WRC – Veća bezbednost

Na tek završenom reliju Monte Carlo FIA i timovi učesnici po prvi put su primenili nove bezbednosne mere, naravno u cilju smanjenja eventualnih povreda vozača i suvozača. Nakon tri godine razvoja FIA je uz pomoć Peugeota i Subarua razvila sistem koji može biti integrisan u sve moderne reli automobile.

Pre svega želeli su da smanje povrede kod bočnih udara što je rešeno povećanem prostora između bočnih vrata i sedišta, izmene rol bara na vratima i korišćenjem najsavremenijih apsorbujućih materijala. Promenjena su i sedišta koja sada bolje štite vrat i ramena posade a ugrađena je i sigurnosna mreža koja se prostire između vozača i suvozača. Nakon intenzivnih testova novih komponentni nesumnjivo je dokazano da je sigurnost posade povećana na mnogo veći nivo. Nadajmo se da će poboljšanje bezbednosti pomoći da se ne ponovi NESREĆA slična onoj sa relija Velika Britanija 2005-te kada je tragično nastradao suvozač Markka Martina, Michael Park. Petar Janković - Automagazin