AutoMAGAZIN - Sport

69. EKO Acropolis Rally 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC –FIA ubrzava kraj WRC bolida

WRC –FIA ubrzava kraj WRC bolida

Svetska Automobilska Federacija i dalje aktivno radi na radikalnoj promeni pravilnika već od 2010-te godine. Poslednja sednica održana je prošle nedelje a potvrdu novih pravila možemo očekivati već 26-tog marta na sledećem okupljanju predstavnika FIA, proizvođača i ISC-a kao nosioca medijskih prava.

Prevedeno na jezik prosečnog gledaoca WRC-a, ne tehno-fanatika, kao što smo više puta ponovili cilj je smanjenje troškova i povećanje broja fabričkih timova u Šampionatu. Dogovoreno je sledeće. - Motor će biti razvijen na osnovu S2000 agregata sa dodatkom standardnog turbo punjača koji osim u obrtnom momentu neće doprineti prevelikoj razlici u snazi u odnosu na današnje S2000 modele. - Poluautomatski menjači se izbacuju iz upotrebe a biće korišćeni sekvencijalni. Hidraulika na svim diferencijalima biće zabranjenja a biće dozvoljeni samo mehanički. - Osnovna kompjuterska jedinica biće mnogo sličnija onoj u civilnoj verziji automobila. Launch Control se ukida kao i gomila drugih elektronskih pomagala. - Kočnice, posebno one na asfaltu biće manje bez mogućnosti vodenog hlađenja. - Smanjnje elektronike doprineće i drugačijem izgledu unutrašnjosti automobila bez previše prekidača i pokazivača. Ono što će odlikovati spoljašnjost budućih WRC bolida je i dalje veliki zadnji spojler koji pored aerodinamičke funkcije služi i kao sredstvo raspoznavanja od slabije S2000 braće.

WRC –FIA ubrzava kraj WRC bolida

Poslednja homologacija trenutnih WRC bolida biće 2009-te godine stim da će u 2010-toj moći da ih voze vozači koji nisu u fabričkim timovima i to samo u dorađenoj varijanti. 2011-te nećemo ih više gledati na reli stazama. FIA će i dalje pokušati da se novi WRC ili S2000+ automobili ne voze u lokalnim šampionatima ali će tu odluku ipak prepustiti federacijama zemalja ponaosob. Morrie Chandler, mozak ove operacije očekuje da ova promena pravila već 2010-te rezultuje učešćem sedam fabričkih reli ekipa u Šampionatu Sveta. Petar Janković - Automagazin

Rally Italia Sardegna 2025 - Ogier u simboličnom vođstvu

Rally Italia Sardegna 2025 - Ogier u simboličnom vođstvu

Prvi dan 22. Rally Italia Sardegna 2025 je iza nas. Na šest održanih brzinskih ispita videli smo vrhunsku borbu najboljih reli vozača na svetu, a o napetosti govori i činjenica da vodeći Sebastien Ogier (Toyota GR Yaris Rally1) ima samo 2,1 sekunde prednosti...

123456. . .399
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans150
2.S. Ogier141
3.O. Tanak138
4.K. Rovanpera117
5.T. Neuville96
6.T. Katsuta63
7.A. Fourmaux61
8.S. Pajari32