Najnovije vesti iz auto industrije
Cross Country, PAX Rally – Sainz poklonio pobedu
Objavljeno: 15.09.2008.
Prevrtanjem samo nekoliko kilometara pre cilja relija Paxx u Portugalu, Carlos Sainz je poklonio pobedu prvom vozaču iz protivničkog Mitsubishi Teama, Stephaneu Peterhanselu. Francuz je tako na najlepši mogući način obeležio kraj karijere veoma uspešnog cross country modela, Mitsubishi Pajero Evolution.
U četvrti, poslednji dan trkanja u Portugalu, Sainz je sa svojim VW Touaregom ušao sa 31 sekundom prednosti. U momentu kada je na brzincu dobio signal od tima da ima velikih 45 sekundi viška popustila je koncentracija iskusnom Špancu i završio je na krovu. Na stazu se vratio uz pomoć publike ali pobeda je izgubljena za samo 16 sekundi. Do treće pozicije, na poslednjem odmeravanju snaga velikih timova pred Dakar Rally 2009, stiže Luc Alphand sa Mitsubishijem. Nekoliko zanimljivih fotografija pronađite u GALERIJI automagazin web portala.

Generalni plasman Pax Rally-a:
1. Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 33m44s (6th) 10h 54m14s
2. Carlos Sainz/Michel Périn (E/F) Volkswagen Race Touareg 2 34m31s (8th) + 16s
3. Luc Alphand/Gilles Picard (F/F) Mitsubishi Pajero Evolution 33m03s (3rd) + 1m21s
4. Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (RSA/D) Volkswagen Race Touareg 2 32m43s (2nd) + 2m42s
5. Nasser Al-Attiyah/Tina Thörner (QT/S) BMW X3 32m26s (1st) + 5m41s
6. Joan Roma/Lucas Cruz Senra (E/E) Mitsubishi Pajero Evolution 33m26s (4th) + 12m00s
7. Filipe Campos/Jaime Baptista (P/P) BMW X3 35m07s (9th) + 20m14s
8. Guerlain Chicherit/Mathieu Baumel (F/F) BMW X3 33m41s (5th) + 1h 00m13s
9. Miroslav Zapletal/Tomás Ourednicek (CZ/CZ) Mitsubishi L200 35m11s (10th) + 1h 01m51s
10. Maurizio Traglio/Fabien Lurquin (I/B) Nissan Pathfinder 37m26s (18th) + 1h 40m04s
Petar Janković - Automagazin
Sebastien Loeb je trijumfovao na reliju Monte Carlo pet puta u poslednjih šest godina. Naredne godine čuveno takmičenje neće biti u kalendaru WRC-a već će otvoriti sezonu Intercontinental Rally Challengea. Iako su postojale špekulacije da će se Francuz pojaviti na startu, od toga nema ništa.
Prema poslednjim informacijama mladi Britanac Kris Meeke se vraća u Svetski Šampionat i to u bojama beogradskog Interspeed Racing Teama. Mekee će u Renault Cliu R3 koji priprema italijanski tim Munaretto zameniti našeg Miloša Komljenovića na predstojećem reliju Catalunya.
Uvršten u kalendar Intercontinental Rally Challengea, Šampionata Evrope i Italije, Sanremo Rally iako nije u WRC-u na najlepši mogući način slavi svoje jubilarno 50-to izdanje. 107 posada na listi prijava, 55 koji se bore u IRC konkurenciji i 19 S2000 bolida još jednom pozivaju na praznik reli sporta u Italiji.
Po prvi put ove godine kao fabrički vozač Forda, Francois Duval je tokom vikenda testirao model Focus WRC spec.08. Probne vožnje su održane i održavaće se gotovo cele nedelje na Korzici. Nakon Duvala i Hirvonena na red će doći i momci iz ostalih timova.
Da je Krum Donchev na početku sezone nacionalnog šampionata seo u Peugeot 207 S2000 ovo pitanje se verovatno ne bi postavljalo. Ovako, nakon Serbia Rally-a razlika između prvoplasiranog Ilieva i drugoplasiranog Doncheva je sedam bodova. Iliev ima ogromnu prednost ali titula još nije osigurana.
ORC je podigao veliku buku početkom ove, rally sezone 2008. Uprkos problemima u samom startu snašli smo snage da organiziramo tri trke, sa četvrtom (Zabok) nažalost nismo uspeli naći zajednički jezik sa policijskom upravom. Sada, nakon dovoljno vremena za podvlačenje crte i završni sezonski račun možemo reći kako je prva ORC sezona u Hrvatskoj bila i više nego uspješna.
Prema pisanjim norveških medija Andreas Mikkelsen je na testiranjima Citroenovog bolida C4 WRC na reli test stazi francuskog proizvođača postigao bolje vreme od Sebastiena Loeba. Istina ili ne, mladi Norvežanin je oduševljen crvenom raketom.
Nemačka sve više „bruji“ o ulasku VW-a u WRC i pregovorima koji čelnici nemačkog proizvođača automobila vode sa glavešinama FIA-e. Ukoliko Volkswagenu budu odgovarali novi tehnički propisi bolid Scirocco će u WRC-u nastupiti najverovatnije do 2011-te godine.
Tek nakon sedam relija Intercontinental Rally Challengea u sezoni 2008, italijanski Abarth Team i njihov vozač broj jedan, Giandomenico Basso, uspeli su da se domognu najviše stepenice pobedničkog postolja. Bila je to jedna od najzanimljivijih trka IRC-a u sezoni, a razlika između prvog i drugog na kraju relija iznosila je samo 12 sekundi.