Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Tour de Corse – Od početka do kraja Loeb
Objavljeno: 12.10.2008.
Četiri brzinska ispita koja su preostala danas na reliju Korzika prošli su bez problema za Sebastiena Loeba koji je u Francuskoj vodio od prvog pa do poslednjeg brzinskog ispita (13 pobeda na 16 brzinaca), zabeleživši tako čak desetu pobedu u Šampionatu Sveta 2008.
Za razliku od prvog vozača Citroena njegov konkurent iz suprotnog, Fordovog, tabora već na prvom brzinskom ispitu dana gubi preko dva minuta i pada na poziciju broj četiri, iza Duvala i Latvale. Naravno, nismo ni sumnjali da će se Malcolm Wilson još jednom odlučiti da taktički pokloni Hirvonenu drugu poziciju pa na poslednjem brzinskom ispitu relija dva pomenuta pilota “dobijaju” penalizacije “taman” tolike da je Hirvonen još jednom drugi. Prednost aktuelnog Šampiona sada iznosi 14 bodova a do kraja sezone gledaćemo još relije u Japanu i Velikoj Britaniji.

Do pozicije pet i šest stigli su vozači Subarua, Solberg i Atkinskon ispred sedmoplasiranog Aave i osmoplasiranog Wilsona Juniora. Brice Tirabassi je morao odustati zbog mehaničkih problema na Subaru Imprezi. Otklonjena je i dilema o prvaku u juniorskom Šampionatu Sveta. Najbrži “klinac” ove godine je debitant Sebastien Ogier u Citroenu C2 S1600. Ogieru je za trijumf bilo dovoljno drugo mesto iza Čeha Martina Prokopa. Treći je nakon fantastičnog relija domaćin Pierre Campana koji je pokazao da R3 mašine, u ovom slučaju iz kuće Renault, po performansama ozbiljno prilaze “ljutoj grupi A”, malenim raketama sa oznakom S1600.

Konačni rezultati relija Korzika:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hours 42mins 58.0secs
2. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 +03mins 24.7secs
3. Francois Duval BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 +03mins 31.6secs
4. Jari-Matti Latvala Stobart VK Ford Focus WRC 07 +03mins 37.5secs
5. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2008 +05mins 35.4secs
6. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2008 +06mins 10.4secs
7. Urmo Aava PH Sport-Citroen C4 WRC +07mins 25.2secs
8. Matthew Wilson Stobart VK Ford Focus WRC 07 +09mins 02.2secs
Petar Janković - Automagazin
Iako ni ove sezone Šampionatu Evrope ne cvetaju ruže i predstavlja šampionat drugorazrednog značaja u Evropi (mnogim timovima i vozačima na listi prioriteta ispred su i domaća prvenstva a ERC je tek usputna stanica) sezona 2008 završiće se u velikom stilu u Francuskoj na Rally Antibes – Cote d’Azur.
Peugeot 207 S2000 je stigao prekasno! Pet uzastopnih pobeda nije pomoglo Krumu Donchevu da se okiti titulom Šampiona Bugarske za sezonu 2008. Katastrofalni početak godine sa Subaru Imprezom N14 Tommi Makkinena ,vozač Prista Oil Teama nije mogao nadoknaditi ni odličnim nastupima ni superiornijim bolidom.
Kraj sezone 2008 u Šampionatu Slovenije za posadu Alex Humar – Edo Čuk protekao je u znaku probušenih pneumatika. Nakon završenog prvog dana relija Postojnska jama već na prvom današnjem brzinskom ispitu ponovo nije izdržala prednja guma pa i pored fantastičnih vožnji Humar nije mogao dalje od 14-tog mesta u generali.
Na žalost, poslovica “da se po jutru dan poznaje” ovoga puta nije važila za vozača Target Motorsporta Alexa Humara. Odličan start relija i odustajanje Tomaža Kaučiča na BI3 je na čelo relija Postojnska jama dovelo maleni Citroen C2R2 Max. Na žalost tehnički problemi i gumidefekti odvojili su posadu Humar/Čuk od vrhunskog rezultata.
Tehnički problemi odvojili su Tomaža Kaučiča od dobrog plasmana na reliju Postojnska jama i stopostotnog učinka u sezoni 2008 Šampionata Slovenije u reliju. Kaučič se nalazio na prvoj poziciji kada je nakon završetka BI 2 stao njegov Mitsubishi Lancer Evo IX.
Iz naslova već možete zaključiti da je drugi dan relija Korzika prošao bez većih iznenađenja. Lider relija je i dalje Sebastien Loeb iz Citroena čija se prednost nad drugoplasiranim Hirvonenom i trećeplasiranim Duvalom iz Forda popela na skoro celi minut.
Fordov motorsport direktor Mark Deans potvrdio je za Motorsport News da postoji šansa da aktuelni model Focus WRC od 2011-te godine zameni Fiesta WRC. Odluka još nije doneta a sve zavisi naravno od FIA-e i njihove tehničke komisije koja bi sa novim pravilima trebala da izađe u novembru ove godine.
Već duže vremena kruži priča da je glavni krivac za loše rezultate Subaru World Rally Teama poslednjih godina firma BOS, tačnije amortizeri koji dolaze od ovog proizvođača a već dugo se ugrađuju u trkačke Impreze. SWRT je već potpisao ugovor sa novim snabdevačom, Ohlinsom, a trkačku premijeru Impreza sa Ohlins amortizerima imaće na reliju Japan.
Poslednji reli sezone Alexa Humara i Eda Čuka, vozače Target Motorsporta, dovodi na domaći teren. Ipak mladi as tu činjenicu ne vidi kao prevelik plus ali nastup pred domaćom publikom na reliju Postojnska jama sigurno može doprineti pohodu ka trećem mestu generalnog plasmana šampionata Slovenije u reliju.