JWRC - Martin Prokop: Ogiera se ne plašim, brži je Sandell

Martin Prokop, jedini češki stalni učesnik u JWRC-u tvrdi da posle pobede u Finskoj u ekipi vlada fantastična atmosfera i velika motivacija. Ali, da li je sve tako sjajno otkriva nam 26-godišnji Čeh, koji govori o sadašnjem odnosu Citroena pre njemu, o Ogieru, o potencijalu Sandella, Kosciuszka...

- Martine, čestitke za veliki uspeh, pobedu u Finskoj. Kakvo su utisci sada, nekoliko dana posle trke? "Hvala, utisci su izuzetni, ali uskoro nas čeka reli Nemačka, i mi se ubrzano pripremamo za asfaltno takmičenje. Vremena za slavlje nije bilo. Čeka nas veliki posao, jer na asfaltnu nismo bili deset meseci." - Ali, u timu vlada odlična atmosfera. Uspeh iz Finske je motivirajući. "Sa gledišta uspeha tima, ovo je najveći domašaj u ovoj sezoni. Do sada nam se nije dalo, nismo imali sreće, pa ova pobeda u Finskoj za mene ima veliki značaj. Pokazali smo prvi put da možemo pobediti i na makadamu, i to u Finskoj! Kada sam prvi put došao u Finsku, rekao sam da tamo nemam nikakve šanse pobediti lokalne borce, pobediti u Finskoj - to je prosto nemoguće."

- Da li te je iznenadilo što Sandell nije mogao da prati tvoj i Kosciuszkov tempo? "Sandell je bio treći u društvu. Imao je idealnu poziciju i video sam da će pritiskati. Ali, čekao je da mi napravimo grešku. Na kraju, došao je drugi do cilja, što je možda bolji rezultat od onog koji je zaslužio. Ali, Sandell je izuzetan pilot. Do kraja trke vršio je pritisak na nas i nije nam dopustio da odahnemo. Poraziti njega ili nekog drugog skandinavskog pilota u Finskoj, to je nešto posebno." - Svi s nestrpljenjem očekuju tvoj duel sa Ogierom? Imaš li respekt prema njemu? "Što se mene tiče, Sebastiena Ogiera se ne plašim. Ali, istina je da je on iznenađenje uvoda sezone, on je veliki talenat. I uslovu su idealni, jer on ima tipičan pristup jednog debitanta, kojem jednostavno ide sve od ruke i koji ima sve što ponišani prstom. Ipak, pred sobom nemam natpis Ogier. Daleko veći respekt imam prema Kosciuszku ili Sandellu, ali na asfaltnu Poljak će biti najveći favorit. Što se Ogiera tiče, mislim da na asfaltnu neće biti tako brz."

- Može li se porediti tehnika s kojom raspolažeš sa Ogierovom? Kako funkcioniše podpora Citroena? "Od ove godine, odnos Citroena prema nama se radikalno promenio, sve je usmereno ka Ogieru. Fabrika se sada brine samo za njega, interesovanje za naš tim je nestalo. Informacioni i medijski aspekt danas je nula, a o nekoj tehničkoj podršci za nas nema ni govora. Kada je u Meksiku pobedio Ogier, on je dobio neverovatan prostor i interesovanje, kao za Loeba. A, sada kada sam pobedio u Finskoj, interesovanje Citroena za nas bilo je nula, niko nije prišao ni da nam čestita. Ja sam zaista razočaran pristupom Francuza. Što se tehnike tiče, imamo svoj automobil iz 2005. godine, koji su pre nas vozili Dani Sordo i Kris Mekke. Trenutno nismo konkurentni na polju amortizera, koji zaostaju za konkurentima koji koriste najnovije Rieger komponente. Snaga motora nije povećana i to je standardan parametar u ovoj klasi. Ali, moramo ići s ovim što imamo. Poboljšanja i ubrzavanje automobila sami radimo na testovima koje mi organizujemo i mislim da smo na vrhuncu potencijala ovog automobila s ovom tehnikom."

- Sledeća sezona? Imate li konkretan plan, šta dalje? "Još uvek sve za nas je velika nepoznanica. Znam da bih hteo da napustim juniore i krenem u višu kategoriju. U ovom slučaju u igri su dve mogućnosti: WRC u sadašnjem obliku, a druga mogućnost je projekat S 2000. Super 2000 bolidi postepeno su ubrzavani i sada je sasvim jasno da je ovo klasa najbliže budućnosti. I Roman Kresta, nedavno je imao priliku trkati se u ovom bolidu i on nam je potvrdio da se rado o izuzetno brzom bolidu i da je to korak u pravom smeru. Dakle, sledeće sezone ćemo verovatno nastupati u S2000 automobilu, u kategoriji produkcijskih automobila u šampionatu sveta. Što se tiče dalje budućnosti, rado bismo išli u kategoriju S2000+, što je još uvek nepoznanica. Ali, u svakom slučaju radije ćemo čekati klasu niže ili čekati na S2000+, nego voziti extremno skupi WRC." Intervju: www.rally-mania.cz Foto: www.martinprokop.com