WRC, Rally of Turkey – Taktičke igre Forda

Sebastien Loeb je startovao kao prvi i završio dan kao prvoplasirani. Čudno ako uzmemo u obzir da je Francuz čistio idealne putanje ostalim takmičarima. Ne, ipak nisu u pitanju neverovatne sposobnosti aktuelnog Šampiona, svi Fordovi su bukvalno “ladili” zadnji brzinac dana, sve sa ciljem zauzimanja što bolje startne pozicije za sutrašnje brzince relija Turska.

Mikko Hirvonen je tokom većeg dela dana bio lider bez uknjižene pobede na brzinskom ispitu. I pored bolje startne pozicije Fordovi vozači nisu uspeli napraviti veću razliku u odnosu na Loeba pa se na kraju dana ponovo opredeljuju za taktiku “popuštanja”. Koliko će u tome uspeti četvorka, Henning Solberg, Latvala, Galli i Hirvonen, ostaje da vidimo sutra. Ono što im sigurno ne ide na ruku je činjenica da je dan broj dva kraći i da su prva dva brzinca koja se voze ujutro ista ona dva koja su zaključila ovaj dan.

U svakom slučaju najuspešniji vozač prvog dela Rally of Turkey je Gigi Galli sa tri pobede, dve imaju Sebastien Loeb i Jari-Matti Latvala a po jednu Hening Solberg i Urmo Aava. Estonac u Citroenu je fantastično započeo reli pobedom, ali već na SS3 ostao bez točka i odustao. Petter Solberg je trenutno jedini Subaru u igri na poziciji broj šest ispred Wilsona Juniora i Sordoa. Australijanac Chris Atkinson je odustao na SS7 nakon oštećenja prednjeg vešanja na njegovoj Imprezi WRC. Iako ni jednog vozača Suzukija ponovo nema u top 8 moramo spomenuti P.G. Anderssona koji je sa dva šesta i jednim četvrtim mestom ponovo pokazao potencijal Suzukija SX4 WRC ali na poslednjem brzinskom ispitu dana je izgubio više od 4 minuta zbog problema sa upravljačem. Njegov timski kolega Toni Gardemeister je trenutno na poziciji broj deset.

U Production klasi Šampionata Sveta koja se takođe vozi u Turskoj borba ništa manje zanimljiva a razlike još manje nego u WRC-u. Lider nakon prvog dana je Andreas Aigner u Mitsubishiju sa 0.9 sekundi prednosti ispred odličnog Patrika Sandella sa P207 S2000 i 6 sekundi ispred Nemca Uwea Nittela takođe sa Lancerom. Drugi dan, koji će nam verovatno razrešiti mnoge nedoumice startuje u 08h30 a na programu je sedam brzinskih ispita dužine 137.66 kilometara. Na kraju još jedno podsećanje na GALERIJU web portala Automagazin i fotografije koje će Vam dočarati atmosferu relija Turska.

Generalni plasman nakon prvog dana: 1. S. Loeb/D. Elena (Citroen C4) 2 h 02 min 35,2 s 2. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 1 s 3. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 1,1 s 4. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 2,2 s 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 6,9 s 6. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 49,1 s 7. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 1 min 05,9 s 8. D. Sordo/M. Martí (Citroen C4) + 1 min 06,8 s 9. F. Villagra/J. Perez-Companc (Ford Focus) + 2 min 17,2 s 10. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki SX4) + 2 min 27,1 s

Petar Janković - Automagazin