Najnovije vesti iz auto industrije
ERC, Rally ‘d Antibes – Luca Rossetti Šampion Evrope
Objavljeno: 19.10.2008.
Nakon tri dana takmičenja stazama koje se delom voze i na čuvenom Monte Carlo Rally-u ovog vikenda završen je Šampionat Evrope za sezonu 2008. Od Jean-Joseph Simona titulu Šampiona starog konkurenta preuzeo je Italijan Luca Rossetti vozač Peuget Sport Italy tima, naravno sa P207 S2000.

Nakon ne pojavljivanja Renata Travaglije na startu relija, Rossettiju je bilo dovoljno da prvog dana osvoji prvo mesto u konkureciji vozača koji se bore za ERC (treće u generali) i sa tri bonus boda osigura titulu. Italijan je drugog dana krenuo u poteru za vozačima Peugeot Total Teama, Vouillozom i Sarazzinom, ali i pored sjajnih vremena u tome ga je omeo prvo gumidefekt a na odmah zatim i kvar vodene pumpe zbog čega nije uspeo da završi takmičenje. Pobednik ovogodišnjeg izdanja Rally-a d’Antibes je fantastični Vouilloz ispred ništa manje brzog Stephana Sarazzina. Dominacij Peugeota doprineo je i Poljak Michal Solowow osvajanjem trećeg mesta ali sa ogromnih 4 i po minuta zaostatka! Ovaj rezultat omogućio je poljskom multimilijarderu da se okiti titulom vice-šampiona Evrope.

Reli ERC sezone imao je i Bugarin Krum Donchev koji je nakon dva dana zauzimao odličnu četvrtu poziciju. Nakon sjajne borebe sa Volkanom Isikom Donchev je ipak morao da odustane zbog izletanja sa staze i oštećenja prednjeg levog amortizera. Bugarin je pokazao da polako ulazi u “štos” i da iduće godine možemo očekivati mnogo kvalitetnije nastupe i bolji plasman od ovogodišnje pozicije broj pet. Dugo najavljivani debi Proton Satrie S2000 nije baš prošao najbolje. Dok je motor radio Bouffier je postizao vremena čak u top 5 ali manjak snage i kvar motora je ono zbog čeka je Francuz na kraju morao da odustane.

Konačni rezultati Rally-a s’Antibes
1. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (F) Peugeot 207 S2000 3:21.10,9
2. Stephane Sarrazin/Jacques-Julien Renucci (F) Peugeot 207 S2000 +25,5
3. Michal Solowow/Maciej Baran (PL) Peugeot 207 S2000 +4:21,1
4. Volkan Isik/Kaan Ozsenler (TR) Fiat Punto Abath S2000 +6.51,2
5. Dominique Bruyneel/Jean-Charles Descamps (B/F) Subaru Impreza WRX STI N14 +16.50,7
6. Corrado Fontana/Carlo Cassina (I) Peugeot 207 S2000 +17.36,1
7. Antonin Tlustak/Jan Skaloud (CZ) Citroen C2 S1600 +17.51,0 (1. A6)
8. Julien Fabre/Guy Cavarero (F) Renault Clio S1600 +21.50,3 (2. A6)
9. Laurent Kandoyan/Carole Kandoyan (F) Renault Clio RS Ragnotti +22.21,3 (1. N3)
10. Massimo Canella/Silvio Gria (I) Renault Clio R3 +23.10,6 (1. A7)
Konačni plasman ERC-a:
1. Rossetti 67
2. Sołowow 65
3. Isik 53
4. Fontana 34
5. Donchev 31
6. Betti 29
7. Tlustak 13
Petar Janković - Automagazin
3-Stadte-Rallye u Nemačkoj koji se vozi za Mitropa Cup i ADAC Rallye Masters seriju biće mesto premijere Lamborghini Gallarda GT3 na reli stazama. U pitanju je privatni projekat bavarske firme Reiter Engineering a za volanom će biti Andreas Wetzelsperger.
Sa petim relijem Postojnska jama – Idrija koji je protekao u lepom i sunčanom oktobarskom vremenu zaključeno je državno prvenstvo Slovenije u reliju. Posada AK Modri dirkač, Borut Bratina i Andrej Mrak, pametnom vožnjom je postignula izuzetan rezultat.
Jedan in-car snimak sa poslednjeg Tour de Corse relija privukao je posebnu pažnju reli javnosti. U pitanju je video zapis iz Suzukija SX4 WRC Tonija Gardemeistera i konverzacija između njega i suvozača, Tomija Touminena, dok su se vozili iza trećeg Subarua, Bricea Tirabassija.
U cilju da pomognu Giandomenicu Bassu da se što više približi aktuelnom lideru Intercontinental Rally Challengea Nicolasu Vouillozu, Abarth Team će na reli u Švajcarskoj pored standardnog, ali ove godine neprimetnog, Antona Alena “poslati” i svog štićenika Umberta Scandolu.
Ovako jaka izjava dolazi od strane jednog od letećih Finaca, Pentti Airkkale, Šampiona Velike Britanije iz 1979-te i pobednika RAC Rally-a 1989-te godine. Glavni problem Subaru Impreze S14 po čuvenom Fincu je položaj motora. Prostim rečnikom agregat je suviše pomeren ka „nosu“ bolida.
Poslednji put ove godine Hrvati su reli za šampionat države gledali još u maju kada je u Zagrebu „gostovao“ Šampionat Evrope na čuvenoj Delti. Slede „domaći“ reliji u Austriji i Sloveniji propraćeni malim brojem prijavljenih posada a tek krajem meseca „kraljica“ se vraća u Hrvatsku. U Opatiju tačnije, a nakon toga 14-15. novembra se vozi deveto izdanje relija Poreč.
Najnovije informacije koje dolaze iz krugova bliskih FIA-a donose saznanje da tri kandidata koji pretenduju da uđu u WRC kalendar za sezonu 2010 ni izbliza ne ispunjavaju standarde najvećeg svetskog reli takmičenja. Da Vas podsetimo u pitanju su Rusija, Bugarska i Indonezija kao eventualni domaćini.
Glasine da je Andreas Mikkelsen sve bliže sedištu u fabričkoj Subaru Imprezi WRC S14 podgrejale su sa druge strane priče da Petter Solber nezadovoljan performansama svog bolida napušta tim. Naprotiv, norveški mediji prenose informaciju da će Solberg sigurno 2009-te i dalje braniti boje SWRT-a.
Na pres konferenciji održanoj u Glazgovu najviši politički vrh Škotske je objavio da će u sezoni 2009 Intercontinental Rally Challengea Škotska biti domaćin poslednjeg takmičenja u godini. RAC MSA International Rally of Scotland održaće se u terminu 19-21. novembra 2009 na potpuno makadamskoj podlozi.