AutoMAGAZIN - Sport

Rally de Portugal 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

Večeras startuje 10. trka Svetskog Reli Šampionata sezone 2008, u Nemačkoj, druga ovogodišnja WRC runda na asfaltnoj podlozi. Sebastien Loeb je ponovo na "domaćem" terenu (Trier se nalazi nedaleko od Francuzovog rodnog mesta), ali Ford tvrdi da ima "keca u rukavu". Na scenu ponovo stupaju "juniori"...

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

Istorija Rallye Deuschland seže od 1982. godine i za ovo prestižno takmičenje vezuju se mnoga slavna imena. Tržište Nemačke jako je interesantno za većinu automobilskih kompanija, a kada spomenemo učesnike Rallye Deuschland: Hannu Mikkola, Walter Röhrl, Michele Mouton, Piero Liatti i Philippe Bugalski, situacija je više nego jasna. Najuspešniji pilot u eri pre nego što je ADAC Rallye Deuschland uvršten u WRC kalendar, bio je Dieter Depping, koji je na ovom takmičenju pobedio tri puta: 1994, 1996 i 1997. godine u autmobilu Ford Escort RS Cosworth. Ford je najuspešnija marka na ovom reliju, sa pet osvojenih pobeda. Pored Dietera Deppinga u Ford automobilu ovde su pobeđivali Robert Droogmans (1988. – Sierra) i Patrick Snijers (1993. – Escort). Najuspešnija godina za Ford na reliju Nemačka bila je 1994-a, kada su na prvih šest pozicija relija završili automobili sa plavim ovalom na masci hladnjaka.

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

Kao što smo istakli, centar svih dešavanja na reliju u Nemačkoj biće gradić Trier (Trevir), najstarije mesto u Nemačkoj čija istorija doseže u period do 2.000 godina unazad. Nalazi se nedaleko od granice Nemačke republike sa Luksemburgom i leži na reci Mosele (tačnije između granice sa Luksemburgom i Francuskom). Trier važi za univerzitetski centar Nemačke republike, kao i veliki biskupski centar. Za ljubitelje starina, u Trieru se nalazi i kameni most star oko 2.000 godina, koji prelazi preko reke Moseli. Ali, vratimo se reliju. Glavno servisno parkište biće u Bostalseeu, gde je prošle godine instalirano 160 telefonskih priključaka oko staze i u samom reli centru u Bostalsseu. Organizator je podelio 60 mobilnih telefona operaterima, koji će nadgledati reli i obaveštavati vođstvo. U samom centru na usluzi je preko 30 računara, 24 notebook računara, 18 fax aparata i 8 visokobrzih kopir uređaja. Organizator je pripremio i podelio 471 road book, 266 rally-guides, 876 plana staze...Tu je i 420.000 metara trake koja ce obezbedjivati mesta duz 19 brzinskih ispita. Biće pokrenuto i 150 automobila koji će služiti za mobilnost sudija sa harmonogramima postavljenim na svim brzinaskim ispitima. I po pitanju marketinga, organizator je učinio zaista sve. Čak 50 velikih tabli u okolini Triera obavestavaće preko 200.000 očekivanih reli fanova sa svim svim potrebnim informacijama, a ADAC je obezbedio i 83 mesta predviđena za publiku i parking vozila. U media centru pripremljno je 104 telefonske linije za 450 akreditovana novinara iz celog sveta. Dakle, SHOW MOŽE DA POCNE!!!..

