WRC –FIA ubrzava kraj WRC bolida

Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.
Prevedeno na jezik prosečnog gledaoca WRC-a, ne tehno-fanatika, kao što smo više puta ponovili cilj je smanjenje troškova i povećanje broja fabričkih timova u Šampionatu. Dogovoreno je sledeće. - Motor će biti razvijen na osnovu S2000 agregata sa dodatkom standardnog turbo punjača koji osim u obrtnom momentu neće doprineti prevelikoj razlici u snazi u odnosu na današnje S2000 modele. - Poluautomatski menjači se izbacuju iz upotrebe a biće korišćeni sekvencijalni. Hidraulika na svim diferencijalima biće zabranjenja a biće dozvoljeni samo mehanički. - Osnovna kompjuterska jedinica biće mnogo sličnija onoj u civilnoj verziji automobila. Launch Control se ukida kao i gomila drugih elektronskih pomagala. - Kočnice, posebno one na asfaltu biće manje bez mogućnosti vodenog hlađenja. - Smanjnje elektronike doprineće i drugačijem izgledu unutrašnjosti automobila bez previše prekidača i pokazivača. Ono što će odlikovati spoljašnjost budućih WRC bolida je i dalje veliki zadnji spojler koji pored aerodinamičke funkcije služi i kao sredstvo raspoznavanja od slabije S2000 braće.

Poslednja homologacija trenutnih WRC bolida biće 2009-te godine stim da će u 2010-toj moći da ih voze vozači koji nisu u fabričkim timovima i to samo u dorađenoj varijanti. 2011-te nećemo ih više gledati na reli stazama. FIA će i dalje pokušati da se novi WRC ili S2000+ automobili ne voze u lokalnim šampionatima ali će tu odluku ipak prepustiti federacijama zemalja ponaosob. Morrie Chandler, mozak ove operacije očekuje da ova promena pravila već 2010-te rezultuje učešćem sedam fabričkih reli ekipa u Šampionatu Sveta. Petar Janković - Automagazin