Najnovije vesti iz auto industrije
ERC, INA Delta Rally – Ljuti boj Fontane i Solowowa
Objavljeno: 23.05.2008.
Prvi dan 35-og izdanja Delta relija pripao je italijanskoj posadi Fontana/Casazza u Abarth Grande Puntu S2000. Od voženih sedam brzinskih ispita Poljak Solowow je pobedio na četiri ali je presudio 33 kilometara dugi Budinjak na kome je Fontana oba puta bio ubedljiv.
To se posebno odnosi na poslednji prolaz kada je Italijan bio za ogromnih 21.5 sekundi brži od vozača Peugeota 207 S2000, pa Corrado u drugi dan unosi 13 sekundi prednosti nad Solowowom. Treće mesto trenutno zauzima Volkan Isik koji ni u jednom trenutku nije mogao da parira vodećem dvojcu. Prošlogodišnji pobednik Juraj Šebalj je na četvrtom mestu, prvi od "neS2000" bolida, ali ono što Hrvata koji se žalio na loš setap Mitsubishija, treba najviše da brine je peto mesto večitog rivala Tomaža Kaučiča koji zaostaje samo 4.2 sekunde. Uz dvoboj Fontana – Solowow ovo će biti duel koji će sigurno obeležiti sutrašnji dan.

Top osam za sada popunjavaju odlični Crnojević, Krum Donchev i Luca Betti od kojih se istini za volju očekivalo mnogo više. Vreme je uglavnom poslužilo takmičare sve do poslednja dva brzinca, ali većina kilometara provezena je po suvom asfaltu. Prvi dan relija INA Delta 2008 završila je samo 31 posada koje nakon večerašnje pauze sutra već u 8h45 očekuje prvi brzinac, Laz (20km), nakon čega slede Samci (9.30km) i čuveno Sljeme (24km), servis, pa još jedan krug istim brzinskim ispitima pre cilja u Zagrebu. Rezultate nakon prvog dana pogledajte klikom na LINK.
Petar Janković - Automagazin
Vozač Avto Foto Market Racinga, Tomaž Kaučič nastavlja uspešno sezonu 2008. Četvrto mesto na delta reliju, takmičenju koje se boduje za Šampionat Evrope i pobeda nad Šebaljem, glavnim konkurentom u Otvorenom Prvenstvu Hrvatske, rezutat je koji se mogao samo poželeti.
Poredak na kraju relija Delta u Hrvatskoj je isti kao i na kraju prvog dana takmičenja, Fontana, Solowow i Isik. Moćnim S2000 bolidima nije mogao parirati niko sa “klasičnim” N4 automobilima pa je zaostatak za pobednikom,četvrtoplasiranog Kaučiča sa Mitsubishijem, više od 3 i po minuta.
Za sve veći broj fanova koji u poslednje vreme intenzivno prati Intercontinental Rally Challenge pripremili smo mali “set” vesti o aktuelnim dešavanjima u takmičenju koje ozbiljno preti da po broju gledalaca ugrozi dominantni WRC. Vozači i borbe koje viđamo zadnje dve godine na IRC-u dokazuju da i bez milionskih budžeta reli sport može da živi.
Sedam dana pred početak trećeg relija sezone Šampionata Bugarske, poznata je i lista prijava Hebros Rally-a, takmičenja koje će otvoriti i sezonu marginalnog FIA European Rally Cup-a, grupa Istok. Na listi se nalazi 35 posada od čega samo jedna strana.
Ljuti protivnici već nekoliko sezona unazad nastavljaju svoju bitku 1 na 1. Ko će ovoga puta poentirati znaćemo nakon sutrašnjih šest brzinskih ispita. Za sada je Juraj Šebalj u vođstvu, a da li će tih 4 sekunde viška nakon prvog dana presuditi? Tomaž Kaučič sigurno ne misli tako.
Nakon godinu dana pauze Rally of Turkey se vratio u kalendar WRC-a. Osmi reli Šampionata Sveta u reliju za sezonu 2008. vozi se u Turskoj, termin 12-15. jun. Ukupno 76 posada od čega 16 u WRC konkurenciji i 23 u Production klasi. Većih iznenađenja nema, svi koje očekujemo na listi su tu.
Nakon kišnog shakedowna vreme je poslužilo i organizatore i učesnike pa je jubilarno 35-to izdanje INA Croatia Delta Rally-a počelo “suvo” danas sa zagrebačkog Trga bana Jelačića. I pored malog broja posada prizor i buka motora u centru Zagreba su ipak bili zadivljujući.
Najbolja hrvatska reli posada Juraj Šebalj/Toni Klinc svoju kampanju u sezoni 2008 započinje velikim INA Delta relijem. Četvorostruki prvaci Hrvatske se ne plaše strane konkurencije u moćnim S2000 bolidima i najavljuju još jednu pobedu na dobro znanim stazama u okolini Zagreba. Prenosimo izjavu Juraja Šebalja pred 35-to izdanje Delte.
Prisustvo šefa Citroen WRT-a na DTM trci u Hockenheim pokrenulo je lavinu glasina da francuski proizvođač definitivno napušta Šampionat Sveta u reliju i prelazi u DTM na megdan Audiju i Mercedesu. Ipak Olivier Quesnel je “ohladio” novinare željne senzacije.