Najnovije vesti iz auto industrije
ORC, Virovitica – Lončarić najbrži
Objavljeno: 08.09.2008.
Na trećoj i nažalost zadnjoj ovosezonskoj ORC trci ciljem je u najbržem vremenu prošla posada Lončarić – Beraković u Subaru Imprezi STi ispred Stanišića i Bittermana u Mitsubishiju EVO IX i vrlo dobrih Simona i Pazmana u Citroenu C2 R2 MAX.
Proteklog vikenda u Slatini i Virovitici u pravom rally spektaklu mnogobrojni gledaoci i navijači uživali su u odličnim vožnjama ponajboljih hrvatskih relijaša i izvanredne mlade posade iz Slovenije Boruta Prosenca - Aleša Dolinara u dobro pripremljenom Cliu Williams. Uz najbrže u generalnom plasmanu spomenućemo i izuzetno dobre vozače manjih klasa koji su pokazali kako i „mali“ automobili mogu biti vrlo brzi i atraktivni. U klasi SPRINT (do 1400 ccm) najbrži su bili braća Vojvodić ispred Combaj – Kappler i posade u sastavu Marko Đurković – Lorena Nosić. U klasi SUPER SPORT nadmoćno su pobedili već spomenuti Simon – Pazman ispred povratnika u rally vode Kelkovića i Boršića. Kao treći u klasi su vrlo perspektivni Slovenci Borut Prosenc i Aleš Dolinar.

Rally je startovao brzincem Slatina nedaleko istoimenog grada na većinski makadamskoj podlozi koja je bila pravi test za veštine posada i pripremljenost automobila. Vrlo brzim i atraktivnim vožnjama Nenad Lončarić već je nakon prvoga dana trke napravio prednost od preko minute i pokazao da je još u vrhunskoj rally formi. Drugi nakon prvogadana bili su Stanišić-Bitterman, dok su odličnu treću poziciju držali Habazin i Županić koji drugog dana trke nisu bili miljenici sreće, probušivši dve gume. Siniša Crnojević je nakon odličnog nastupa prvog dana trke morao odustati zbog kvara na Fabiji RS i time oslobodio jedno mesto na postolju. Drugog dana trke vozilo se još sedam brzinskih ispita od kojih četiri vrlo atraktivna samim centrom grada Virovitice i tri BI Jasenaš mešovito asfaltno-makadamske podloge. Do izražaja su u subotu došli dobro pripremljeni automobili, pre svega C2 R2 MAX posade Simon-Pazman koja se sa osmog probila na treće mesto u generalci i prvo u klasi. Unatoč velikoj vrućini i zahtevnim brzincima posade su redom vozile maksimalnim tempom i ničim nisu davale do znanja da se radi o vožnji u ekstremnim vremenskim uslovima pri temperaturi od 38 stepeni i visokoj vlažnosti vazduha.
ORC press
Pred nama je već dvanaesti reli Šampionata Sveta u sezoni 2008. Karavan najboljih reli vozača se seli u Španiju na asfaltne staze Cataluny Rally-a. Lista prijava je objavljena a favorit broj jedan se zna, Sebastien Loeb.
Adapta WRT je juče potpisala ugovor sa Subaru WRT i tako zvanično postala tim koji u sezoni 2009 WRC-a može osvajati bodove. Ugovor obuhvata nastupe na 10 relija koji se voze u Evropi sa opcijom proširenja na još tri. Prvi vozač tima biće Mads Ostberg.
Mlada norveška reli nada Andreas Mikkelsen juče je po prvi put seo u „kancelariju“ Sebastiena Loeba, Citroen C4 WRC. Nakon test vožnji koje je organizovao PH Sport u Francuskoj mladić je kratko zaključio da je pred njim težak izbor.
Branilac titule i aktuelni lider Šampionata Sveta u reliju, Francuz Sebastien Loeb, pauzu u svom „glavnom“ sportu iskoristio je da svoje vozačko iskustvo dopuni novim izazovima. Iako se nije proslavio na trci Porsche Carrera Cupa na stazi d’Albi Loeb je pre svega zadovoljan što je iskusio nova uzbuđenja.
Intercontinental Rally Challenge se nakon megauspeha u Češkoj seli u Španiju gde se u terminu 11-13. septembar vozi Rallye Principe de Asturias. Na listi prijava se nalazi 59 posada od čega četiri sa FIA B prioritetom i ukupno 11 S2000 bolida (7 Peugeota i 4 Abartha).
Euromilhoes Pax Rally, drugo takmičenje Dakar serije, još nije ni startovao a već se može pričati o njegovom uspehu. U sredu 10. septembra iz Lisbona u Portugalu startovaće 110 posada, 52 automobila, 49 motociklista i 9 vozača na kvadovima. Cilj je u Portimaou nakon 1.500 kilometara (829 takmičarskih).
Koliko je tanka linija između uspeha i poraza u modernom reliju još jednom je pokazao Francois Duval. Belgijanac koga su u jednom momentu svi otpisali u velikom stilu se vratio u WRC, potisnuo Latvalu u fabričkom timu na asfaltu i pored neuspeha na Novom Zelandu dodatno proširio svoj program za sezonu 2008.
Da se u vrhu svetske automobilističke federacije i WRC-a spremaju dalje izmene u pravilniku Šampionata Sveta govore i najnovije informacije koje je otkrio Morrie Chandler, čovek zadužen da „kroji“ izgled WRC-a u budućnosti.
Najveći svetski cross country timovi izabrali su takmičenje Dakar serije u Portugalu kao poslednje sučeljavanje pred odlazak u Južnu Ameriku i novi reli sa starim imenom, Dakar 2008. Volkswagen, Mitsubishi i BMW, startovaće iz Lisbona 10. septembra u top sastavima.