AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Već prvo takmičenje Open Rally Challange-a pokazalo se kao pun pogodak, a posle uspešno završenih ovogodišnjih trka možemo slobodno reći da je ovaj reli nove generacije upravo ono što nedostaje balkanskom automobilizmu. Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske na kraju sezone izneo je i idejni tvorac, gospodin Dražen Ćurić...

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Prva sezona ORC-a je za Vama, kako biste je ocijenili? Lično sam zadovoljan sezonom, trke su bile organizovane tehnički na najvišem nivou, publike je bilo daleko više nego što uobičajeno na domaćim relijima. Hvala Bogu nije se desio ni jedan incident, svi koji su na bilo koji način učestvovali na ORC-u, bilo kao publika, takmičari ili organizatori, kući su se vratili živi i zdravi, a to nam je bilo najvažnije. Kako to da ste u tako kratko vreme uspeli dobiti tako puno medijskog prostora? Reli je sam po sebi vrlo atraktivan sport i uživa veliku popularnost širom sveta. U Hrvatskoj, a mislim i u celoj regiji je medijski zapostavljen. Mi smo se posebno koncentrisali na što bolju prezentaciju ORC-a kroz sve vrste medija i posebno smo ponosni na naše tri TV reportaže koje su postigle veliku gledanost i kroz reprize na pojedinim programima sveukupno su se vrtile oko 50 sati. Normalna stvar je da to jako puno košta, ali bez ulaganja ne možete napraviti ništa kvalitetno i to nam je bila nit vodilja u čitavom projektu. Ovim bi putem zahvalio na stvarno velikoj podršci novinara iz hrvatskih, ali i redakcija iz regije.

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Šta bi istakli kao nedostatak u premijernoj sezoni, ako ga je bilo? U organizacijskom smislu nedostataka nije bilo, normalna stvar je da može bolje i mi ćemo neke segmente organizacije sigurno unaprediti, prvenstveno TV reportažu ćemo dići na jedan viši kvalitativni nivo. Jedini nedostatak je bio premali broj posada, ali za to nismo krivi mi, nego besparica i čudna razmišljanja pojedinih vozača. Nedavno sam pročitao interview sa Sinišom Crnojevićem na vašem portalu gde izražava nezadovoljstvo situacijom u reliju i navodi nedostatke koji u slučaju ORC-a ne postoje, ali je on usprkos tome u Pićanu nastupio sa Mitsubishijem, dok je na ORC-u nastupio na samo dve trke sa Škodom Fabijom TDI. Takvi me postupci zbunjuju. Neki od vozača čije sam nastupe očekivao pojavljivali su se samo kao publika, dok su vozili trke koje u pravilu zbog loše organizacije i medijske anonimnosti kritikuju!!!??? Mislim da za lošu situaciju u domaćem reliju i sami vozači snose veliki deo odgovornosti zbog svojih razmišljanja i stavova. ORC organizuje prvenstveno vozač za vozače sa ciljem da reli postane ono što je oduvek trebao biti, jer u budućnosti samo u kvalitetnim projektima sponzori će moći naći svoj interes. Dvadesetak takmičara podijeljeno u skoro deset klasa i grupa koje se boduju, 200 gledatelja koji ih gledaju i utrke u totalnoj medijskoj izolaciji teško da ikome mogu biti marketinški interesantne. ORC je već u prvoj sezoni pokazao da može biti drugačije i izlaz iz sivila možemo ostvariti zajedno, mi kao organizator i vozači kao zvezde projekta, zato me začuđuju postupci pojedinaca.

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Kako onda planirate povećati broj posada u sledećoj sezoni? Trke ORC-a biće upisane u FIA kalendar, kao regionalno takmičenje, tako da će slovenske posade moći da nastupaju, predsednik njihovog saveza im to do sada nije dopuštao!!!??? Već smo stupili u kontakt s Mađarima i Austrijancima, tj. njihovim challenge kupovima. Sa te strane očekujemo petnaestak posada, a vozači iz BiH su već najavili svoje nastupe. Svakako bih jako rado na ORC-u ugostili što više srpskih posada i nadamo se da će momci pronaći koji dinar više i počastiti nas svojim nastupom. Jako bi rado videli Vladu, Foksa, Vladicu, Budu, Milenceta, Veterinara, kao i sve ostale bez obzira na klasu i auto koji voze. Ako ikako bude moguće povećaćemo fond novčanih nagrada tako da osim novca od startnina isti uvećamo za nekoliko tisuća eura. TV reportažu ćemo titlovati i pokušati pronaći TV kanale za emitovanje u svim državama od kuda će nam dolaziti posade, tako da takmičari pored dobre zabave imaju i marketinške koristi. Pored svega pokušaćemo dovesti nekoliko WRC automobila na naše trke koji će privući još više gledalaca i medijske pažnje.

