Najnovije vesti iz auto industrije
Rally Bugarska – Iliev Šampion!
Objavljeno: 14.10.2008.
Peugeot 207 S2000 je stigao prekasno! Pet uzastopnih pobeda nije pomoglo Krumu Donchevu da se okiti titulom Šampiona Bugarske za sezonu 2008. Katastrofalni početak godine sa Subaru Imprezom N14 Tommi Makkinena ,vozač Prista Oil Teama nije mogao nadoknaditi ni odličnim nastupima ni superiornijim bolidom.
Proteklog vikenda u Bugarskoj je vožen poslednji, deseti reli šampionata. Reli Tvrdica je održan po četvrti put a pobednik je naravno Krum Donchev. Do odlične druge pozicije je stigao uglavnom prebrzi Plamen Staikov, ovoga puta sa Fiat Puntom S1600, dok je taktički treći Dimitar Iliev. ”Shvatili smo da nema svrhe da se jurimo sa Donchevim jer ima bolji automobil. U drugoj polovini sezone odlučili smo se za taktičku varijantu, skupljali smo bodove i evo to se pokazalo kao ispravna odluka. Odbranili smo titulu.” - izjavio je Iliev koji iza sebe ostavlja uspešnu ali veoma tešku godinu.

Četvrta pozicija donela je Todoru Slavovu sa Renault Cliom R3 titulu u ne tako konkurentnoj klasi A7, ali ono što je najvažnije mladi Bugarin je pokazao svoj pun potencijal dižući formu tokom godine. To potvrđuje i prva pobeda na brzinskom ispitimu. Slavov je uspeo da pobedi Doncheva na BI7, 16 km dugom spustu. Peti je Rumen Dunev koji je odbranio titulu u, ove sezone, ne tako jakoj klasi A6 bugarskog šampionata. Jasen Popov je na žalost odustao još u subotu nakon izletanja. Šampion klase N3 je Ivan Ganchev i pored ne učešća na reliju Tvrdica, takmičenju koje je okončalo ne tako blistavu sezonu reli sporta u Bugarskoj. Nadajmo se da će u godini 2009 komšije uspeti da izađu iz krize i ponovo vrate reli na uzlaznu putanju kvaliteta.
Petar Janković - Automagazin
Ovako jaka izjava dolazi od strane jednog od letećih Finaca, Pentti Airkkale, Šampiona Velike Britanije iz 1979-te i pobednika RAC Rally-a 1989-te godine. Glavni problem Subaru Impreze S14 po čuvenom Fincu je položaj motora. Prostim rečnikom agregat je suviše pomeren ka „nosu“ bolida.
Poslednji put ove godine Hrvati su reli za šampionat države gledali još u maju kada je u Zagrebu „gostovao“ Šampionat Evrope na čuvenoj Delti. Slede „domaći“ reliji u Austriji i Sloveniji propraćeni malim brojem prijavljenih posada a tek krajem meseca „kraljica“ se vraća u Hrvatsku. U Opatiju tačnije, a nakon toga 14-15. novembra se vozi deveto izdanje relija Poreč.
Najnovije informacije koje dolaze iz krugova bliskih FIA-a donose saznanje da tri kandidata koji pretenduju da uđu u WRC kalendar za sezonu 2010 ni izbliza ne ispunjavaju standarde najvećeg svetskog reli takmičenja. Da Vas podsetimo u pitanju su Rusija, Bugarska i Indonezija kao eventualni domaćini.
Glasine da je Andreas Mikkelsen sve bliže sedištu u fabričkoj Subaru Imprezi WRC S14 podgrejale su sa druge strane priče da Petter Solber nezadovoljan performansama svog bolida napušta tim. Naprotiv, norveški mediji prenose informaciju da će Solberg sigurno 2009-te i dalje braniti boje SWRT-a.
Na pres konferenciji održanoj u Glazgovu najviši politički vrh Škotske je objavio da će u sezoni 2009 Intercontinental Rally Challengea Škotska biti domaćin poslednjeg takmičenja u godini. RAC MSA International Rally of Scotland održaće se u terminu 19-21. novembra 2009 na potpuno makadamskoj podlozi.
Sebastien Ogier je došao “niodkuda”, iskoristio ukazano poverenje, odvozio sezonu 2008 gotovo bez greške i u svojoj prvoj godini nastupa na vrhunskom nivou stigao do titule JWRC Šampiona. Popeo se stepenicu više i sada se realno postavlja pitanje šta dalje. Mladi Francuz se ne premišlja mnogo, želi u WRC!
”Malcolm Wilson je očito bio veoma dobar đak. Matematika mu je po svoj prilici išla od ruke!” - izjavio je šef Citroen WRT-a Olivier Quesnel upitan da da komentar povodom poslednjih “kombinacija” šefa Ford WRT-a. Bilo kako bilo, i Hirvonen i Ford još uvek na papiru mogu da Citroenu “stave soli na rep”.
Novi privatni projekat stiže iz Slovačke i Češke a vezan je za Škodu. U pitanju je kit kar verzija novog modela Škode Fabije 2 koja je odmah dobila i nadimak Maxi. Automobil je već debitovao u Slovačkoj ali pun potencijal nije pokazao jer je bolid još uvek u fazi razvoja.
Iako ni ove sezone Šampionatu Evrope ne cvetaju ruže i predstavlja šampionat drugorazrednog značaja u Evropi (mnogim timovima i vozačima na listi prioriteta ispred su i domaća prvenstva a ERC je tek usputna stanica) sezona 2008 završiće se u velikom stilu u Francuskoj na Rally Antibes – Cote d’Azur.