Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally d’Italia – Program relija
Objavljeno: 10.05.2008.
Centar i ovogodišnjeg izdanja relija Italija ostaje u gradu Olbia, tačnije u gradskoj luci. Organizator je promenio 29% brzinskih ispita ali zadržavši ono najzanimljivije, kao što je magnet za gledaoce, čuveni Monte Lerno skok drugog dana takmičenja. Da bi narednog vikenda lakše pratili šesti reli Šampionata Sveta Automagazin Vam donosi satnicu takmičenja.

RALLY D'ITALIA SARDEGNA
ROUND 6 FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP
15 - 18 Maj 2008
Četvrtak 15 Maj: Ceremonijalni start
Start Marina Vecchia, Porto Cervo 20.00
Petak 16 Maj: Dan 1 Olbia – Olbia
Start Olbia 09.00
SS1 Monte Corvos 16.43km 10.23
SS2 Crastazza 33.96km 10.50
SS3 Terranova 15.39km 12.07
Serv A Olbia (30 mins) 13.25
SS4 Monte Corvos 16.43km 15.18
SS5 Crastazza 33.96km 15.45
SS6 Terranova 15.39km 17.02
Serv B Olbia (45 mins) 18.00
Finish Olbia 18.45
Total 131.56km
Subota 17 Maj: Dan 2 Olbia – Olbia
Serv C Olbia (15 mins) 08.00
SS7 Punta Pianedda 18.53km 09.39
SS8 Monte Lerno 29.31km 10.31
SS9 Su Filigosu 19.46km 11.16
Serv D Olbia (30 mins) 13.02
SS10 Punta Pianedda 18.53km 14.56
SS11 Monte Lerno 29.31km 15.48
SS12 Su Filigosu 19.46km 16.33
Serv E Olbia (45 mins) 17.59
Finish Olbia 18.44
Total 134.60km
Nedelja 18 Maj: Day 3 Olbia - Porto Cervo
Serv F Olbia (15 mins) 07.00
SS13 Monte Olia 19.28km 08.10
SS14 Sorilis 18.66km 08.50
Serv G Olbia (30 mins) 10.11
SS15 Monte Olia 19.28km 11.36
SS16 Sorilis 18.66km 12.16
Serv H Olbia (10 mins) 13.17
SS17 Liscia Ruja 2.69km 14.10
Finish Marina Vecchia, Porto Cervo 14.30
Total 78.57km
Rally total 344.73km
Petar Janković - Automagazin
Prvi dan relija u Portugalu, prepun akcije, sa sedam brzinskih ispita a nakon svakog se menjalo ime lidera. Na kraju Luca Rossetti je imao najviše sreće, umeća i brzine da dan završi na prvom mestu ali sa samo 2.4 sekunde prednosti ispred Nicolasa Vouilloza, oba sa Peugeotima 207 S2000.
Atraktivnim noćnim superspecijalom na speedway stazi, na radost mnogobrojnih gledalaca započeo je ovogodišnji Saturnus Rally. Na peščanoj podlozi staze Spodnji Šiški najbrži je bio Čeh Karel Trojan, ispred oca i sina Gassnera, juniora pa seniora.
Saturnus Rally biće prilika da još jedan slovenački automobilista nastupi sa novim bolidom. Ovoga puta je u pitanju Aleks Humar sa suvozačem Edom Čukom koji će u Ljubljani predstaviti Citroen C2R2 Max pripremljen od strane Target Motorsporta.
Trenutni lider Intercontinental Rally Challengea kao i European Championshipa, Italijan Luca Rossetti reli u Portugalu započeo je u velikom stilu, pobedom na superspecijalu u gradu Faro. Luca je za 0.6 sekundi bio brži od Nicolasa Vouilloza i 0.7 sec od Arauja, Peresa i Tirabassija koji su podelili treću poziciju.
Nakon relativno neuspešnog “izleta” u klasu A6 sa Peugeotom 206 S1600 koji je rezultovao i jednim teškim izletanjem, Slovenac Rok Turk se vratio grupi N ali ne zadugo. Uskoro je u planu nastup sa novim automobilom iz kuće Peugeot.
Aktuelni Šampion Slovenije Tomaž Kaučić je, iako nedovoljno oporavljen nakon operacije, odlučio da se pojavi na startu čuvenog Saturnus Rally-a. Narednog vikenda posada Kaučič-Zorenč će, sa brojem 1 na vratima njihovog Mitsubishi Lancera Evo IX, prva sići sa startne rampe u Ljubljani.
Surinder Thatthi i Morrie Chandler, visoki zvaničnici FIA javno su kritikovali pojavljivanje “neurednog” Sebastiena Loeba na izveštajima sa WRC takmičenja zamolivši u isto vreme kamermane da ne snimaju Francuza u krupnom kadru. Zanimljivo da isti ti zvaničnici nisu imali komentare na izgled gospodina Maxa Mosleya sa zabave sa prostitutkama.
Iako Estonac i dalje “beži” od povratka u aktivno reli takmičenje priče o njegovom povratku u WRC u bojama Subaru WRT-a se ne stišavaju. Markko Martin nije učestvovao na relijima od tragične smrti svog suvozača Michaela Parka 2005-te godine, a trenutno je posvećen testiranjima i razvoju nove Subaru Impreze S14.
Aktuelni Šampion Sveta je jasan u svojim izjavama pred italijanski reli WRC serije: ”Moram pobediti na Sardiniji ako želim da ostanem u trci za Šampionsku titulu!” i posebno pohvalio lidera šampionata, Mikku Hirvonena i njegov način konstantnog sakupljanja bodova na putu ka eventualnoj tituli.