Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Tour de Corse – Bez većih promena
Objavljeno: 11.10.2008.
Iz naslova već možete zaključiti da je drugi dan relija Korzika prošao bez većih iznenađenja. Lider relija je i dalje Sebastien Loeb iz Citroena čija se prednost nad drugoplasiranim Hirvonenom i trećeplasiranim Duvalom iz Forda popela na skoro celi minut.

Daniel Sordo nije ni startovao danas zbog previše oštećenog bolida dok su većih problema jedino imali vozači na nižim pozicijama. Četvrto mesto sada pripada Jari-Matti Latvali koji nastupa u bojama Stobart Forda koji je uspeo da pretekne prvog vozača Subarua, Pettera Solberga, koji je trenutno 23 sekunde iza. Šesti je Chris Atkinson i pored gumidefekta a sedmi Urmo Aava koji je tokom današnjeg dana imao dosta problema sa kočnicama svog Citroena C4 WRC. Poslednji bod za sada drži Brice Tirabassi u trećem Subaru-u ali odmah iza njega su Wilson junior i Mads Ostberg, pa će treći dan odlučiti o poziciji broj osam. Najviše problema je imao Toni Gardemeister koga je ponovo “izdao” njegov Suzuki, a će Norvežanin Mikkelsen sigurno hteti da što pre zaboravi drugi dan Tour de Corse-a.

Pierre Campana danas je uspeo da održi lidersku poziciju u JWRC konkurenciji samo dva brzinska ispita. Na čelo zatim dolazi Martin Prokop koji je sada već 30 sekundi ispred brzog domaćina i sigurno hita ka drugoj uzastopnoj pobedi. Na dobrom putu je i Sebastien Ogier koji je trenutno treći, samo 100-tinjak kilometara daleko od titule Šampiona.
Plasman relija Korzika nakon drugog dana:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 2hours 31mins 27.9secs
2. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 +00mins 52.4secs
3. Francois Duval BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 +00mins 56.7secs
4. Jari-Matti Latvala Stobart VK Ford Focus WRC 07 +01mins 50.6secs
5. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2008 +02mins 13.0secs
6. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2008 +04mins 06.2secs
7. Urmo Aava PH Sport-Citroen C4 WRC +05mins 49.9secs
8. Brice Tirabassi Subaru WRT Impreza WRC 2008 +07mins 04.8secs
Petar Janković - Automagazin
Iako ni ove sezone Šampionatu Evrope ne cvetaju ruže i predstavlja šampionat drugorazrednog značaja u Evropi (mnogim timovima i vozačima na listi prioriteta ispred su i domaća prvenstva a ERC je tek usputna stanica) sezona 2008 završiće se u velikom stilu u Francuskoj na Rally Antibes – Cote d’Azur.
Peugeot 207 S2000 je stigao prekasno! Pet uzastopnih pobeda nije pomoglo Krumu Donchevu da se okiti titulom Šampiona Bugarske za sezonu 2008. Katastrofalni početak godine sa Subaru Imprezom N14 Tommi Makkinena ,vozač Prista Oil Teama nije mogao nadoknaditi ni odličnim nastupima ni superiornijim bolidom.
Kraj sezone 2008 u Šampionatu Slovenije za posadu Alex Humar – Edo Čuk protekao je u znaku probušenih pneumatika. Nakon završenog prvog dana relija Postojnska jama već na prvom današnjem brzinskom ispitu ponovo nije izdržala prednja guma pa i pored fantastičnih vožnji Humar nije mogao dalje od 14-tog mesta u generali.
Četiri brzinska ispita koja su preostala danas na reliju Korzika prošli su bez problema za Sebastiena Loeba koji je u Francuskoj vodio od prvog pa do poslednjeg brzinskog ispita (13 pobeda na 16 brzinaca), zabeleživši tako čak desetu pobedu u Šampionatu Sveta 2008.
Na žalost, poslovica “da se po jutru dan poznaje” ovoga puta nije važila za vozača Target Motorsporta Alexa Humara. Odličan start relija i odustajanje Tomaža Kaučiča na BI3 je na čelo relija Postojnska jama dovelo maleni Citroen C2R2 Max. Na žalost tehnički problemi i gumidefekti odvojili su posadu Humar/Čuk od vrhunskog rezultata.
Tehnički problemi odvojili su Tomaža Kaučiča od dobrog plasmana na reliju Postojnska jama i stopostotnog učinka u sezoni 2008 Šampionata Slovenije u reliju. Kaučič se nalazio na prvoj poziciji kada je nakon završetka BI 2 stao njegov Mitsubishi Lancer Evo IX.
Fordov motorsport direktor Mark Deans potvrdio je za Motorsport News da postoji šansa da aktuelni model Focus WRC od 2011-te godine zameni Fiesta WRC. Odluka još nije doneta a sve zavisi naravno od FIA-e i njihove tehničke komisije koja bi sa novim pravilima trebala da izađe u novembru ove godine.
Već duže vremena kruži priča da je glavni krivac za loše rezultate Subaru World Rally Teama poslednjih godina firma BOS, tačnije amortizeri koji dolaze od ovog proizvođača a već dugo se ugrađuju u trkačke Impreze. SWRT je već potpisao ugovor sa novim snabdevačom, Ohlinsom, a trkačku premijeru Impreza sa Ohlins amortizerima imaće na reliju Japan.
Poslednji reli sezone Alexa Humara i Eda Čuka, vozače Target Motorsporta, dovodi na domaći teren. Ipak mladi as tu činjenicu ne vidi kao prevelik plus ali nastup pred domaćom publikom na reliju Postojnska jama sigurno može doprineti pohodu ka trećem mestu generalnog plasmana šampionata Slovenije u reliju.