Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Japan Rally – Sneg uslovio promene
Objavljeno: 30.10.2008.
Predposlednji reli Šampionata Sveta samo što nije započeo a organizatori su zbog loših vremenskih uslova morali da načine značajne izmene u itinereru. Naime sneg koji je počeo da pada u Sapporo regionu uslovio je otkazivanje dva brzinska ispita prvog dana takmičenja.
Tačnije otkazana su dva prolaza brzinskim ispitom Isepo, B33 i BI7, a takmičari će direktno sa drugog i šestog ići na četvrti i osmi brzinac. Promene je doživeo i brzinski ispit Sikot u nedelju (BI23 i BI28) koji je iz bezbednosnih razloga skraćen za 500 metara. Vremenska prognoza nikako ne ide na ruke organizatoru pa se mogu očekivati i dodatne izmene. Na kraju još informacija da je na shakedownu najbrži bio Daniel Sordo sa Citroenom ispred Duvala i Hirvonena sa Fordovima.

Izmenjeni program relija Japan:
Petak 31 Octobar - Dan 1
SS1 Heper 1 13.24km 09:11
SS2 Yuparo 1 11.10km 09:39
SS3 Isepo 1 *Otkazan*
SS4 Pipaoi 1 5.74km 11:28
SS5 Heper 2 13.24km 14:28
SS6 Yuparo 2 11.10km 14:56
SS7 Isepo 2 *Otkazan*
SS8 Pipaoi 2 5.74km 16:45
SS9 Sapporo 1 1.49km 18:14
SS10 Sapporo 2 1.49km 18:24
Subota 1 Novembar - Dan 2
SS11 Imeru 1 2.57km 08:28
SS12 Nikara 1 31.12km 09:21
SS13 Kamuycep 1 33.66km 10:37
SS14 Kina 1 9.55km 11:32
SS15 Imeru 2 2.57km 13:50
SS16 Nikara 2 31.12km 14:43
SS17 Kamuycep 2 33.66km 15:59
SS18 Kina 2 9.55km 16:54
SS19 Sapporo 3 1.49km 18:09
SS20 Sapporo 4 1.49km 18:19
Nedelja 2 Novembar – Dan 3
SS21 Koyka 1 3.57km 07:07
SS22 Iwanke 1 13.57km 07:56
SS23 Sikot 1 27.29km 08:21
SS24 Imeru 3 2.57km 08:53
SS25 Sapporo 5 1.49km 10:06
SS26 Koyka 2 3.57km 11:58
SS27 Iwanke 2 13.57km 12:47
SS28 Sikot 2 27.29km 13:12
SS29 Imeru 4 2.57km 13:44
Petar Janković - Automagazin
Prema izjavama Malcoma Wilsona nakon završetka relija u Japanu stanje teško povređenog Patricka Pivata ide ka boljem. Iako se još uvek nalazi u komi, doktori su optimisti. Oporavak na žalost neće biti ni kratak ni lak.
Verujem da ne postoji niko ko iole prati sport a da nije čuo za Sebastiena Loeba. Neki ga vole, neki ne, ali je nesumnjivo da treba da nam je drago što živimo u vremenu kada on hara reli stazama i da možemo mlađim pokoljenjima sutra pričati kako je „prašio“ Super Seb, najtrofejniji reli vozač svih vremena! Pogledajte kako kroz činjenice izgleda karijera Sebastiena Loeba i Daniela Elene.
Većina fanova je kratko prokomentarisala – Ponovo mu je uspelo! Istina, 2. novembar 2008-me godine ostaće upamćen kao datum kada je Sebastien Loeb oborio još jedan rekord. Petom uzastopnom titulom Francuz se zlatnim slovima upisao u istoriju svetskog reli sporta i automobilizma.
Sledećih 24 sata biće presudno u borbi za život Patricka Pivata, izjavio je Malcolm Wilson. Stanje juče povređenog suvozača Francoisa Duvala znatno je kritičnije nego što se juče mislio zbog postojanja unutrašnjih krvarenja.
Mikko Hirvonen i njegov Ford Focus WRC i dalje dominiraju relijem u Japanu. Na njegovu žalost sve to može biti uzalud jer Sebastien Loeb mudro drži poziciju broj tri koja mu donosi petu titulu Šampionata Sveta. Iako je reli sport nepredvidiva disciplina jedino čudo može Francuza odvojiti od trona koji ga definitivno šalje u istoriju svetskog automobilizma.
Najnoviji “trkački lav” koji dolazi iz francuskog Peugeota namenjen je pre svega početnicima kao i kup takmičenjima. Peugeot 207 RC Rallye predstavlja četvrtu verziju trkačkog bolida koja je razvijena iz civilne vrzije ovog uspešnog modela. Automagazin web portal Vas detaljnije upoznaje sa ovim veoma zanimljivim modelom.
Lamborghini Gallardo debitovao je više nego uspešno na nemačkom 3-Städte-Rallye-u. U istina ne tako jakoj konkurenciji ali i sa dosta rezerve, beli bolid je sa lakoćom postizao vremena u top 5 i to samo nakon nekoliko nedelja pripreme. Da li se smeši kraj dominacije Porschea u atraktivnoj GT kategoriji svetskog relija?
Sve borbe na stazi i rezultate prvog dana relija Japan u senku je bacio težak incident posade Stobart Forda, Duval – Pivato. Deblji kraj je izvukao suvozač Patrick Pivato koji je slomio karlicu i nogu i pored novog sistema zaštite od bočnih udara koji se primenjuje baš od ovog relija.
Već prvo takmičenje Open Rally Challange-a pokazalo se kao pun pogodak, a posle uspešno završenih ovogodišnjih trka možemo slobodno reći da je ovaj reli nove generacije upravo ono što nedostaje balkanskom automobilizmu. Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske na kraju sezone izneo je i idejni tvorac, gospodin Dražen Ćurić...