WRC – Brojke, diferencijal i menjač Subaru Impreze WRC

Daleko od očiju, gledaoci o diferencijalu i menjaču razmišljaju samo kada se desi neki kvar, kao Petteru Solbergu na poslednjem reliju u Meksiku. O kakvom se kompleksnom sklopu radi pogledajte u primeru Subaru Impreze WRC 2007, pripremljene od strane Prodrivea.

Od 1999-te godine SWRT je napravio preko 100 WRC menjača, a od 2004-te godine preko 50 WRC diferencijala. Svaki menjač košta oko 75.000 funti i potrebno je 85 radnih sati da se sklopi, plus tri sata testova da bi dobio odobrenje za učešće na reliju. Zajedno sa diferencijalom prenosni mehanizam Impreze WRC se sastoji od preko 700 delova. 16 sati je dovoljno da se uradi jedan diferencijal čija cena dostiže 20.000 funti. Smanjenje troškova se postiže istim delovima u prednjem i zadnjem, dok je centralni diferencijal jedinstven.

U menjač staje 4.5l ulja a radna temperatura u toplijim krajevima dostiže i 120C što zahteva posebne hladnjake. Brzine kao i kod putničke verzije i dalje “idu u H” ali uz pomoć hidraulike i elektronike svaka od 3.500 promene brzine po reliju se obavi za samo 0.1 sekundu. Ispunjen uljem menjač teži 95kg a diferencijal 25kg. Timu mehaničara je potrebno od 10 do 12 minuta da zameni zadnji diferencijal i menjač a najbolje vreme je postignuto na reliju Nemačka 2007-me godine i iznosi 10min 20sec. Petar Janković - Automagazin