Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Škoda Fabia 2 Maxi
Objavljeno: 14.10.2008.
Novi privatni projekat stiže iz Slovačke i Češke a vezan je za Škodu. U pitanju je kit kar verzija novog modela Škode Fabije 2 koja je odmah dobila i nadimak Maxi. Automobil je već debitovao u Slovačkoj ali pun potencijal nije pokazao jer je bolid još uvek u fazi razvoja.
Ono što saznajemo od čeških kolega u pitanju je “nabudženi” model Fabia 1.2 koji je poslužio samo kao osnova. Agregat je preuzet iz Octavie Kit Car F2, što u prevodu znači 2.0 20V atmosferski agregat razvijen od strane Motordesign Šmat iz Češke. Automobil je težak 1.100 kilograma a zaustavljaju ga 6-klipne čeljusti pozajmljene iz Seat Leon Cupre. Na automobil su montirani točkovi od 18 cola na koje snagu prenosi Sadev menjač dok su amortizeri čuvenog proizvođača Proflex. Poznavaoci relija u Češkoj sećaju se Impromatovog projekta Fabije prve generacije u verziji S1600 koji je stigao samo do tri proizvedena automobila. Nadajmo se da će ovaj atraktivni bolid imati uspešniju i dužu reli karijeru.
Petar Janković - Automagazin
U cilju da pomognu Giandomenicu Bassu da se što više približi aktuelnom lideru Intercontinental Rally Challengea Nicolasu Vouillozu, Abarth Team će na reli u Švajcarskoj pored standardnog, ali ove godine neprimetnog, Antona Alena “poslati” i svog štićenika Umberta Scandolu.
Ovako jaka izjava dolazi od strane jednog od letećih Finaca, Pentti Airkkale, Šampiona Velike Britanije iz 1979-te i pobednika RAC Rally-a 1989-te godine. Glavni problem Subaru Impreze S14 po čuvenom Fincu je položaj motora. Prostim rečnikom agregat je suviše pomeren ka „nosu“ bolida.
Poslednji put ove godine Hrvati su reli za šampionat države gledali još u maju kada je u Zagrebu „gostovao“ Šampionat Evrope na čuvenoj Delti. Slede „domaći“ reliji u Austriji i Sloveniji propraćeni malim brojem prijavljenih posada a tek krajem meseca „kraljica“ se vraća u Hrvatsku. U Opatiju tačnije, a nakon toga 14-15. novembra se vozi deveto izdanje relija Poreč.
Najnovije informacije koje dolaze iz krugova bliskih FIA-a donose saznanje da tri kandidata koji pretenduju da uđu u WRC kalendar za sezonu 2010 ni izbliza ne ispunjavaju standarde najvećeg svetskog reli takmičenja. Da Vas podsetimo u pitanju su Rusija, Bugarska i Indonezija kao eventualni domaćini.
Glasine da je Andreas Mikkelsen sve bliže sedištu u fabričkoj Subaru Imprezi WRC S14 podgrejale su sa druge strane priče da Petter Solber nezadovoljan performansama svog bolida napušta tim. Naprotiv, norveški mediji prenose informaciju da će Solberg sigurno 2009-te i dalje braniti boje SWRT-a.
Na pres konferenciji održanoj u Glazgovu najviši politički vrh Škotske je objavio da će u sezoni 2009 Intercontinental Rally Challengea Škotska biti domaćin poslednjeg takmičenja u godini. RAC MSA International Rally of Scotland održaće se u terminu 19-21. novembra 2009 na potpuno makadamskoj podlozi.
Sebastien Ogier je došao “niodkuda”, iskoristio ukazano poverenje, odvozio sezonu 2008 gotovo bez greške i u svojoj prvoj godini nastupa na vrhunskom nivou stigao do titule JWRC Šampiona. Popeo se stepenicu više i sada se realno postavlja pitanje šta dalje. Mladi Francuz se ne premišlja mnogo, želi u WRC!
”Malcolm Wilson je očito bio veoma dobar đak. Matematika mu je po svoj prilici išla od ruke!” - izjavio je šef Citroen WRT-a Olivier Quesnel upitan da da komentar povodom poslednjih “kombinacija” šefa Ford WRT-a. Bilo kako bilo, i Hirvonen i Ford još uvek na papiru mogu da Citroenu “stave soli na rep”.
Iako ni ove sezone Šampionatu Evrope ne cvetaju ruže i predstavlja šampionat drugorazrednog značaja u Evropi (mnogim timovima i vozačima na listi prioriteta ispred su i domaća prvenstva a ERC je tek usputna stanica) sezona 2008 završiće se u velikom stilu u Francuskoj na Rally Antibes – Cote d’Azur.