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

Posle Monte Carla (uslovno), ovo je drugi domaći teren za Sebastiena Loeba, što pokazuju i rezultati poslednje 4 godine. Međutim, statistika ne ohrabruje puno, kada je reli u Nemačkoj u pitanju. To je zato što je reli u Nemačkoj trka sa najrazličitijim podlogama u celom WRC šampionatu. Svaka etapa je karakteristična po nekim elementima. U petak vozači će voziti u oblasti reke Mosely, a svi brzinski ispiti voziće se kroz poznate i nadaleko čuvene vinograde. Staze koje su na programu u petak, važe za izuzetno klizave i uske, o čemu dovoljno govori i broj "izletanja" na ovoj deonici proteklih godina (Manfred Stohl uprvo u vinogradima i završio reli, Stephane Sarrazin, Toni Gardemeister...). U subotu sledi, među vozačima, najomraženiji deo programa. Takmičari će morati da savladaju terene koji su nekada služili za uvežbavanje "Panzera", pod imenom Panzerplate, oblast Baumholder. Upravo na ovom delu se nalaze čuveni "Hinkelsteine“, koji su služili kako bi usporili kretanje tenkova (u pitanju su betonski blokovi pored staze, koji su veoma teško uočljivi). A, činjenicu da se WRC bolid ne može nositi sa tenkom dokazao nam je i Petter Solberg, 2004. godine. Norvežanin je sa bolidom Subaru Impreza WRC naleteo na betonsku blokadu pored puta (skrivena u travi i jedva uočljiva) i bukvalno "potrošio" svoj bolid, prevrnuvši se nekoliko puta. Koliko je Baumholder oblast opasna govori većina WRC pilota, među kojima je i čuveni Walter Rohrl, koji ističe da prema stazama u oblasti Baumholder ima poseban respekt. Upravo zbog subotnje etape kroz oblast Baumholder, ovaj reli zovu još i "Asfaltni Safari". U nedelju vozači odlaze do oblasti Sarska, gde ih čekaju izuzetno brze deonice sa kvalitetnom površinom asfalta. Upravo zbog velike različitosti podloga, timovi moraju imati spremne jako dobre ekipe koje će set-up bolida podešavati na kraju svakog "laufa".

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

Program WRC runde u Nemačkoj podeljen je u tri etape i 19 brzinskih ispita u kombinaciji 6-8-5. Ukupna dužina brzinskih ispita iznosi 352,89 kilometar. Favoriti. Naravno Sebastien Loeb, koji od početka održavanja WRC relija u Nemačkoj nije dozvolio nikome da ga iznenadi. Bolid, Citroen Xsara WRC (na čijoj platformi je razvijen i C4 WRC) je i razvijan upravo na ovim terenima (Phillipe Bugalski je pobedio 2001. godine upravo u ovom bolidu). Kada tome dodamo i mnogobrojnu publiku koja će doći iz obližnjih delova Francuske da podrži Super Seba, stvar je više nego jasna. Međutim, šef Fordovog WRC tima, Malcolm Wilson najavljuje čudo (kao i prošle godine). Wilson je jasno rekao da u Nemačkoj ima "keca u rukavu" misleći na talentovanog Francois Duvala, pohvalivši bolid Ford Focus RS WRC. Da li će talentovani Belgijanac u bolidu B tima Forda uspeti da skine super talentovanog i pouzdanog Francuza sa trona, svi s'nestrpljnjem očekujemo da vidimo. Od ostalih takmičara treba istaći mladog Dani Sorda u bolidu Citroen C4 WRC, koji je pored Loeba nominovan za konstruktorske bodove tima Citroen. Zatim, mlada nada Forda, Mikko Hirvonen, a tu je Jari-Matti Latvala. Petter Solberg ? Ne, nisam ga zaboravio. Subaru je naporno testirao tokom letnje pauze, i sigurno prikupio dovoljno informacija za trku u Nemačkoj. Subaru Impreza ima izuzetno nisko težiste (posledica uzduzno ugrađenog bokser motora, što nema nijedan od konkurenata), što bi moglo doneti prednost na nekim deonicama u Nemačkoj. Za Subaru bi mogao biti pozitivan posebno treći dan takmicenja u Nemačkoj, jer na brzim i kvalitetnim stazama Impreza WRC je veoma jako oružje. A, do tada, Petter ce se već nekako snaći, zar ne.

