otac tragično preminulog Colina McRae-a, nastavlja da se takmiči. Na žalost u drugom reliju Šampionata Velike Britanije za istorijska vozila McRae Senior je teško povređen i van životne opasnosti prebačen u bolnicu.
Treću etapu Central Europe Rally-a obeležila je kiša koja je od i onako blatnjave staze napravila “pakao”, posebno za vozače kamiona. Treća uzastopna pobeda VW Touarega 2, ovoga puta de Villiersa ali i dalje su Mitsubishi i Peterhansel na čelu, činjenica je koja ne ide u prilog nemačkom timu.
Ono u čemu se svi timovi slažu, uz neizostavnu konstataciju da će dati sve od sebe, je činjenica da je reli u Jordanu za sve korak u nepoznato. Peti reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta tako neće imati izrazitog favorita kome je pesak oko Mrtvog mora omiljena podloga.
Prema glasinama koje dolaze iz Velike Britanije, Eddi Stobart pored aktivnog učešća u WRC-u planira i nastupe u Intercontinental Rally Challengeu podržanom od strane Eurosporta. Mark Higgins bi tako proširio svoj program sa MG ZR S2000 i van granica Kraljevine.
U saradnji sa australijskim portalom www.serviceparknews.com u prilici smo da Vam eksluzivno prikazemo prve fotografije 80% kompletiranog modela Proton S2000 koji u svojim radionicama priprema britanski MEM World Rally Team.
Idealno prolećno vreme ispratilo je učesnike Central Europe Rally-a iz Budimpešte do Dabasa gde je startovao prvi brzinski ispit prema Rumuniji dužine 63 kilometra. Prema očekivanju u konkurenciji vozača najbrži je bio aktuelni cross-country Šampion i prvi vozač VW-a, Carlos Sainz.
Vozača RalliArt Italia, Paola Andreuccija, ništa nije moglo da spreči da se popne na najvišu stepenicu pobedničkog postolja relija 1000 Milja. U svom Mitsubishi Lanceru devete evolucije daleko iza sebe je ostavio sve vozače u S2000 mašinama dokazavši da “stari” automobili grupe N još uvek nisu za bacanje. Uspeh je još veći ako se uzme u obzir asfaltna podloga na kojoj se vozi reli 1000 milja.
Dan pre početka Central Europe Rally-a u Budimpešti kompletan VW cross-country tim je imao više nego popunjeno pred-takmičarsko vreme. Mađari kao dobri domaćini zvezde na čelu sa Carlosom Sainzom su ugostili u svom parlamentu gde su ih primili najviši državni zvaničnici.