WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

Večeras startuje 10. trka Svetskog Reli Šampionata sezone 2008, u Nemačkoj, druga ovogodišnja WRC runda na asfaltnoj podlozi. Sebastien Loeb je ponovo na "domaćem" terenu (Trier se nalazi nedaleko od Francuzovog rodnog mesta), ali Ford tvrdi da ima "keca u rukavu". Na scenu ponovo stupaju "juniori"...

Istorija Rallye Deuschland seže od 1982. godine i za ovo prestižno takmičenje vezuju se mnoga slavna imena. Tržište Nemačke jako je interesantno za većinu automobilskih kompanija, a kada spomenemo učesnike Rallye Deuschland: Hannu Mikkola, Walter Röhrl, Michele Mouton, Piero Liatti i Philippe Bugalski, situacija je više nego jasna. Najuspešniji pilot u eri pre nego što je ADAC Rallye Deuschland uvršten u WRC kalendar, bio je Dieter Depping, koji je na ovom takmičenju pobedio tri puta: 1994, 1996 i 1997. godine u autmobilu Ford Escort RS Cosworth. Ford je najuspešnija marka na ovom reliju, sa pet osvojenih pobeda. Pored Dietera Deppinga u Ford automobilu ovde su pobeđivali Robert Droogmans (1988. – Sierra) i Patrick Snijers (1993. – Escort). Najuspešnija godina za Ford na reliju Nemačka bila je 1994-a, kada su na prvih šest pozicija relija završili automobili sa plavim ovalom na masci hladnjaka.

Kao što smo istakli, centar svih dešavanja na reliju u Nemačkoj biće gradić Trier (Trevir), najstarije mesto u Nemačkoj čija istorija doseže u period do 2.000 godina unazad. Nalazi se nedaleko od granice Nemačke republike sa Luksemburgom i leži na reci Mosele (tačnije između granice sa Luksemburgom i Francuskom). Trier važi za univerzitetski centar Nemačke republike, kao i veliki biskupski centar. Za ljubitelje starina, u Trieru se nalazi i kameni most star oko 2.000 godina, koji prelazi preko reke Moseli. Ali, vratimo se reliju. Glavno servisno parkište biće u Bostalseeu, gde je prošle godine instalirano 160 telefonskih priključaka oko staze i u samom reli centru u Bostalsseu. Organizator je podelio 60 mobilnih telefona operaterima, koji će nadgledati reli i obaveštavati vođstvo. U samom centru na usluzi je preko 30 računara, 24 notebook računara, 18 fax aparata i 8 visokobrzih kopir uređaja. Organizator je pripremio i podelio 471 road book, 266 rally-guides, 876 plana staze...Tu je i 420.000 metara trake koja ce obezbedjivati mesta duz 19 brzinskih ispita. Biće pokrenuto i 150 automobila koji će služiti za mobilnost sudija sa harmonogramima postavljenim na svim brzinaskim ispitima. I po pitanju marketinga, organizator je učinio zaista sve. Čak 50 velikih tabli u okolini Triera obavestavaće preko 200.000 očekivanih reli fanova sa svim svim potrebnim informacijama, a ADAC je obezbedio i 83 mesta predviđena za publiku i parking vozila. U media centru pripremljno je 104 telefonske linije za 450 akreditovana novinara iz celog sveta. Dakle, SHOW MOŽE DA POCNE!!!..

