Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Današnje odluke WMSC-a
Objavljeno: 05.11.2008.
FIA World Motor Sport Council zasedao je danas u Parizu i razmatrao nekoliko novina u svim oblastima auto-sporta. Što se tiče relija, potvrđen je kalendar WRC-a za sezonu 2009 i donete oduke o snabdevaču goriva kao i nastavku traženja rešenja za smanjenje troškova. Tačnije zaključeno je sledeće...
- Naredne tri godine snabdevač gorivom u WRC-u biće Petrochem Carless
- Od 2009-te broj obaveznih relija za Manufacturer Team biće osam što je posledica smanjenja broja takmičenja u kalendaru
- WMSC će usled enormnog porasta troškova takmičenja nastaviti razmatranje uvođenja kita koji će Super 2000 ili N4 automobil “pretvoriti” u WRC bolid.
2009 FIA World Rally Championship
28 Januar - 1 Februar Rally Ireland
11-15 Februar Rally Norway
11-15 Mart The Cyprus Rally
1-5 April Rally de Portugal
22-26 April Rally Argentina
20-24 Maj Rally d'Italia-Sardegna
10-14 Jun Acropolis Rally
24-28 Jun Rally Poland
29 Jul - 2 Avgust Rally Finland
2-6 Septembar Rally Australia
30 Septembar - 4 Octobar Rally de Espana
21-25 Octobar Wales Rally GB
2009 FIA Production Car World Rally Championship
11-15 Februar Rally Norway
11-15 Mart The Cyprus Rally
1-5 April Rallye de Portugal
22-26 April Rally Argentina
20-24 Maj Rally d'Italia-Sardegna
10-14 Jun Acropolis Rally
2-6 Septembar Rally Australia
21-25 Octobar Wales Rally GB
2009 FIA Junior World Rally Championship
28 Januar - 1 Februar Rally Ireland
11- 15 Mart The Cyprus Rally
1 - 5 April Rallye de Portugal
22 - 26 April Rally Argentina
20 - 24 Maj Rallye d'Italia-Sardegna
24-28 Jun Rally Poland
29 Jul - 2 Avgust Rally Finland
30 Septembar - 4 Octobar Rally de Espana
Petar Janković - Automagazin
Etienne Lavigne, direktor relija Dakar, na danas održanoj pres konferenciji oficijelno je predstavila detaljnu rutu Dakar relija 2009. Nakon stotinu dana istraživanja organizator je pozvao timove da se okušaju na putu dugom 9500 kilometara od čega 5.650 onih takmičarskih.
Glavni izvor „insajderskih“ informacija iz sveta vrhunskog relija, Autosport magazine, objavio je da je prilikom testova Subaru Impreze Andreasa Mikkelsena, koji i dalje traži „idealan bolid za sezonu 2009, u kokpitu istog modela viđen i Marcus Gronholm. Vrlo verovatno ako uzmemo u obzir da je Gronholm zvanično „učitelj“ mladog Norvežanina.
Gigi Galli je doživeo tešku nesreću u avgustu na reliju Nemačka. Od tada ga nema u Stobart Rally Teamu i WRC-u ali kako oporavak ide iznenađujuće dobro Italijana ćemo najverovatnije gledati ponovo za volanom WRC bolida već u decembru na Bettega Memorial Rallysprint-u.
Petostruki Šampion Sveta, Francuz Sebastien Loeb, po drugi put će se naći u kokpitu bolida Formule 1. Ovoga puta voziće formulu Red Bull Racinga na stazi Katalunja u Španiji 17-tog novembra. Nakon osigurane titule u WRC-u Super Seb se ponovo može vratiti daljim istraživanjima svojih granica.
Prema izjavama Malcoma Wilsona nakon završetka relija u Japanu stanje teško povređenog Patricka Pivata ide ka boljem. Iako se još uvek nalazi u komi, doktori su optimisti. Oporavak na žalost neće biti ni kratak ni lak.
Verujem da ne postoji niko ko iole prati sport a da nije čuo za Sebastiena Loeba. Neki ga vole, neki ne, ali je nesumnjivo da treba da nam je drago što živimo u vremenu kada on hara reli stazama i da možemo mlađim pokoljenjima sutra pričati kako je „prašio“ Super Seb, najtrofejniji reli vozač svih vremena! Pogledajte kako kroz činjenice izgleda karijera Sebastiena Loeba i Daniela Elene.
Većina fanova je kratko prokomentarisala – Ponovo mu je uspelo! Istina, 2. novembar 2008-me godine ostaće upamćen kao datum kada je Sebastien Loeb oborio još jedan rekord. Petom uzastopnom titulom Francuz se zlatnim slovima upisao u istoriju svetskog reli sporta i automobilizma.
Sledećih 24 sata biće presudno u borbi za život Patricka Pivata, izjavio je Malcolm Wilson. Stanje juče povređenog suvozača Francoisa Duvala znatno je kritičnije nego što se juče mislio zbog postojanja unutrašnjih krvarenja.
Mikko Hirvonen i njegov Ford Focus WRC i dalje dominiraju relijem u Japanu. Na njegovu žalost sve to može biti uzalud jer Sebastien Loeb mudro drži poziciju broj tri koja mu donosi petu titulu Šampionata Sveta. Iako je reli sport nepredvidiva disciplina jedino čudo može Francuza odvojiti od trona koji ga definitivno šalje u istoriju svetskog automobilizma.