Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally d’Italia – Citroen zadovoljan startom
Objavljeno: 17.05.2008.
Citroen Total je reli na Sardiniji započeo više nego ubedljivo a šef tima Olivier Quesnel je oduševljen činjenicom da se dva Citroena C4 WRC nalaze na prva dva mesta generalnog plasmana jednog od najtežih relija Šampionata Sveta.
”Vikend je počeo kako se poželeti može. Automobil je odlično slušao po klizavim stazama Sardinije.” - izjavio je Sebastien Loeb na kraju prvog dana takmičenja - ”Kiša koja je padala predhodnih dana ostavila je na pojedinim mestima duboke bare (SS3 Terranova), ali u globalu nije mnogo poboljšala stanje staze. I dalje smo imali dosta ‘čišćenja’ ali upravljivost C4 WRC je bila odlična. Imamo veliku prednost nad konkurentima ali ne može se reći da imamo pobedu u torbi.
Sa druge strane Dani Sordo nije neki “ljubitelj” Rally d’Italia pa je to činjenica koja ga čini još zadovoljnijim na kraju dana - ”Morali smo promeniti setap bolida koji nije bio baš po mojoj ‘meri’ na početku dana. Sardinija je kao i uvek izuzetno naporna. Takmičare i danas očekuje šest brzinskih ispita (tri različita) ukupne dužine 134.60km. Zanimljive fotografije sa prvog dana relija Sardinija možete pogledati u GALERIJI Automagazin web portala.
Petar Janković - Automagazin
I pored strašnog pritiska koji su na Francuza izvršili Fordovi vozači, Sebastien Loeb je ostao neuhvatljiv i došao do svoje jubilarne 40-te pobede. Mikko Hirvonen nije mogao bliže od deset sekundi što mu je dovoljno da sa drugim mestom na Siciliji ostane lider generalnog plasmana Šampionata Sveta u reliju.
Prema najnovijim informacijama koje smo dobili iz Italije jedina srpska posada u Šampionatu Sveta je danas završila takmičenje na reliju Sicilija. Nakon skoka pri velikoj brzini na SS8 Miloš je izleteo sa staze i za posadu Interspeed Racing Teama takmičenje se prekinulo pre vremena iako se još uvek nalaze u plasmanu.
Ako se jučerašnji dan može okarakterisati kao Citroenov, po istoj logici za današnji imamo samo jedan nadimak, Ford Show. Drugi dan relija Sardinija sastojao se iz šest brzinskih ispita i na svih šest poredak prva dva je bio isti, Latvala – Hirvonen, fabrički vozači Ford BP Abu Dhabi WRT-a.
Do jučerašnjeg dana naziv relija u Hrvatskoj koji se boduje za Šampionat Evrope bio je samo Delta Rally. Dugogodišnji sponzor, naftna kompanija INA, dugo se premišljala i na kraju odlučila pozitivno. Delta je ponovo INA Delta Rally.
Prvi dan relija Italija je završen a Sebastien Loeb je još jednom pokazao ko je glavni “dasa” WRC-a. Protutnjavši stazama Sardinije, posebno u prvom krugu od tri brzinska ispita, napravio je prednost od 35 sekundi nad odličnim drugim Danijem Sordom, i što je mnogo bitnije od skoro minuta nad najbržim neCitroenom, što je za sada Petter Solberg.
Motorsport News je ponovo izbacio bombastičnu vest! Abarth ulazi u Šampionat Sveta već 2009-te godine kada bi trebalo da stupe na snagu nova pravila FIA. To bi značilo da će se Italijani kao fabrički tim povući iz Intercontinental Rally Challengea.
Apetiti Italijana su porasli! Galli je pre početka relija koji se vozi na “njegovoj teritoriji” najavljivao ulazak u Top 5 ali nakon najbržeg vremena na danas održanom shakedown-u navijački nastrojeni Italijani očekuju “bar” jednu od prve tri pozicije.
Nakon najave odlaska Citroena i priča da i Suzuki Team namerava da napusti WRC pre nego što je valjano i počeo karijeru, stižu vesti i od samog vrha Forda. Prema najavi Marka Deansa, direktora Ford Motorsporta, odluka o nastavku učešća Forda u WRC-u biće doneta u avgustu a u mnogo čemu će zavisiti od onoga što FIA iznese u izmenama pravilnika.
Ubrzani testovi, Solberg i Atkinson za volanom, sve je govorilo da se debi Subaru Impreze WRC S14 neumitno približio. Na žalost, neimenovani izvor iz SWRT-a je potvrdio da iako je “ciljan” reli Acropolis za premijeru, od toga ipak nema ništa!