PWRC Novi Zeland - Velika pobeda Martina Prokopa

Martin Prokop u nedelju je pobedio na svom premijernom startu na reliju Novi Zeland, gde je osvojio svoju istorijsku, prvu pobedu u konkurenciji "Production Car World Rally Championship". Čeh je na cilj stigao sa 36 sekundi prednosti ispred "našeg" Patrika Sandella u bojama beogradskog Interspeed Racing Team-a...

Češki dvojac, Martin Prokop i Jan Tomanek, u Mitsubishi Lanceru EVO IX, već od prvog metra relija krenuli su agresivno i prvog dana konstantno osvajali pozicije u top 5, boreći se sa iskusnim "vukovima", Fumio Nutaharom i Toshi Araijem, ali i supertalentovanim Patrikom Sandellom, Mircom Balldaccijem, Evgeny Novikovim... U drugi dan takmičenja Prokop ulazi kao drugoplasirani u PWRC konkurenciji, sa 9,8 s iza Mirca Baldaccija, ali sa samo dve sekunde prednosti ispred Fumio Nutahare. Prokop "ubitačnim" tempom nastavlja i u subotu. Na 10 brzinskom ispitu pobeđuje u klasi i smanjuje Baldaccijevu prednost na samo 1,6 sekunde. Na brzinskom ispitu 11 najbrži je bio Finac Hanninen, a razlika između drugoplasiranog Baldaccija i trećeplasiranog Prokopa iznosi 3 deseta dela sekunde!

Ali, već na 12. brzinskom ispitu Mirco Baldacci podleže pritisku i izleće van staze, a Prokop preuzima vođstvo u PWRC konkurenciji, sa skoro minut prednosti ispred fantastičnog Rusa Novikova i više od minut prednosti u odnosu na trećeplasiranog Patrika Sandella, koji brani boje beogradskog Interspeed Racing Team-a. Već na sledećem, 13. brzinskom ispitu, pored puta završava i Novikov, i Prokop u završni dan ulazi sa 1 min 18.8 s prednosti u odnosu na drugoplasiranog Patrika Sandella. Treće mesto držao je Martin Rauam, a četvrti je bio vodeći u generalnom plasmanu nacionalnog prvenstva na Novom Zelandu, Hayden Paddon. "Danas ćemo ići dosta opreznije, ali to nije tako lako kao što izgleda. Kada imate veliku prednost, teško je naglo smanjiti tempo, a da pritom ne napravite grešku. Kada ne idete na maksimumu, vožnja automobila je sasvim drugačija, i nije jednostavna kao što možda nekome izgleda." - izjavio je Prokop pred start završne faze takmičenja. Ipak, Prokop je uspeo da smanji tempo i privede reli kraju, dok je pobede na brzincima nizao talentovani Hanninen, koji nije imao pravi tempo u prva dva dana takmičenja, uz dobijenu penalizaciju od 2 min 40 s. Na kraju, Prokop uspeva da iza sebe zadrži Patrika Sandella i Martina Rauama. Na četvrtom mestu završava Paddon, ispred kasno zahuktalog Hanninena. Ne možemo a da ne spomenemo i dvostrukog reli šampiona Novog Zelanda, Richarda Masona u Subaru Imprezi N12 B, sa suprugom Sarom na suvozačevom mestu. Mason je sve do 14. brzinskog ispita bio najbrži i ukupnom poretku automobila klase N4, ali otkazivanje motora na BI 15 odvojilo ga je od velikog uspeha. Ono što je zanimljivo, u prvih desetoplasiranih takmičara, čak 9 je u automobilima Mitsubishi Lancer.

- Martin Prokop: "Ovo je fantastičan rezultat! Uslovi su bili zaista surovi. Iskreno, kada sam stigao ovde, nisam verovao da je ovakav ishod moguć. Ja prosto nisam znao šta da očekujem od ovog relija, jer sam prvi put ovde. Nisam imao utisak da vozim na limitu, nisam znao gde sam. Da li sam na limitu? Koliko još mogu da ubrzam? Ali, ipak trudio sam se da održim svoj ritam i presrećan sam zbog ovog rezultata." - Patrik Sandell: "Ovaj automobil sam testirao u ponedeljak pre starta relija. Nisam nikada ranije vozio turbo automobil na ovoj podlozi, i dosta vremena otišlo je na prilagođavanje novom stilu vožnje, koji je drugačiji u odnosu na automobile opremljene atmosferskim motorima. Takođe, ovo je moja prva trka na Novom Zelandu, učio sam staze." - Martin Rauman: "Nije mi bilo prijatno na brzincu Whaanga Coast. Ne znam kako je ovo moguće, ali nije bitno, završili smo treći i ja sam izuzetno srećan." Plasman u konkurenciji PWRC - Novi Zeland Rally: 1. Prokop/Tománek (Mitsubishi Lancer EVO 9) 4:13:07.9 2. Sandell/Axelsson (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 36.2 s 3. Raum/Kütt (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 57.8 s 4. Paddon/Kennard (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 1:27.3 5. Hänninen/Markkula (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 2:27.4 6. Ketomaa/Teiskonen (Subaru Impreza) + 2:54.1 min 7. Sousa/Carvahlo (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 6:52.4 8. Taylor/Searle (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 7:06.0 min Production Car World Rally Championship, bodovni saldo 6/8: 1. Andreas Aigner 30 2. Juho Hänninen 26 3. Jari Ketomaa 23 4. Patrik Sandell 22 5. Martin Prokop 17 6. Martin Rauam 15 7. Fumio Nutahara 14 8. Armindo Araujo 12 Goran Sarić - Automagazin