Najnovije vesti iz auto industrije
Hrvatska, Rally Poreč 2008 – Najava trke
Objavljeno: 16.10.2008.
Poslednji put ove godine Hrvati su reli za šampionat države gledali još u maju kada je u Zagrebu „gostovao“ Šampionat Evrope na čuvenoj Delti. Slede „domaći“ reliji u Austriji i Sloveniji propraćeni malim brojem prijavljenih posada a tek krajem meseca „kraljica“ se vraća u Hrvatsku. U Opatiju tačnije, a nakon toga 14-15. novembra se vozi deveto izdanje relija Poreč.
Šampionat Hrvatske u reliju ove godine na žalost preživljava teške trenutke. Iako je kraljevska disciplina pre 2-3 godine kod naših suseda držala visok nivo kvaliteta, nedostatak finansija, nezainteresovanost medija i „još po nešto“ doveli su do toga da se reli u Hrvatskoj sunovrati unazad, ali o tome nekom drugom prilikom. Auto Moto klub Skok Racing organizator je 9. IKB Poreč Rally-a koji se vozi za Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske i Državno prvenstvo Republike Hrvatske. Reli je podeljen u dva dana od čega je prvi rezervisan za tri brzinska ispita. Od toga dva su rezervisana za skoro dva kilometara dugi superspecijal u samom Poreču. Drugi dan je sačinjen je od devet brzinaca (4 različita) na kojima će se i voditi prava borba. Ukupna dužina relija je 423.95 km od čega je 93.47 onih takmičarskih. Više informacija pronađite na internet stranici organizatora koji pored domaćih posada očekuje i veliki broj relista iz susedne Slovenije.
Petar Janković - Automagazin
U cilju da pomognu Giandomenicu Bassu da se što više približi aktuelnom lideru Intercontinental Rally Challengea Nicolasu Vouillozu, Abarth Team će na reli u Švajcarskoj pored standardnog, ali ove godine neprimetnog, Antona Alena “poslati” i svog štićenika Umberta Scandolu.
Ovako jaka izjava dolazi od strane jednog od letećih Finaca, Pentti Airkkale, Šampiona Velike Britanije iz 1979-te i pobednika RAC Rally-a 1989-te godine. Glavni problem Subaru Impreze S14 po čuvenom Fincu je položaj motora. Prostim rečnikom agregat je suviše pomeren ka „nosu“ bolida.
Najnovije informacije koje dolaze iz krugova bliskih FIA-a donose saznanje da tri kandidata koji pretenduju da uđu u WRC kalendar za sezonu 2010 ni izbliza ne ispunjavaju standarde najvećeg svetskog reli takmičenja. Da Vas podsetimo u pitanju su Rusija, Bugarska i Indonezija kao eventualni domaćini.
Glasine da je Andreas Mikkelsen sve bliže sedištu u fabričkoj Subaru Imprezi WRC S14 podgrejale su sa druge strane priče da Petter Solber nezadovoljan performansama svog bolida napušta tim. Naprotiv, norveški mediji prenose informaciju da će Solberg sigurno 2009-te i dalje braniti boje SWRT-a.
Na pres konferenciji održanoj u Glazgovu najviši politički vrh Škotske je objavio da će u sezoni 2009 Intercontinental Rally Challengea Škotska biti domaćin poslednjeg takmičenja u godini. RAC MSA International Rally of Scotland održaće se u terminu 19-21. novembra 2009 na potpuno makadamskoj podlozi.
Sebastien Ogier je došao “niodkuda”, iskoristio ukazano poverenje, odvozio sezonu 2008 gotovo bez greške i u svojoj prvoj godini nastupa na vrhunskom nivou stigao do titule JWRC Šampiona. Popeo se stepenicu više i sada se realno postavlja pitanje šta dalje. Mladi Francuz se ne premišlja mnogo, želi u WRC!
”Malcolm Wilson je očito bio veoma dobar đak. Matematika mu je po svoj prilici išla od ruke!” - izjavio je šef Citroen WRT-a Olivier Quesnel upitan da da komentar povodom poslednjih “kombinacija” šefa Ford WRT-a. Bilo kako bilo, i Hirvonen i Ford još uvek na papiru mogu da Citroenu “stave soli na rep”.
Novi privatni projekat stiže iz Slovačke i Češke a vezan je za Škodu. U pitanju je kit kar verzija novog modela Škode Fabije 2 koja je odmah dobila i nadimak Maxi. Automobil je već debitovao u Slovačkoj ali pun potencijal nije pokazao jer je bolid još uvek u fazi razvoja.
Iako ni ove sezone Šampionatu Evrope ne cvetaju ruže i predstavlja šampionat drugorazrednog značaja u Evropi (mnogim timovima i vozačima na listi prioriteta ispred su i domaća prvenstva a ERC je tek usputna stanica) sezona 2008 završiće se u velikom stilu u Francuskoj na Rally Antibes – Cote d’Azur.