Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Mikkelsen brži od Loeba!
Objavljeno: 17.09.2008.
Prema pisanjim norveških medija Andreas Mikkelsen je na testiranjima Citroenovog bolida C4 WRC na reli test stazi francuskog proizvođača postigao bolje vreme od Sebastiena Loeba. Istina ili ne, mladi Norvežanin je oduševljen crvenom raketom.
“Iznenadio sam se koliko je automobil tvrd na makadamu ali to je stvar na koju bih se mogao prilagoditi ako se odlučimo za Citroen. Nakon testiranja na asfaltu shvatio sam da nemamo šanse u Španiji i Francuskoj! Motor u Citroenu je mnogo snažniji a Focus je mnogo sporiji kada ih ovako direkto uporedimo! - izneo je svoja zapažanja Mikkelsen - “Sve sam bliži Citroenu! Bolid je totalno ludilo! U Focusu menjam brzine na 6000 obrtaja, u C4 između 7000 i 8000. Mislio sam da ću uništiti motor ali u ekipi su mi rekli da samo nastavim tako! Nakon testiranja u Francuskoj Mikkelsen danas odlazi u centralu Subaru WRT-a da bi uzeo u obrzir i opciju nastupa sa trećom Imprezom u fabričkom timu.
Petar Janković - Automagazin
Uvršten u kalendar Intercontinental Rally Challengea, Šampionata Evrope i Italije, Sanremo Rally iako nije u WRC-u na najlepši mogući način slavi svoje jubilarno 50-to izdanje. 107 posada na listi prijava, 55 koji se bore u IRC konkurenciji i 19 S2000 bolida još jednom pozivaju na praznik reli sporta u Italiji.
Po prvi put ove godine kao fabrički vozač Forda, Francois Duval je tokom vikenda testirao model Focus WRC spec.08. Probne vožnje su održane i održavaće se gotovo cele nedelje na Korzici. Nakon Duvala i Hirvonena na red će doći i momci iz ostalih timova.
Da je Krum Donchev na početku sezone nacionalnog šampionata seo u Peugeot 207 S2000 ovo pitanje se verovatno ne bi postavljalo. Ovako, nakon Serbia Rally-a razlika između prvoplasiranog Ilieva i drugoplasiranog Doncheva je sedam bodova. Iliev ima ogromnu prednost ali titula još nije osigurana.
ORC je podigao veliku buku početkom ove, rally sezone 2008. Uprkos problemima u samom startu snašli smo snage da organiziramo tri trke, sa četvrtom (Zabok) nažalost nismo uspeli naći zajednički jezik sa policijskom upravom. Sada, nakon dovoljno vremena za podvlačenje crte i završni sezonski račun možemo reći kako je prva ORC sezona u Hrvatskoj bila i više nego uspješna.
Nemačka sve više „bruji“ o ulasku VW-a u WRC i pregovorima koji čelnici nemačkog proizvođača automobila vode sa glavešinama FIA-e. Ukoliko Volkswagenu budu odgovarali novi tehnički propisi bolid Scirocco će u WRC-u nastupiti najverovatnije do 2011-te godine.
Prevrtanjem samo nekoliko kilometara pre cilja relija Paxx u Portugalu, Carlos Sainz je poklonio pobedu prvom vozaču iz protivničkog Mitsubishi Teama, Stephaneu Peterhanselu. Francuz je tako na najlepši mogući način obeležio kraj karijere veoma uspešnog cross country modela, Mitsubishi Pajero Evolution.
Tek nakon sedam relija Intercontinental Rally Challengea u sezoni 2008, italijanski Abarth Team i njihov vozač broj jedan, Giandomenico Basso, uspeli su da se domognu najviše stepenice pobedničkog postolja. Bila je to jedna od najzanimljivijih trka IRC-a u sezoni, a razlika između prvog i drugog na kraju relija iznosila je samo 12 sekundi.
Zašto Intercontinental Rally Challenge stiče sve veću popularnost među gledaocima i vozačima pokazuje i rezultat nakon prvog dana takmičenja u Španiji, na Principe de Asturias Rally-u. Devet brzinskih ispita i 161 kilometar nije bio dovoljan da se situacija na čelu „razbistri“! Nicolas Vouilloz i Giandomenico Basso imaju potpuno indentično vreme!
Pred nama je već dvanaesti reli Šampionata Sveta u sezoni 2008. Karavan najboljih reli vozača se seli u Španiju na asfaltne staze Cataluny Rally-a. Lista prijava je objavljena a favorit broj jedan se zna, Sebastien Loeb.