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Kakvi su planovi za sledeću sezonu, broj trka...? Za ORC sezonu 2009 planiramo šest utrka, od toga tri trke na asfaltnoj podlozi, a tri kombinovane asfaltno-makadamske. Sezona će započeti početkom 3. meseca, a završiti će krajem 9. meseca. Ostajemo na tri klase, 1400, 2000 i 2000+ (no limit, svi automobili su dobrodošli). Spremni smo otvoriti Lady kup, ali za to nam je potrebno barem tri vozačice. Očekujemo minimum petnaestak automobila po klasi, tako da kvalitetne borbe za mesta na postolju neće nedostajati. Konkurencija će biti žestoka, visoki plasmani će biti rezervisani samo za najhrabrije i najbrže što po meni i jeste smisao relija, jer skupljači pehara kroz klase u kojima voze sami ili najviše 2-3 automobila mogu biti interesantni samo sebi samima. ORC je lokomotiva koja je pokrenula reli vlak u jednu bolju budućnost, nadam se 2009. ćemo juriti još brže, a na vozačima je koji to još do sada nisu učinili, da se ukrcaju u neki od slobodnih vagona.

Draženu i ORC-u želimo puno sreće i uspeha u narednoj sezoni i verujemo kako će i naši vozači prepoznati ovo atraktivno rally takmičenje sa ambicijom da postane najbolje u regiji iako već sada nije daleko od tog cilja. Goran Sarić - Automagazin

WRC, Japan Rally – Sneg uslovio promene

WRC, Japan Rally – Sneg uslovio promene

Predposlednji reli Šampionata Sveta samo što nije započeo a organizatori su zbog loših vremenskih uslova morali da načine značajne izmene u itinereru. Naime sneg koji je počeo da pada u Sapporo regionu uslovio je otkazivanje dva brzinska ispita prvog dana takmičenja.
WRC, Japan Rally – Odluka o tituli

WRC, Japan Rally – Odluka o tituli

Reli Japan startuje ovog vikenda i ukoliko Sebastien Loeb i Citroen tri dana trkanja prođu bez većih tehničkih problema šampione sveta za 2008-mu godinu u obe konkurencije možemo dobiti jedan reli pre kraja šampionata. Napad Fordove armade se očekuje a koliko će biti uspešan, ostaje da vidimo.
Hrvatska, Opatija Rally - Dosta muka za Crnojevića

Hrvatska, Opatija Rally - Dosta muka za Crnojevića

Reakcije nakon uzbudljivog relija Opatija u Hrvatskoj se ne stišavaju. Poslednji u nizu oglasio se i aktuelni lider Šampionata Hrvatske, Siniša Crnojević, koji je i pored osvajanja 4 metsa u generali i drugog u konkurenciji za PH ovaj reli ipak pokušati što pre da zaboravi.
Dakar 2009 – VW: Touareg spreman za Dakar!

Dakar 2009 – VW: Touareg spreman za Dakar!

Poslednje pripreme pred veliki izazov. Tako su okarakterisali sedmodnevne testove VW Race Touarega u Maroku, čelni ljudi VW Rally Raid tima. Odvoženo je preko 2.500 kilometara i bolid VW je spreman da dobije poslednji pečat inženjera koji će potvrditi spremnost i ispravnost za Dakar Rally 2009.
Pirelli Driver Award – Nikara i Semerad pobednici

Pirelli Driver Award – Nikara i Semerad pobednici

Austrija je prošlog vikenda ugostila neke od najvećih reli talenata Evrope u okviru Pirelli Driver Awarda, takmičenja nakon koga su izabrana samo dva čoveka koja će imati priliku da se okušaju na šest relija Šampionata Sveta 2009-te u bojama italijanskog giganta. Pobednici dolaze iz dve evropske reli velesile, Finske i Češke.
Hrvatska, Opatija Rally – Šebalj ipak drugi

Hrvatska, Opatija Rally – Šebalj ipak drugi

Uzbudljiv i neizvestan Rally Istra Riviera Opatija ni ove godine nije bio "suđen" najboljoj rally posadi Hrvatske, Jurju Šebalju i Toniju Klincu. U oštroj i nemilosrdnoj borbi protiv najbolje slovenačke posade Tomaž Kaučič - Peter Zorenč hrvatski relijaši sutakmičenje završili na drugom mestu sa simboličnih, ali u reliju ponekad i ogromnih 1,1 sekundi zaostatka.
Hrvatska, Rally Opatija - Borba za sekunde

Hrvatska, Rally Opatija - Borba za sekunde

Četvri reli Šampionata Hrvatske u Opatiji obeležila je pre svega borba za svaku sekundu. Na trci gde su se do kraja koristile sve greške protivnika gledaoci su uživali a sve posade pokazale fantastične vožnje. Jedna od njih je i posada Target Motorsporta Alex Humar – Edo Čuk u svom Citroenu C2R2 Max.
Hrvatska, Rally Opatija – Kaučić ipak ispred Šebalja

Hrvatska, Rally Opatija – Kaučić ipak ispred Šebalja

Brz i atraktivan reli vožen krivudavim istarskim putevima tokom dva dana i deset brzinskih ispita doneo je veoma zanimljivu borbu između Tomaža Kaučića i Jure Šebalja. Slovenac je ovog puta bio bolji i nalazi se na korak od odbrane titule u otvorenom šampionatu Hrvatske.
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19