Najnovije vesti iz auto industrije
Hrvatska, Opatija Rally - Dosta muka za Crnojevića
Objavljeno: 30.10.2008.
Reakcije nakon uzbudljivog relija Opatija u Hrvatskoj se ne stišavaju. Poslednji u nizu oglasio se i aktuelni lider Šampionata Hrvatske, Siniša Crnojević, koji je i pored osvajanja 4 metsa u generali i drugog u konkurenciji za PH ovaj reli ipak pokušati što pre da zaboravi.

"Nisam zadovoljan. Kako sa rezultatom tako i sa samim sobom. Nisam krenuo dovoljno odlučno na prvom ispitu i izgubili smo dragocijenih 7 sec u odnosu na vodeće. Uslijedio je ponovno isti ispit ali po mraku. Na samom startu nam je ispalo crijevo od turbine i cijeli ispit smo prošli sa pola snage motora. Izgubili smo daljnih 25 sec. Znavši da toliku razliku ne možemo nadoknaditi na ovako kratkom i brzom rally-u, izgubio sam veliku dozu motiva. Jedino što smo mogli je probati stići
Janosa Szilagya koji se nalazio na 3. mjestu sa 20 sec prednosti ispred nas. Ali niti taj zadatak nije lagan, brzinci imaju prosjek od 110-115 km/h i svaka, pa i najmanja greška se skupo plaća. Na prvom nedjeljnom krugu smo vidjeli da možemo
ostvariti taj cilj. Na prvoj "Šušnjevici" smo imali najbolje vrijeme. Taj ispit je prestrašan, toliko zamki i mogućnosti za izgubiti sakunde, nema niti jedan ispit u našem prvenstvu. Tko ga nije vidio ne može niti zamisliti. Ja ga uspoređujem sa vožnjom na roller-coasteru. Ipak niti činjenica da imamo prvo vrijeme na to ispitu
nije me zadovoljila, jer sam osjećao da to nije moj maksimum."

Malo pomalo smo skidali Szilagyevu prednost i na predzadnjem ispitu smo ga i prestigli. Do kraja je
ostala još samo "Šušnjevica" na kojoj smo redovno skidali Szilagya za 6-10 sec. Znači trebalo je samo normalnim tempom doći do cilja, ali da ne bude sve tako jednostavno, na sredini ispita u jednom zavoju, isplivao je jedan kamen na kojem smo probušili gumu, i guma je popustila na jednom skoku u zavoju sa cca 120 km/h te smo skoro lupili u drvo. Tako je otišlo i treće mjesto. Na povratku u servis smo saznali i da nam pušta brtva glave. Tako da nam je ovaj rally donio dosta glavobolje. Srećom ješ uvijek smo u prednosti jedan bod ispred Šebalja u ukupnom poretku, tako da šanse za prvaka još uvijek ima. Uskoro je rally u Poreču na kojem smo prošle
godine pobijedili, tako da će biti zanimljivo do kraja." - završava svoju izjavu Crnojević.
Automehanika Jaković PR
Mikko Hirvonen i njegov Ford Focus WRC i dalje dominiraju relijem u Japanu. Na njegovu žalost sve to može biti uzalud jer Sebastien Loeb mudro drži poziciju broj tri koja mu donosi petu titulu Šampionata Sveta. Iako je reli sport nepredvidiva disciplina jedino čudo može Francuza odvojiti od trona koji ga definitivno šalje u istoriju svetskog automobilizma.
Najnoviji “trkački lav” koji dolazi iz francuskog Peugeota namenjen je pre svega početnicima kao i kup takmičenjima. Peugeot 207 RC Rallye predstavlja četvrtu verziju trkačkog bolida koja je razvijena iz civilne vrzije ovog uspešnog modela. Automagazin web portal Vas detaljnije upoznaje sa ovim veoma zanimljivim modelom.
Lamborghini Gallardo debitovao je više nego uspešno na nemačkom 3-Städte-Rallye-u. U istina ne tako jakoj konkurenciji ali i sa dosta rezerve, beli bolid je sa lakoćom postizao vremena u top 5 i to samo nakon nekoliko nedelja pripreme. Da li se smeši kraj dominacije Porschea u atraktivnoj GT kategoriji svetskog relija?
Sve borbe na stazi i rezultate prvog dana relija Japan u senku je bacio težak incident posade Stobart Forda, Duval – Pivato. Deblji kraj je izvukao suvozač Patrick Pivato koji je slomio karlicu i nogu i pored novog sistema zaštite od bočnih udara koji se primenjuje baš od ovog relija.
Već prvo takmičenje Open Rally Challange-a pokazalo se kao pun pogodak, a posle uspešno završenih ovogodišnjih trka možemo slobodno reći da je ovaj reli nove generacije upravo ono što nedostaje balkanskom automobilizmu. Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske na kraju sezone izneo je i idejni tvorac, gospodin Dražen Ćurić...
Predposlednji reli Šampionata Sveta samo što nije započeo a organizatori su zbog loših vremenskih uslova morali da načine značajne izmene u itinereru. Naime sneg koji je počeo da pada u Sapporo regionu uslovio je otkazivanje dva brzinska ispita prvog dana takmičenja.
Reli Japan startuje ovog vikenda i ukoliko Sebastien Loeb i Citroen tri dana trkanja prođu bez većih tehničkih problema šampione sveta za 2008-mu godinu u obe konkurencije možemo dobiti jedan reli pre kraja šampionata. Napad Fordove armade se očekuje a koliko će biti uspešan, ostaje da vidimo.
Poslednje pripreme pred veliki izazov. Tako su okarakterisali sedmodnevne testove VW Race Touarega u Maroku, čelni ljudi VW Rally Raid tima. Odvoženo je preko 2.500 kilometara i bolid VW je spreman da dobije poslednji pečat inženjera koji će potvrditi spremnost i ispravnost za Dakar Rally 2009.
Austrija je prošlog vikenda ugostila neke od najvećih reli talenata Evrope u okviru Pirelli Driver Awarda, takmičenja nakon koga su izabrana samo dva čoveka koja će imati priliku da se okušaju na šest relija Šampionata Sveta 2009-te u bojama italijanskog giganta. Pobednici dolaze iz dve evropske reli velesile, Finske i Češke.