Najnovije vesti iz auto industrije
Central Europe Rally, 2. dan – Mitsubishi uzvraća!
Objavljeno: 22.04.2008.
Iako je Nemac Dieter Depping u VW Toaregu 2 pobedio na današnja dva kruga od rumuskog grada Baia Mare pa do Karpata, stanje u generalnom plasmanu se dobro “istumbalo”. Veoma blatnjava staza predstavljala je veliki problem za većinu vozača, toliko da su organizatori drugi krug morali da skrate za više od pola.

Depping je tako u svom drugom brzincu za volanom VW-a stigao do prve pobede čime se probio na treće mesto generalnog plasmana u konkurenciji automobila. Carlos Sainz kao prvi na stazi imao je ponajviše problema a ako tome dodamo kvar na brisačima i nije veliko “čudo” kako se njegova prednost izgubila nakon današnjih 112 takmičarskih kilometara. Na čelo kolone tako je “doskočio” Stephane Peterhansel iz Mitsubishija prenevši poruku da se japanski proizvođač neće predati pred favorizovanim VW-om. Peterhansel u treći dan ulazi sa 22 sec prednosti ispred Sainza i 29 sekundi viška u odnosu da Deppinga. Posebno treba pomenuti i Nassera Al-Attiyaha koji je sa svojim BMW-om X3 danas postigao odlično drugo vreme. Nesmemo preskočiti ni Hrvata Daniela Šaškina koji zauzima solidno 25-to mesto u generalnom plasmanu automobilista.

U konkurenciji motociklista još veća pometnja. Lider Marc Coma je odustao nakon pada i povrede kolena dok su Cyril Despres i Jordi Viladoms zbog greške u navigaciji izgubili dosta vremena. Trenutni lider je današnji pobednik, vozač KTM-a, David Casteu i to sa prednošću od preko četiri minuta. Kod kamiona jučerašnji pobednik “MAN-ovac” Hans Stacey je nastavio u istom stilu i sada vodi sa preko 30 minuta viška u odnosu na Franza Echtera. Oba vozača Tatre, Ales Loprais i Andre De Azevedo, izgubili su preko 30 minuta zbog kvarova. Danas, trećeg dana takmičenja vozi se isti brzinski ispit ali u suprotnom smeru.

Generalni plasman CER-a nakon drugog dana:
1. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 2h06m04s
2. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 + 22s
3. Dieter Depping/Timo Gottschalk (D/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 29s
4. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 1m31s
5. Nani Roma/Lucas Cruz Senra (E/E) Mitsubishi Pajero Evolution + 2m42s
6. Nasser Al-Attiyah/Tina Thörner (QA/S) BMW X3 CC + 3m11s
7. Robby Gordon/Andy Grider (USA) Hummer) + 4m03s
8. Carlos Sousa/Andreas Schulz (P/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 4m50s
9. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 + 5m14s
10. Hiroshi Masuoka/Pascal Maimon (J/F) Mitsubishi Pajero Evolution + 5m27s
Petar Janković - Automagazin
Trenutni lider Intercontinental Rally Challengea kao i European Championshipa, Italijan Luca Rossetti reli u Portugalu započeo je u velikom stilu, pobedom na superspecijalu u gradu Faro. Luca je za 0.6 sekundi bio brži od Nicolasa Vouilloza i 0.7 sec od Arauja, Peresa i Tirabassija koji su podelili treću poziciju.
Nakon relativno neuspešnog “izleta” u klasu A6 sa Peugeotom 206 S1600 koji je rezultovao i jednim teškim izletanjem, Slovenac Rok Turk se vratio grupi N ali ne zadugo. Uskoro je u planu nastup sa novim automobilom iz kuće Peugeot.
Aktuelni Šampion Slovenije Tomaž Kaučić je, iako nedovoljno oporavljen nakon operacije, odlučio da se pojavi na startu čuvenog Saturnus Rally-a. Narednog vikenda posada Kaučič-Zorenč će, sa brojem 1 na vratima njihovog Mitsubishi Lancera Evo IX, prva sići sa startne rampe u Ljubljani.
Surinder Thatthi i Morrie Chandler, visoki zvaničnici FIA javno su kritikovali pojavljivanje “neurednog” Sebastiena Loeba na izveštajima sa WRC takmičenja zamolivši u isto vreme kamermane da ne snimaju Francuza u krupnom kadru. Zanimljivo da isti ti zvaničnici nisu imali komentare na izgled gospodina Maxa Mosleya sa zabave sa prostitutkama.
Iako Estonac i dalje “beži” od povratka u aktivno reli takmičenje priče o njegovom povratku u WRC u bojama Subaru WRT-a se ne stišavaju. Markko Martin nije učestvovao na relijima od tragične smrti svog suvozača Michaela Parka 2005-te godine, a trenutno je posvećen testiranjima i razvoju nove Subaru Impreze S14.
Aktuelni Šampion Sveta je jasan u svojim izjavama pred italijanski reli WRC serije: ”Moram pobediti na Sardiniji ako želim da ostanem u trci za Šampionsku titulu!” i posebno pohvalio lidera šampionata, Mikku Hirvonena i njegov način konstantnog sakupljanja bodova na putu ka eventualnoj tituli.
Vodeći timovi koji učestvuju u Šampionatu Sveta burno su reagovali na najnovije planove FIA koji se tiču kalendara takmičenja. Konkretno na smanjivanja broja relija na 12 i rotacionog sistema “zamene” takmičenja koje uključuje izbacivanje iz kalendara nekoliko najpoznatijih svetskih relija.
Na žalost ORC rally neće se održati ni ovog vikenda. Na sastanku tehničkog direktora ORC trka, Mate Šebalja i načelnika Policije u Zaboku dogovor nije postignut. Policija i dalje insistira na roku od 30 dana za razmatranje siguronosnog plana koji već postoji i na uvid je predat u Policiju tri nedelje pre najavljenog starta relija.
Prema pisanju renomiranog britanskog časopisa Autosport sledeće sezone WRC-a na scenu će stupiti još dva Citroena C4 WRC potpomognuta od strane Red Bull-a a za čijim će upravljačima sedeti dve nove reli nade. Poznajući pouzdanost informacija koje dolaze iz Autosporta ovaj scenario je više nego moguć.