Najnovije vesti iz auto industrije
Tragično preminuo Ove Andersson
Objavljeno: 12.06.2008.
Bivši šef Toyota tima u reliju i formuli 1, Šveđanin Ove Andersson, tragično je preminuo juče u Južnoj Africi od posledica čeonog sudara. Nesreća se dogodila tokom relija veterana Milligan Vintage Trial kada je 70-godišnji Andersson u nepreglednoj krivini udario u kamion.
Bivši reli vozač i pobednik relija Monte Carlo 1971-ve godine, Ove Andersson, više od tri decenije je zajedno sa Toyotom uspešno koračao svetom motorsporta. 1972-ge je osnovao Andersson Motorsport Team koji je kasnije prerastao u Toyota Team Europe sa centrom u Nemačkoj. 1993-će tim postaje Toyota Motorsport koji pod Anderssonovim vođstvom osvaja četiri vozačke i tri titule u konkurenciji konstruktora. 1999-te Toyota osvaja drugo mesto na prestižnoj trci 24 sata Le Mana da bi Ove japanskog proizvođača uveo u Formulu 1 2002. godine. Naredne 2003-će godine Andersson odlazi u zasluženu penziju ali ostaje aktivan u auto-sportu kao savetnik tima. Tragično je preminuo još jedan istinski reli heroj.
Petar Janković - Automagazin
Mikko Hirvonen je današnjom pobedom zapušio usta svim “nevernim Tomama” koji u njemu nisu videli ono “nešto”. Mladi Finac je i taktički i vozački nadigrao velikog Sebastiena Loeba i ponovo mu preuzeo prvo mesto u generalnom plasmanu Šampionata Sveta u reliju.
Narednog vikenda u Bugarskoj će startovati četvrti reli šampionata, Victory Rally Sofia. Trud organizatora koji se ogleda pre svega u izmeni trase relija nije se isplatio. Na listi prijava nalaze se samo 22 posade.
Drugi dan relija Turska je završen i vozači BP Ford WRT-a mogu biti zadovoljni. Mikko Hirvonen je iskoristio prednost startne pozicije i sa četiri današnje pobede zauzeo prvo mesto generalnog plasmana, 16.1 sekundu ispred timskog kolege Latvale i 34.2 sekunde ispred Sebastiena Loeba.
Sebastien Loeb je startovao kao prvi i završio dan kao prvoplasirani. Čudno ako uzmemo u obzir da je Francuz čistio idealne putanje ostalim takmičarima. Ne, ipak nisu u pitanju neverovatne sposobnosti aktuelnog Šampiona, svi Fordovi su bukvalno “ladili” zadnji brzinac dana, sve sa ciljem zauzimanja što bolje startne pozicije za sutrašnje brzince relija Turska.
Koliko Volkswagen ozbiljno priprema povratak Škode u svetsku reli elitu govori i činjenica da se predhodnih dana veliki Calos Sainz našao za volanom Fabie S2000. Probne vožnje su održane u Austriji a nakon Jana Kopecky-og i Raimunda Baumshlagera Sainz je treće, najpoznatije ime u ulozi testera novog bolida iz Češke.
Superspecijalom voženim počev od 17h25 večeras, započeo je Rally of Turkey, osmi reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta. Na stazi u obliku broja osam, dužine 2.6 km, najbrži je bio aktuelni Šampion i lider u generalnom plasmanu, Sebastien Loeb u Citroenu C4 WRC.
Brzinski ispiti relija Turska ove sezone su gotovo indentični onima koji su voženi 2006-te godine kada je takmičenje bilo deo Šampionata Sveta. Središte relija je turističko mesto Kremer, gde je baza i jedino servisno parkiralište a svi brzinski ispiti voze se visoko u planinama Anatolie.
Duo Volkswagenovih vozača, Giniel de Villiers i Mark Miller, polovinom juna putuje u Brazil na Rally dos Sertoes, u sklopu priprema za izdanje Dakar relija u sezoni 2009 koji će se voziti kroz Argentinu i Čile.
Mikko Hirvonen je izgubio prvu poziciju generalnog pasmana WRC-a nakon relija Acropolis, ali taj bod manjka mu sada omogućava da na sličnim stazama Turske startuje iza Sebastiena Loeba, predavši Francuzu tako ulogu “metle”.