WRC Novi Zeland - Loeb, Loeb i Loeb!

Čak i kada bi uveli pravilo hendikepa (dodavanjem balasta kao u nekim kružnim trkama) pobednik bi se znao unapred. Sebastien Loeb jednostavno je prebrz za sve oko sebe. Kako sada vozi, izgleda da bi, čak i kada bi propisali pravilo da samo on mora voziti bolid sa tri cilindra, opet bi pobedio...

Iako je u završni dan Loeb ušao sa zaostatkom od 13,3 sekunde, koji je ciljano napravio, i pored greške na prvom brzincu poslednjeg dana, Loeb osvaja Novi Zeland. Možda će neko reći da sreća prati hrabre, jer je Latvala u Fordu odustao zbog oštećenja kartera i gubitka ulja, a Hirvonen je na poslednjem pravom brzincu napravio grešku i izgubio dragocenih 57 sekundi, što ga katapultira na treće mesto u generalnom plasmanu, iza odličnog Dani Sorda. Međutim, podsećamo Vas da je Loeb upravo na poslednjem "pravom" brzincu pokazao svoje zube, počistivši konkurenciju. Francuz je 29.72 km dugačak brzinac "Whaanga Coast" odvezao za fantastičnih 20:47.0 min, što je brže od odlično raspoloženog Heninga Solberga za skoro 15 sekundi. Odlična taktika i prikazana brzina upravo tamo gde je bilo potrebno bila je formula uspeha za Leoba, koji povećava prednost u bodovnom saldu šampionata (86 bodova u odnosu na 78 bodova Mikke Hirvonena) i sada ga samo čudo može odvojiti od još jedne šampionske titule. "Jako težak reli za nas. Puno toga odigrala je taktika. Žao mi je zbog Mikke, vozio je fantastično." - izjavio je Loeb na cilju relija.

17. brzinski ispit dužine skoro 30 kilometara bio je koban za još jednog pilota u Ford Focusu. To je Francois Duval, koji se do 17. BI nalazio na odličnoj petoj poziciji, a na kobnom brzincu pravi grešku završava reli pre kraja. Završni superspecijalni ispit "Mystery Creek" nije doneo promene na čelnim pozicijama. Pored Citroena, koji beleži drugi "Double" zaredom, puno razloga za slavlje ima i tim Suzikija. Andersson osvaja šestu poziciju, a Gardemeister osvaja dva boda i sedmo mesto. Ne možemo a da ne spomenemo Urma Aavu u bolidu Citroen C4 WRC, koji završava na 5. poziciji, iza fabričkog pilota Subarua, Pettera Solberga.

Poseban komentar zaslužuje i supertalentovani Čeh, Martin Prokom, koji pobeđuje u konkurenciji "Production Car World Rally Championship", uspevši da ostvari najveći uspeh u karijeri, zauzevši 10. mesto u generalnom plasmanu WRC relija. Prokop je još jednom pokazao da u njemu leži veliki potencijal i da je "zreo" za visoko društvo. Reli Novi Zeland - generalni konačni plasman: 1. Loeb/Elena (Citroën C4 WRC) 3:58:48.9 sat 2. Sordo/Martí (Citroën C4 WRC) + 17.5 s 3. Hirvonen/Lehtinen (Ford Focus WRC) + 41.5 s 4. P. Solberg/Mills (Subaru Impreza WRC) + 2:48.9 min 5. Aava/Sikk (Citroën C4 WRC) + 3:30.7 min 6. Andersson/Andersson (Suzuki SX4 WRC) + 7:37.4 min 7. Gardemeister/Tuominen (Suzuki SX4 WRC) + 7:54.9 min 8. Villagra/P-Companc (Ford Focus WRC) + 8:35.0 min 9. Solberg/Menkerud (Ford Focus WRC) + 9:15.2 min 10. Prokop/Tománek (Mitsubishi Lancer EVO 9) + 13:49.0 min Goran Sarić - Automagazin