Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Premijera Škoda Fabije S2000 na Barum Rally-u
Objavljeno: 14.08.2008.
Škoda Motorsport je dugo i naporno radila na projektu Fabia S2000 i povratku češKog giganta u vrh reli sporta. Mnogo test kilometara, mnogo velikih imena u ulozi test vozača i konačno premijera. Publika na Barum Rally-u će pored jake konkurencije u zvaničnom delu takmičenja kao “nulu” imati priliku da prvi put u akciji vidi i Fabiju S2000.

Za volanom će prema očekivanju biti Jan Kopecky kome će kokpit novog bolida Škode najverovatije biti “radno mesto” tokom cele sezone 2009. Predstavljene su i osnove karakteristike novog modela. S2000 verziju Fabije pokreće motor od 1.998ccm razvijen od 2.0FSI agregata od 110kW . Kvačilo je proivođača AP Racing (184mm) a šestostepena sekvenciona transmisija je proizvod X-Traca. Amortizeri dolaze iz Reiger Racinga dok je za zaustavljanje zadužen Brembo sa diskovima 300mm napred i pozadi (za asfalt 350mm napred). Model težine 1.150kg(asfalt) i 1.200kg(makadam), dužine 3.992mm, širine 1.798mm i međuosovinskog rastojanja 2.486mm “obuo” je BF Goodrich sa 15” pneumaticima za makadam i 18” za asfaltnu podlogu. Snaga i obrtni moment za sada nisu navedeni. Prvi takmičarski debi Škode Fabije S2000 prema očekivanjima treba biti reli Monte Carlo 2009 i otvaranje IRC serije iste godine.
Petar Janković - Automagazin
Reli u Nemačkoj završen je onako kako su u Citroenu priželjkivali. Sebastien Loeb na prvoj i Daniel Sordo na drugoj poziciji učinili su trijumf francuskog proizvođača ubedljivim. Da stvar bude još zanimljivija, Francois Duval koji je trebao da pomrsi račune baš Loebu, Šampionu je pomogao da se u generalnom plasmanu dodatno odmakne Hirvonenu.
Sebastien Loeb, aktuelni Šampion i prva zvezda WRC-a i Citroen WRT-a, drugi dan relija u Nemačkoj odvozio je u svom stilu, superiorno i bez kalkulacija. Tek poslednji brzinski ispit, od osam voženih, Loeb je „prepustio“ svom klubskom kolegi i trenutno drugoplasiranom Danielu Sordu.
Iako su prvi izveštaji sa mesta nesreće glasili da je posada Galli – Bernacchini prošla bez većih povreda, poslednje informacije govore da je Italijan nakon izletanja na BI5 polomio nogu (butnu kost) i da će biti naknadno operisan.
Prvi dan relija u Nemačkoj završen je pre vremena otkazivanjem dva poslednja brzinska ispita. BI5 prekinut je nakon izletanja Gigija Gallija, nekih 11 km „u brzincu“ i ulaska medicinske ekipe na stazu da bi posadi ukazala pomoć. Sledeći BI6 nije ni startovao zbog previše gledalaca na stazi.
Vozač Stobart Forda, Francois Duval, bio je najbrži pilot na jutros održanom shakedownu pred WRC "rundu" u Nemačkoj. Na 5,37 kilometara dugom delu staze 0,6 s sporiji od Belgijanca bio je Dani Sordo u bolidu Citroen C4 WRC, dok je treće vreme zabeležio Mikko Hirvonen u novoj evoluciji Ford Focusa WRC...
Večeras startuje 10. trka Svetskog Reli Šampionata sezone 2008, u Nemačkoj, druga ovogodišnja WRC runda na asfaltnoj podlozi. Sebastien Loeb je ponovo na "domaćem" terenu (Trier se nalazi nedaleko od Francuzovog rodnog mesta), ali Ford tvrdi da ima "keca u rukavu". Na scenu ponovo stupaju "juniori"...
Kada neko sa svojih 27 godina svojim vozačkim kvalitetom, a ne zahvaljujući odustajanju konkurenata, u svom prvom nastupu u WRC bolidu, stigne do sedmog mesta i osvoji dva WRC boda na prestižnom reliju Finska, možemo slobodno reći da je na dobrom putu ka sticanju statusa nove svetske reli zvezde. Njegovo ime je Matti Rantanen...
Na desetoj "rundi" Svetskog Reli Šampionata, u Nemačkoj, pojaviće se čak 14 bolida Ford Focus WRC. Nikada u celoj istoriji Svetskog Reli Šampionata na nekoj trci nije startovalo toliko bolida istog tipa u najjačoj kategoriji. Čak pet Ford Focus WRC bolida u Nemačku stiže iz Holandije...
Tehnički direktor Ford WRT-a, Christian Loriaux, dozvolio je testove nefabričkim vozačima pre relija Nemačka, što Ford veoma retko gotovo nikako ne radi. Čelni ljudi Forda po svoj prilici u Belgijancu Francoisu Duvalu vide jedinog čoveka koji može da se suprostavi Citroenovom dvojcu na predstojećim asfaltnim relijima WRC-a.