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

Na kraju najave treba istaći vremenske uslove, koji su u Nemačkoj jako složeni, kao i sama staza. Uobičajeno klizave staze kada pokvasi kiša, učiniće da samo najmudriji i najveštiji ostanu na stazi ili naprave dobar rezultat. Dakle, pravilo je da u Nemačkoj za vreme WRC runde padne kiša, ali nadajmo se da će se i taj faktor promeniti i da ćemo gledati sjajnu predstavu, zajedno sa 200.000 fanova koji ce uživo pratiti najbolje vozače sveta. Kiša je poseban problem na stazama u Nemačkoj. Naime, staze važe za najprljavije od svih asfaltnih relija (bolidi izbacuju kamenje i zemlju na stazu), a kada se to ukvasi, problem je i više nego ozbiljan. Ali, u to i jeste draž i čar reli sporta, kraljevske discipline auto sporta... ADAC Rally Deutschland - Pregled pobednika: 2007 Loeb - Elena Citroen C4 WRC 2006 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2005 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2004 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2003 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2002 Loeb - Elena Citroen Xsara WRC 2001 Bugalski - Chiaroni Citroen Xsara WRC 2000 Lundgaard - Anker Toyota Corolla WRC 1999 Kremer - Berben Subaru Impreza 1998 Kahle - Schneppenheim Toyota Corolla 1997 Depping - Hawranke Ford Escort Cosworth 1996 Depping - Berben Ford Escort Cosworth 1995 Bertone - Chiapponi Toyota Celica 1994 Depping - Thul Ford Escort Cosworth 1993 Snijers - Colebunders Ford Escort Cosworth 1992 Weber - Hiemer Mitsubishi Galant 1991 Liatti - Tedeschini Lancia Delta integrale 1990 Droogmans - Joosten Lancia Delta integrale 1989 Snijers - Colebunders Toyota Celica 1988 Droogmans - Joosten Ford Sierra Coswovrth 1987 Kleint - Hiemer VW Golf GTI 1986 Mouton - Harryman Peugeot 205 T16 1985 Grundel - Diekmann Peugeot 205 T16 1984 Mikkola - Geistdörfer Audi Sport quattro 1983 Röhrl - Geistdörfer Lancia Rallye 037 1982 Weber - Berg Opel Ascona 400

WRC Nemačka - Asfaltni Safari počinje!

ADAC Rally Deutschland - Program trke: Četvrtak, 14. avgust 2008 08:00 Shakedown 5,37 km 08:00 do 12:00 20:00 Oficijalni start Trier Petak 15. avgust 2008: I. etapa – 108,16 km 09:13 RZ 1 Ruwertal/Fell 1 21,22 km 10:26 RZ 2 Grafschaft Veldenz 1 23,04 km 11:19 RZ 3 Moselland 1 9,82 km 14:52 RZ 4 Ruwertal/Fell 2 21,22 km 16:05 RZ 5 Grafschaft Veldenz 2 23,04 km 16:58 RZ 6 Schönes Moselland 2 9,82 km Sobota 16. avgust 2008: II. etapa – 159,76 km 08:18 RZ 7 Bosenberg 1 19,12 km 08:51 RZ 8 Freisen/Westrich 1 16,16 km 09:26 RZ 9 Birkenfelder Land 1 14,22 km 10:44 RZ 10 Arena Panzerplatte 1 30,38 km 14:57 RZ 11 Bosenberg 2 19,12 km 15:30 RZ 12 Freisen/Westrich 21 16,16 km 16:05 RZ 13 Birkenfelder Land 2 14,22 km 17:23 RZ 14 Arena Panzerplatte 2 30,38 km Nedelja 17. avgust 2008: III. etapa – 84,97km 07:28 RZ 15 Dhrontal 1 22,22 km 08:03 RZ 16 Moselwein 1 18,08 km 10:41 RZ 17 Dhrontal 2 22,22 km 11:16 RZ 18 Moselwein 2 18,08 km 13:08 RZ 19 Circus Maximus 4,37 km Goran Sarić - Automagazin

WRC, Deutschland Rally – Citroen po planu

WRC, Deutschland Rally – Citroen po planu

Reli u Nemačkoj završen je onako kako su u Citroenu priželjkivali. Sebastien Loeb na prvoj i Daniel Sordo na drugoj poziciji učinili su trijumf francuskog proizvođača ubedljivim. Da stvar bude još zanimljivija, Francois Duval koji je trebao da pomrsi račune baš Loebu, Šampionu je pomogao da se u generalnom plasmanu dodatno odmakne Hirvonenu.
WRC, Deutschland Rally – Loeb na korak do pobede

