Najnovije vesti iz auto industrije
WRC Novi Zeland - Shakedown
Objavljeno: 28.08.2008.
Francois Duval, u bolidu Ford Focus WRC u bojama Stobarta, koji u ekipi menja povređenog Gigi Gallija, bio je najbrži na današnjem shakedownu pred reli Novi Zeland. Iako je Duval poznat kao asfaltni specijalista, podsetimo njegova jedina pobeda u WRC "datira" još od 2005. godine, kada je trijumfovao u Australiji...
3,08 kilometara dugu stazu shakedowna popularni "Dudu" je prešao za 2:26,0 minuta, 0,4 sekunde brže od Jari-Matti Latvale u bolidu Ford Focus WRC 08 i 0,7 sekundi brže od prvog vozača Forda, Mikke Hirvonena. Staza shakedowna danas je bila suva. "Prošlo je puno vremena od mog poslednjeg nastupa u Ford Focusu na makadamskoj podlozi, ali današnjim shakedownom sam sasvim zadovoljan. Predstojeći vikend će biti izuzetno težak, jer kao što su staze, tako su i bolid i pneumatici potpuno novi. Na shakedownu smo pobedili, ali staza nije ni približno reprezentativna." - izjavio je Duval posle shakedowna.

Rezultati shakedowna:
1. DUVAL/PIVATO (Ford Focus WRC) 2:26.0 min
2. LATVALA/ANTTILA (Ford Focus WRC) 2:26.4 min
3. HIRVONEN/LEHTINEN (Ford Focus WRC) 2:26.7 min
4. SOLBERG/MILLS (Subaru Impreza WRC) 2:26.7 min
5. SORDO/MARTÍ (Citroën C4 WRC) 2:27.2 min
6. LOEB/ELENA (Citroën C4 WRC) 2:27.3 min
7. WILSON/MARTIN (Ford Focus WRC) 2:27.4 min
8. SOLBERG/MENKERUD (Ford Focus WRC) 2:28.0 min
9. ATKINSON/PREVOT (Subaru Impreza WRC) 2:28.8 min
10. AAVA/SIKK (Citroën C4 WRC) 2:29.0 min
11. GARDEMEISTER/TUOMINEN (Suzuki SX4) 2:29.1 min
12. VILLAGRA/P-COMPANC (Ford Focus WRC) 2:29.1 min
13. ANDERSSON/ANDERSSON (Suzuki SX4) 2:30.2 min
14. RAUTENBACH/SENIOR (Citroën C4 WRC) 2:33.4 min
Goran Sarić - Automagazin
Iako je na 12. brzinskom ispitu preuzeo vođstvo na reliju Novi Zeland, pred cilj trinaestog brzinca Loeb (Citroen) je ciljano usporio i pao na treću poziciju, kako bi sutra išao po "čistoj" stazi. Vodi Jari Matti Latvala (Ford) sa 9,3 s ispred Mikke Hirvonena (Ford)...
Oba automobila Red Bull Rally Teama loše su započela prvi dan takmičenja na Novom zelandu. Problemi su krenuli na samom početku pa Aigner trenutno zauzima trinaestu a Sousa dvanaestu poziciju. Nakon prvog dana trkanja u PWRC kategoriji vodi Mirco Baldacci.
Kao deseti, poslednji reli Intercontinental Rally Challengea za sezonu 2008, planiran je China Rally. Takmičenje će ove godine promeniti i mesto održavanja kao i datum, ali te promene neće uticati na status relija Kina u IRC-u.
Na žalost, i pored odličnog starta, Slovenac Boštjan Logar je morao odustati sa relija Alpe Orientali u Italiji nakon izletanja i oštećenja prednjeg dela svog Fiata Punta S1600. Posada je na sreću prošla bez povreda.
Fabrički pilot Forda, Mikko Hirvonen, nalazi se u vođstvu sa 27 sekundi prednosti ispred Citroenovog asa, Sebastien Loeba, koji je na startu 6. brzinskog ispita "zaradio" penalizaciju od 30 sekundi. Iako mnogi tvrde da je i putanju Loebova taktika, Leob kaže da je postojao problem sa pokretanjem motora...
Roman Kresta, jedan od glavnih favorita za pobedu na Barum Rally-u nije se baš mnogo „navozao“ pred domaćom publikom. Nakon superspecijala u petak nije uspeo ni da završi prvi pravi brzinski ispit vožen u subotu. Ako mu je za utehu, bio je na kratko brži od pobednika Loixa.
Iako je za Italijana Lucu Rossettija sezona u Intercontinental Rally Challengeu započela fantastično, pobedama na makadamu Turske i Portugalije, stvari polako počinju da izmiču kontroli. Nicolas Vouilloz je sve dalje a Freddy Loix sve bliže, pa se Rossettiju “ne piše dobro”.
U petak i subotu u Italiji se vozi reli domaćeg šampionata, Alpi Orientali na kome će nastupiti i slovenačka posada posada Boštjan Logar – Matej Debeljak sa svojim Fiat Puntom S1600. Prvak Slovenije iz 2006-te godine najavljuje da će predstojeći reli biti najteži u njegovoj devet godina dugoj karijeri.
Nakon letnje pauze ORC rally prvenstvo nastavlja se trkom u Slatini i Virovitici 5-6. septembra. Najslađa hrvatska županija ugostiće ponajbolje hrvatske rally posade pojačane konkurencijom iz Slovenije i Mađarske.