Posle Monte Carla (uslovno), ovo je drugi domaći teren za Sebastiena Loeba, što pokazuju i rezultati poslednje 4 godine. Međutim, statistika ne ohrabruje puno, kada je reli u Nemačkoj u pitanju. To je zato što je reli u Nemačkoj trka sa najrazličitijim podlogama u celom WRC šampionatu. Svaka etapa je karakteristična po nekim elementima. U petak vozači će voziti u oblasti reke Mosely, a svi brzinski ispiti voziće se kroz poznate i nadaleko čuvene vinograde. Staze koje su na programu u petak, važe za izuzetno klizave i uske, o čemu dovoljno govori i broj "izletanja" na ovoj deonici proteklih godina (Manfred Stohl uprvo u vinogradima i završio reli, Stephane Sarrazin, Toni Gardemeister...). U subotu sledi, među vozačima, najomraženiji deo programa. Takmičari će morati da savladaju terene koji su nekada služili za uvežbavanje "Panzera", pod imenom Panzerplate, oblast Baumholder. Upravo na ovom delu se nalaze čuveni "Hinkelsteine“, koji su služili kako bi usporili kretanje tenkova (u pitanju su betonski blokovi pored staze, koji su veoma teško uočljivi). A, činjenicu da se WRC bolid ne može nositi sa tenkom dokazao nam je i Petter Solberg, 2004. godine. Norvežanin je sa bolidom Subaru Impreza WRC naleteo na betonsku blokadu pored puta (skrivena u travi i jedva uočljiva) i bukvalno "potrošio" svoj bolid, prevrnuvši se nekoliko puta. Koliko je Baumholder oblast opasna govori većina WRC pilota, među kojima je i čuveni Walter Rohrl, koji ističe da prema stazama u oblasti Baumholder ima poseban respekt. Upravo zbog subotnje etape kroz oblast Baumholder, ovaj reli zovu još i "Asfaltni Safari". U nedelju vozači odlaze do oblasti Sarska, gde ih čekaju izuzetno brze deonice sa kvalitetnom površinom asfalta. Upravo zbog velike različitosti podloga, timovi moraju imati spremne jako dobre ekipe koje će set-up bolida podešavati na kraju svakog "laufa".

Program WRC runde u Nemačkoj podeljen je u tri etape i 19 brzinskih ispita u kombinaciji 6-8-5. Ukupna dužina brzinskih ispita iznosi 352,89 kilometar. Favoriti. Naravno Sebastien Loeb, koji od početka održavanja WRC relija u Nemačkoj nije dozvolio nikome da ga iznenadi. Bolid, Citroen Xsara WRC (na čijoj platformi je razvijen i C4 WRC) je i razvijan upravo na ovim terenima (Phillipe Bugalski je pobedio 2001. godine upravo u ovom bolidu). Kada tome dodamo i mnogobrojnu publiku koja će doći iz obližnjih delova Francuske da podrži Super Seba, stvar je više nego jasna. Međutim, šef Fordovog WRC tima, Malcolm Wilson najavljuje čudo (kao i prošle godine). Wilson je jasno rekao da u Nemačkoj ima "keca u rukavu" misleći na talentovanog Francois Duvala, pohvalivši bolid Ford Focus RS WRC. Da li će talentovani Belgijanac u bolidu B tima Forda uspeti da skine super talentovanog i pouzdanog Francuza sa trona, svi s'nestrpljnjem očekujemo da vidimo. Od ostalih takmičara treba istaći mladog Dani Sorda u bolidu Citroen C4 WRC, koji je pored Loeba nominovan za konstruktorske bodove tima Citroen. Zatim, mlada nada Forda, Mikko Hirvonen, a tu je Jari-Matti Latvala. Petter Solberg ? Ne, nisam ga zaboravio. Subaru je naporno testirao tokom letnje pauze, i sigurno prikupio dovoljno informacija za trku u Nemačkoj. Subaru Impreza ima izuzetno nisko težiste (posledica uzduzno ugrađenog bokser motora, što nema nijedan od konkurenata), što bi moglo doneti prednost na nekim deonicama u Nemačkoj. Za Subaru bi mogao biti pozitivan posebno treći dan takmicenja u Nemačkoj, jer na brzim i kvalitetnim stazama Impreza WRC je veoma jako oružje. A, do tada, Petter ce se već nekako snaći, zar ne.

