Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Novi Zeland - Loeb pogrešio, Hirvonen u vođstvu
Objavljeno: 30.08.2008.
Na prvom brzinskom ispitu završne faze relija Novi Zeland Sebastien Loeb je uradio ono što od njega nismo očekivali. Okrenuo se na stazi i izgubio dodatnih 10 sekundi u odnosu na Hirvonena, koji je na upravo završenom 2. brzinskom ispitu preuzeo vođstvo od Jari-Matti Latvale...
"Napravio sam grešku. U dugoj levoj krivini okrenuli smo se i izgubili dosta vremena. Moram uraditi nešto." - izjavio je Loeb na cilju 14. brzinskog ispita. Loeba je greška koštala jedne pozicije u plasmanu i trenutno zauzima 4. mesto, sa 8,7 sekundi iza trećeplasiranog Dani Sorda u istom bolidu. Iako su na prve dve pozicije piloti u bolidima Forda, Wilsona sigurno treba da brine Latvala koji od početka ne uspeva da pronađe pravi ritam i trenutno se nalazi na drugoj poziciji, ali za vrat mu duva raspoloženi Sordo, sa samo 1,8 sekundi zaostatka. Očekujemo da se ova razbuktala borba neće završiti na predstojeća dva brzinska ispita i da će trajati do poslednjeg metra u Mystery Creek-u.
Ponovo je ubedljivo najbrži na stazi Hening Solberg u Munchi's Fordu. Norvežanin je bio najbrži na oba jutros održana brzinska ispita, ali i dalje se nalazi na 13. poziciji u generalnom plasmanu, zbog tehničkih problema i penalizacije u prvom danu takmičenja. Do kraja relija ostala su samo dva prava brzinska ispita i superspecijal u Mystery Creek-u.
Plasman posle 15. brzinskog ispita:
1. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus WRC) 3:27:22.7 sat
2. Latvala/Antilla (Ford Focus WRC) + 7.1 s
3. Sordo/Martí (Citroën C4 WRC) + 8.9 s
4. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) + 17.6 s
5. Duval/Prevot (Ford Focus WRC) + 1:48.5 min
6. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC) + 2:45.0 min
7. Aava/Sikk (Citroën C4 WRC) + 3:09.3 min
8. Andersson/Andersson (Suzuki SX4 WRC) + 4:52.8 min
9. Gardemeister/Tuominen (Suzuki SX4 WRC) + 7:11.8
10. Villagra/P-Companc (Ford Focus WRC) + 7:30.2 min
Goran Sarić - Automagazin
Najveći svetski cross country timovi izabrali su takmičenje Dakar serije u Portugalu kao poslednje sučeljavanje pred odlazak u Južnu Ameriku i novi reli sa starim imenom, Dakar 2008. Volkswagen, Mitsubishi i BMW, startovaće iz Lisbona 10. septembra u top sastavima.
Od kada je „pogodio“ automobil, vozač Prista Oil Teama Krum Donchev nema ozbiljnijih problema sa konkurencijom u Bugarskoj. Njegov Peugeot 207 S2000, koga ćemo uskoro videti i na Serbia Rally-u, treći put za redom je najbrži a Donchev nakon novog trijumfa stiže na 11 bodova iza Dimitra Ilieva.
Najnovije “insajder” informacije iz Citroena govore da će 11. septembra na testovima PH Sporta u Francuskoj biti veoma živo. Najnovije ime koje se dovodi u vezu sa Citroen WRC “B” timom je lider Intercontinental Rally Chalengea, Nicolas Vouilloz.
Juče je i ozvaničen program holandskog tima Van Merksteijn Motorsport, koji će naredne godine kao „proizvođač“ (manufacturer team) učestvovati u Šampionatu Sveta u reliju, a koji obuhvata ukupno osam takmičenja počev od relija Irska a zaključno sa relijem u Velikoj Britaniji.
Konvoj od 1.100 Subaru automobila krenuo je u subotu 30. avgusta iz Colinovog rodnog Lanarka da bi devet sati vožnje i 300 milja kasnije kolona stigla u centralu Subaru World Rally Teama u Banbury. Na čelu 50 kilometara duge kolone je bio Colinov otac, Jimmy McRae.
Ubrzo nakon zvaničnog predstavljanja u centrali MEM Teama u Velikoj Britaniji, Proton Satria Neo S2000 doživeće i svoju premijeru na reli stazama. Poslednje takmičenje u okviru Šampionat Evrope, Rallye Antibes, Cote d’Azur, ugostiće novi S2000 bolid i Bryana Bouffiera za volanom.
Martin Prokop u nedelju je pobedio na svom premijernom startu na reliju Novi Zeland, gde je osvojio svoju istorijsku, prvu pobedu u konkurenciji "Production Car World Rally Championship". Čeh je na cilj stigao sa 36 sekundi prednosti ispred "našeg" Patrika Sandella u bojama beogradskog Interspeed Racing Team-a...
Čak i kada bi uveli pravilo hendikepa (dodavanjem balasta kao u nekim kružnim trkama) pobednik bi se znao unapred. Sebastien Loeb jednostavno je prebrz za sve oko sebe. Kako sada vozi, izgleda da bi, čak i kada bi propisali pravilo da samo on mora voziti bolid sa tri cilindra, opet bi pobedio...
Iako je na 12. brzinskom ispitu preuzeo vođstvo na reliju Novi Zeland, pred cilj trinaestog brzinca Loeb (Citroen) je ciljano usporio i pao na treću poziciju, kako bi sutra išao po "čistoj" stazi. Vodi Jari Matti Latvala (Ford) sa 9,3 s ispred Mikke Hirvonena (Ford)...