Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally Catalunya – Najava duple krune Citroena?
Objavljeno: 05.10.2008.
Da li će treći uzastopni 1-2 za Citroen WRT doneti toliko željenu duplu krunu? Citroenov dvojac ovoga puta u Španiji nije imao dostojnog konkurenta pa je takmičenje završio u idealnoj formaciji. Sada, samo tri relija pre kraja, Loeb ima velikih 12 bodova viška u odnosu na Hirvonena a Citroen WRT 27 više od glavnog konkurenta Forda.
Prema očekivanju Loeb i Sordo su trećeg dana takmičenja u Španiji pobede na brzinskim ispitima prepustili konkurentima a sebi kao primarni cilj postavili bezbedan dolazak do cilja. Treće mesto na reliju Katalanja pripalo je Mikki Hirvonenu iz Forda. Duval je volšebno na predposlednjem brzinsko ispitu kasnio za timskim kolegom čitavih 20 sekundi čime je pao na poziciju broj četiri. Peti je nakon velike borbe sa Urmom Aavom Petter Solberg i to zahvaljujući činjenici da je mladi Estonac baš u trenutku kada je uspeo da pretekne iskusnog Norvežanina morao odustati zbog kvara na svom Citroenu C4 WRC.
Šesti je Latvala koji je u Stobart Fordu pobedio drugog vozača Subarua, Chrisa Atkinsona, za samo 1.1 sekundu dok poslednji bod u konkurenciji vozača pripada još jednom „jangsteru“ Andreasu Mikkelsenu. Nakon odustajanja Ogiera, Martin Prokop je imao lak zadatak do kraja relija pa se okitio novom pobedom. Drugo mesto pripada fantastičnom talentu iz Italije, Alessandru Bettegi, dok je treći Nemac Arron Burkart koji se sada u generalnom plasmanu nalazi na samo 4 boda iza lidera JWRC-a Sebastiena Ogiera.
Generalni plasman relija Katalunja:
1. Sebastien Loeb Citroen Total WRT C4 WRC 3hours 21mins 17.4secs
2. Daniel Sordo Citroen Total WRT C4 WRC +00mins 24.9secs
3. Mikko Hirvonen BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 +01mins 02.5secs
4. Francois Duval BP Ford Abu Dhabi Focus RS WRC 08 +01mins 10.8secs
5. Petter Solberg Subaru WRT Impreza WRC 2008 +03mins 27.4secs
6. Jari-Matti Latvala Stobart VK Ford Focus WRC 07 +04mins 03.8secs
7. Chris Atkinson Subaru WRT Impreza WRC 2008 +04mins 04.9secs
8. Andreas Mikkelsen Ramsport Ford Focus WRC 07 +05mins 19.6secs
Petar Janković - Automagazin
Četiri prva mesta na danas održanom shakedownu relija Francuska pripalo je vozačima najvećih fabričkih timova. Francois Duval je najbržim vremenom potvrdio svoju visoku formu i ocenio da mu podloga u Francuskoj mnogo bolje „leži“ pripretivši glasno pravo vreme za pobedu.
Prema pisanju španskih medija Carlos Sainz će najverovatnije postati prvi čovek Volkswagen reli projekta koji je sve izvesniji. Prema istom izvoru za volanom VW Scirocca WRC 2011-te godine našao bi se Sainzov štićenik, Daniel Sordo.
Piloti i timovi Šampionata Sveta u reliju nisu imali mogo vremena za pauzu. Reli Katalunja u Španiji je završen prošlog a već ovog vikenda nas očekuju nova uzbuđenja na Tour de Corse Rally-u u Francuskoj. Poznat još i kao reli 10.000 krivina Korzika je poslednji asfaltni reli sezone.
Pretnje su urodile plodom. Nedugo (čitaj samo dan kasnije) nakon ozbiljnih pretnji, pre svih rukovodstva Forda, FIA je na vanrednom sastanku Motor Sport Councila održanom juče odlučila da raspiše tender za komercijalna prava WRC-a od 2010-te godine.
Borba za talentovanog Norvežanina Andreasa Mikkelsena (i njegov novac) se nastavlja. Najnovije informacije koje potiču od samog pilota i čelnika SWRT-a nagovešavaju novi dogovor. Jedno je sigurno, Mikkelsen je sve dalje od Forda ali izgleda i od matičnog Ramsporta.
Druga uzastopna titula je osigurana za posadu Tomaž Kaučič – Peter Zorenč pa je pobeda na zatvaranju sezone u Sloveniji stvar jedino prestiža. Eventualnim trijumfom na reliju Postojnska jama – Idrija, vozači Avto Foto Racinga zabeležili bi 100% učinak u sezoni 2008.
Od petka do nedelje u okolini Postojne i Idrije Boštjana Logara čeka novi veliki izazov. 2006-te godine na reliju Postojnska jama Logar je potvrdio titulu Šampiona Slovenije. Ove sezone u svom Fiat Puntu S1600 vozač iz Škofjaloke vozi za novi vrhunski rezultat.
Kraj takmičarske i kalendarske 2008-me godine je sve bliži a iz FIA-e osim najava i kuloarskih priča ne stižu nikakvi konkretni planovi za naredne sezone. Veliki timovi nisu sigurni kakva ih budućnost čeka jer pred sobom nemaju niti tehničke regulative niti markentiške planove.
Zahvaljujući novom planu koji će započeti 2009-te godine, Eurosport kao promoter Intercontinental Rally Challegea počev od Monte Carlo Rally-a u januaru kreće u još intenzivniju kampanju približavanja reli sporta široj publici. Četiri sata živog programa sa reli takmičenja do sada svet nije video.