Na kraju najave treba istaći vremenske uslove, koji su u Nemačkoj jako složeni, kao i sama staza. Uobičajeno klizave staze kada pokvasi kiša, učiniće da samo najmudriji i najveštiji ostanu na stazi ili naprave dobar rezultat. Dakle, pravilo je da u Nemačkoj za vreme WRC runde padne kiša, ali nadajmo se da će se i taj faktor promeniti i da ćemo gledati sjajnu predstavu, zajedno sa 200.000 fanova koji ce uživo pratiti najbolje vozače sveta. Kiša je poseban problem na stazama u Nemačkoj. Naime, staze važe za najprljavije od svih asfaltnih relija (bolidi izbacuju kamenje i zemlju na stazu), a kada se to ukvasi, problem je i više nego ozbiljan. Ali, u to i jeste draž i čar reli sporta, kraljevske discipline auto sporta... ADAC Rally Deutschland - Pregled pobednika: 2007 Loeb - Elena Citroen C4 WRC 2006 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2005 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2004 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2003 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2002 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2001 Bugalski - Chiaroni Citroen Xsara WRC 2000 Lundgaard - Anker Toyota Corolla WRC 1999 Kremer - Berben Subaru Impreza 1998 Kahle - Schneppenheim Toyota Corolla 1997 Depping - Hawranke Ford Escort Cosworth 1996 Depping - Berben Ford Escort Cosworth 1995 Bertone - Chiapponi Toyota Celica 1994 Depping - Thul Ford Escort Cosworth 1993 Snijers - Colebunders Ford Escort Cosworth 1992 Weber - Hiemer Mitsubishi Galant 1991 Liatti - Tedeschini Lancia Delta integrale 1990 Droogmans - Joosten Lancia Delta integrale 1989 Snijers - Colebunders Toyota Celica 1988 Droogmans - Joosten Ford Sierra Coswovrth 1987 Kleint - Hiemer VW Golf GTI 1986 Mouton - Harryman Peugeot 205 T16 1985 Grundel - Diekmann Peugeot 205 T16 1984 Mikkola - Geistdörfer Audi Sport quattro 1983 Röhrl - Geistdörfer Lancia Rallye 037 1982 Weber - Berg Opel Ascona 400

ADAC Rally Deutschland - Program trke: Četvrtak, 14. avgust 2008 08:00 Shakedown 5,37 km 08:00 do 12:00 20:00 Oficijalni start Trier Petak 15. avgust 2008: I. etapa – 108,16 km 09:13 RZ 1 Ruwertal/Fell 1 21,22 km 10:26 RZ 2 Grafschaft Veldenz 1 23,04 km 11:19 RZ 3 Moselland 1 9,82 km 14:52 RZ 4 Ruwertal/Fell 2 21,22 km 16:05 RZ 5 Grafschaft Veldenz 2 23,04 km 16:58 RZ 6 Schönes Moselland 2 9,82 km Sobota 16. avgust 2008: II. etapa – 159,76 km 08:18 RZ 7 Bosenberg 1 19,12 km 08:51 RZ 8 Freisen/Westrich 1 16,16 km 09:26 RZ 9 Birkenfelder Land 1 14,22 km 10:44 RZ 10 Arena Panzerplatte 1 30,38 km 14:57 RZ 11 Bosenberg 2 19,12 km 15:30 RZ 12 Freisen/Westrich 21 16,16 km 16:05 RZ 13 Birkenfelder Land 2 14,22 km 17:23 RZ 14 Arena Panzerplatte 2 30,38 km Nedelja 17. avgust 2008: III. etapa – 84,97km 07:28 RZ 15 Dhrontal 1 22,22 km 08:03 RZ 16 Moselwein 1 18,08 km 10:41 RZ 17 Dhrontal 2 22,22 km 11:16 RZ 18 Moselwein 2 18,08 km 13:08 RZ 19 Circus Maximus 4,37 km Goran Sarić - Automagazin