Najnovije vesti iz auto industrije
Rally Bugarska – Iliev Šampion!
Objavljeno: 14.10.2008.
Peugeot 207 S2000 je stigao prekasno! Pet uzastopnih pobeda nije pomoglo Krumu Donchevu da se okiti titulom Šampiona Bugarske za sezonu 2008. Katastrofalni početak godine sa Subaru Imprezom N14 Tommi Makkinena ,vozač Prista Oil Teama nije mogao nadoknaditi ni odličnim nastupima ni superiornijim bolidom.
Proteklog vikenda u Bugarskoj je vožen poslednji, deseti reli šampionata. Reli Tvrdica je održan po četvrti put a pobednik je naravno Krum Donchev. Do odlične druge pozicije je stigao uglavnom prebrzi Plamen Staikov, ovoga puta sa Fiat Puntom S1600, dok je taktički treći Dimitar Iliev. ”Shvatili smo da nema svrhe da se jurimo sa Donchevim jer ima bolji automobil. U drugoj polovini sezone odlučili smo se za taktičku varijantu, skupljali smo bodove i evo to se pokazalo kao ispravna odluka. Odbranili smo titulu.” - izjavio je Iliev koji iza sebe ostavlja uspešnu ali veoma tešku godinu.

Četvrta pozicija donela je Todoru Slavovu sa Renault Cliom R3 titulu u ne tako konkurentnoj klasi A7, ali ono što je najvažnije mladi Bugarin je pokazao svoj pun potencijal dižući formu tokom godine. To potvrđuje i prva pobeda na brzinskom ispitimu. Slavov je uspeo da pobedi Doncheva na BI7, 16 km dugom spustu. Peti je Rumen Dunev koji je odbranio titulu u, ove sezone, ne tako jakoj klasi A6 bugarskog šampionata. Jasen Popov je na žalost odustao još u subotu nakon izletanja. Šampion klase N3 je Ivan Ganchev i pored ne učešća na reliju Tvrdica, takmičenju koje je okončalo ne tako blistavu sezonu reli sporta u Bugarskoj. Nadajmo se da će u godini 2009 komšije uspeti da izađu iz krize i ponovo vrate reli na uzlaznu putanju kvaliteta.
Petar Janković - Automagazin
Iako ni ove sezone Šampionatu Evrope ne cvetaju ruže i predstavlja šampionat drugorazrednog značaja u Evropi (mnogim timovima i vozačima na listi prioriteta ispred su i domaća prvenstva a ERC je tek usputna stanica) sezona 2008 završiće se u velikom stilu u Francuskoj na Rally Antibes – Cote d’Azur.
Kraj sezone 2008 u Šampionatu Slovenije za posadu Alex Humar – Edo Čuk protekao je u znaku probušenih pneumatika. Nakon završenog prvog dana relija Postojnska jama već na prvom današnjem brzinskom ispitu ponovo nije izdržala prednja guma pa i pored fantastičnih vožnji Humar nije mogao dalje od 14-tog mesta u generali.
Četiri brzinska ispita koja su preostala danas na reliju Korzika prošli su bez problema za Sebastiena Loeba koji je u Francuskoj vodio od prvog pa do poslednjeg brzinskog ispita (13 pobeda na 16 brzinaca), zabeleživši tako čak desetu pobedu u Šampionatu Sveta 2008.
Na žalost, poslovica “da se po jutru dan poznaje” ovoga puta nije važila za vozača Target Motorsporta Alexa Humara. Odličan start relija i odustajanje Tomaža Kaučiča na BI3 je na čelo relija Postojnska jama dovelo maleni Citroen C2R2 Max. Na žalost tehnički problemi i gumidefekti odvojili su posadu Humar/Čuk od vrhunskog rezultata.
Tehnički problemi odvojili su Tomaža Kaučiča od dobrog plasmana na reliju Postojnska jama i stopostotnog učinka u sezoni 2008 Šampionata Slovenije u reliju. Kaučič se nalazio na prvoj poziciji kada je nakon završetka BI 2 stao njegov Mitsubishi Lancer Evo IX.
Iz naslova već možete zaključiti da je drugi dan relija Korzika prošao bez većih iznenađenja. Lider relija je i dalje Sebastien Loeb iz Citroena čija se prednost nad drugoplasiranim Hirvonenom i trećeplasiranim Duvalom iz Forda popela na skoro celi minut.
Fordov motorsport direktor Mark Deans potvrdio je za Motorsport News da postoji šansa da aktuelni model Focus WRC od 2011-te godine zameni Fiesta WRC. Odluka još nije doneta a sve zavisi naravno od FIA-e i njihove tehničke komisije koja bi sa novim pravilima trebala da izađe u novembru ove godine.
Već duže vremena kruži priča da je glavni krivac za loše rezultate Subaru World Rally Teama poslednjih godina firma BOS, tačnije amortizeri koji dolaze od ovog proizvođača a već dugo se ugrađuju u trkačke Impreze. SWRT je već potpisao ugovor sa novim snabdevačom, Ohlinsom, a trkačku premijeru Impreza sa Ohlins amortizerima imaće na reliju Japan.
Poslednji reli sezone Alexa Humara i Eda Čuka, vozače Target Motorsporta, dovodi na domaći teren. Ipak mladi as tu činjenicu ne vidi kao prevelik plus ali nastup pred domaćom publikom na reliju Postojnska jama sigurno može doprineti pohodu ka trećem mestu generalnog plasmana šampionata Slovenije u reliju.