WRC, Deutschland Rally – Loeb na korak do pobede

Sebastien Loeb, aktuelni Šampion i prva zvezda WRC-a i Citroen WRT-a, drugi dan relija u Nemačkoj odvozio je u svom stilu, superiorno i bez kalkulacija. Tek poslednji brzinski ispit, od osam voženih, Loeb je „prepustio“ svom klubskom kolegi i trenutno drugoplasiranom Danielu Sordu.
WRC, Rallye Deutschland – Galli povredio nogu

WRC, Rallye Deutschland – Galli povredio nogu

Iako su prvi izveštaji sa mesta nesreće glasili da je posada Galli – Bernacchini prošla bez većih povreda, poslednje informacije govore da je Italijan nakon izletanja na BI5 polomio nogu (butnu kost) i da će biti naknadno operisan.
WRC, Rallye Deutschland – Loeb vodi, otkazana dva brzinca!

WRC, Rallye Deutschland – Loeb vodi, otkazana dva brzinca!

Prvi dan relija u Nemačkoj završen je pre vremena otkazivanjem dva poslednja brzinska ispita. BI5 prekinut je nakon izletanja Gigija Gallija, nekih 11 km „u brzincu“ i ulaska medicinske ekipe na stazu da bi posadi ukazala pomoć. Sledeći BI6 nije ni startovao zbog previše gledalaca na stazi.
WRC Nemačka – shakedown

WRC Nemačka – shakedown

Vozač Stobart Forda, Francois Duval, bio je najbrži pilot na jutros održanom shakedownu pred WRC "rundu" u Nemačkoj. Na 5,37 kilometara dugom delu staze 0,6 s sporiji od Belgijanca bio je Dani Sordo u bolidu Citroen C4 WRC, dok je treće vreme zabeležio Mikko Hirvonen u novoj evoluciji Ford Focusa WRC...
Rally – Premijera Škoda Fabije S2000 na Barum Rally-u

Rally – Premijera Škoda Fabije S2000 na Barum Rally-u

Škoda Motorsport je dugo i naporno radila na projektu Fabia S2000 i povratku češKog giganta u vrh reli sporta. Mnogo test kilometara, mnogo velikih imena u ulozi test vozača i konačno premijera. Publika na Barum Rally-u će pored jake konkurencije u zvaničnom delu takmičenja kao “nulu” imati priliku da prvi put u akciji vidi i Fabiju S2000.
WRC - Ko je Matti Rantanen?

WRC - Ko je Matti Rantanen?

Kada neko sa svojih 27 godina svojim vozačkim kvalitetom, a ne zahvaljujući odustajanju konkurenata, u svom prvom nastupu u WRC bolidu, stigne do sedmog mesta i osvoji dva WRC boda na prestižnom reliju Finska, možemo slobodno reći da je na dobrom putu ka sticanju statusa nove svetske reli zvezde. Njegovo ime je Matti Rantanen...
WRC Nemačka - Rekordan broj Ford Focusa WRC na startu

WRC Nemačka - Rekordan broj Ford Focusa WRC na startu

Na desetoj "rundi" Svetskog Reli Šampionata, u Nemačkoj, pojaviće se čak 14 bolida Ford Focus WRC. Nikada u celoj istoriji Svetskog Reli Šampionata na nekoj trci nije startovalo toliko bolida istog tipa u najjačoj kategoriji. Čak pet Ford Focus WRC bolida u Nemačku stiže iz Holandije...
WRC, Deutchland Rally – Duval najveća nada Forda

WRC, Deutchland Rally – Duval najveća nada Forda

Tehnički direktor Ford WRT-a, Christian Loriaux, dozvolio je testove nefabričkim vozačima pre relija Nemačka, što Ford veoma retko gotovo nikako ne radi. Čelni ljudi Forda po svoj prilici u Belgijancu Francoisu Duvalu vide jedinog čoveka koji može da se suprostavi Citroenovom dvojcu na predstojećim asfaltnim relijima WRC-a.
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19