Najnovije vesti iz auto industrije
WRC, Rally Japan – Sebastien Loeb i Daniel Elena Šampioni Sveta!
Objavljeno: 02.11.2008.
Većina fanova je kratko prokomentarisala – Ponovo mu je uspelo! Istina, 2. novembar 2008-me godine ostaće upamćen kao datum kada je Sebastien Loeb oborio još jedan rekord. Petom uzastopnom titulom Francuz se zlatnim slovima upisao u istoriju svetskog reli sporta i automobilizma.

Perjanici Citroena bilo je dovoljno treće mesto u Japanu da se domogne nove titule. Mikku Hirvonenu i Jari-Matti Latvali, vozačima koji su reli završili na pozicijama 1-2, ostaje uteha da su Citroenovu prednost u konkurenciji timova smanjili na 11 i produžili nadu Ford WRT-u da na poslednjem reliju WRC serije za 2008-mu godinu u Velikoj Britaniji može „izvaditi“ sezonu. Kao četvrtoplasirani u Japanu je završio Chris Atkinson iz Subarua a veliki razlog za slavlje konačno ima i ekipa Suzukija. Na domaćem terenu Suzuki WRT je postigao do sada najveći uspeh. P.G. Andersson je takmičenje završio kao peti, jedno mesto ispred Tonija Gardemeistera a ostaće zabeležena i prva pobeda Suzukija na jednom brzinskom ispitu Šampionata Sveta. Sedmo mesto pripada Wilsonu junioru a do jednog boda je na mišiće stigao i prvi vozač Subarua Petter Solberg.

PWRC je doneo znatno uzbudljiviju uzbudljivu završnicu. Novikov na žalost njegovih fanova nije uspeo da trijumfuje. „Zafalilo“ mu je samo 6.3 sekunde za koliko je bio brži iskusniji Hanninen. Mlađanom Rusu ostaje kao uteha da je konačno zablistao u velikom društvu i pored nesumnjive brzine uspeo i da stigne do cilja „u komadu“. Ni Toshi Arai nije bio daleko, ali sa minusom od 9.2 sekunde u odnosu na Finca, sa svojim Subaruom nije mogao više od pozicije broj tri. Hanninen je ovom pobedom preuzeo poziciju broj jedan u generalnom plasmanu PWRC-a od Austrijanca Aignera i sa šest bodova prednosti nalazi se na korak od šampionske titule.

Konačni rezultati relija Japan:
1. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) 3 h 25 min 03 s
2. JM. Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 31,1 s
3. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) + 2 min 30,6 s
4. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 3 min 42,4 s
5. PG. Andersson/J. Andersson (Suzuki X4) + 5 min 12,9 s
6. T. Gardemeister/T. Tuominen (Suzuki X4) + 6 min 09,4 s
7. M. Wilson/S. Martin (Ford Focus) + 7 min 05,3 s
8. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 13 min 19,9 s
9. F. Villagra/L. Pérez-Companc (Ford Focus) + 15 min 40,8 s
10. J. Hänninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 18 min 27,4 s
Petar Janković - Automagazin
FIA World Motor Sport Council zasedao je danas u Parizu i razmatrao nekoliko novina u svim oblastima auto-sporta. Što se tiče relija, potvrđen je kalendar WRC-a za sezonu 2009 i donete oduke o snabdevaču goriva kao i nastavku traženja rešenja za smanjenje troškova. Tačnije zaključeno je sledeće...
Etienne Lavigne, direktor relija Dakar, na danas održanoj pres konferenciji oficijelno je predstavila detaljnu rutu Dakar relija 2009. Nakon stotinu dana istraživanja organizator je pozvao timove da se okušaju na putu dugom 9500 kilometara od čega 5.650 onih takmičarskih.
Glavni izvor „insajderskih“ informacija iz sveta vrhunskog relija, Autosport magazine, objavio je da je prilikom testova Subaru Impreze Andreasa Mikkelsena, koji i dalje traži „idealan bolid za sezonu 2009, u kokpitu istog modela viđen i Marcus Gronholm. Vrlo verovatno ako uzmemo u obzir da je Gronholm zvanično „učitelj“ mladog Norvežanina.
Gigi Galli je doživeo tešku nesreću u avgustu na reliju Nemačka. Od tada ga nema u Stobart Rally Teamu i WRC-u ali kako oporavak ide iznenađujuće dobro Italijana ćemo najverovatnije gledati ponovo za volanom WRC bolida već u decembru na Bettega Memorial Rallysprint-u.
Petostruki Šampion Sveta, Francuz Sebastien Loeb, po drugi put će se naći u kokpitu bolida Formule 1. Ovoga puta voziće formulu Red Bull Racinga na stazi Katalunja u Španiji 17-tog novembra. Nakon osigurane titule u WRC-u Super Seb se ponovo može vratiti daljim istraživanjima svojih granica.
Prema izjavama Malcoma Wilsona nakon završetka relija u Japanu stanje teško povređenog Patricka Pivata ide ka boljem. Iako se još uvek nalazi u komi, doktori su optimisti. Oporavak na žalost neće biti ni kratak ni lak.
Verujem da ne postoji niko ko iole prati sport a da nije čuo za Sebastiena Loeba. Neki ga vole, neki ne, ali je nesumnjivo da treba da nam je drago što živimo u vremenu kada on hara reli stazama i da možemo mlađim pokoljenjima sutra pričati kako je „prašio“ Super Seb, najtrofejniji reli vozač svih vremena! Pogledajte kako kroz činjenice izgleda karijera Sebastiena Loeba i Daniela Elene.
Sledećih 24 sata biće presudno u borbi za život Patricka Pivata, izjavio je Malcolm Wilson. Stanje juče povređenog suvozača Francoisa Duvala znatno je kritičnije nego što se juče mislio zbog postojanja unutrašnjih krvarenja.
Mikko Hirvonen i njegov Ford Focus WRC i dalje dominiraju relijem u Japanu. Na njegovu žalost sve to može biti uzalud jer Sebastien Loeb mudro drži poziciju broj tri koja mu donosi petu titulu Šampionata Sveta. Iako je reli sport nepredvidiva disciplina jedino čudo može Francuza odvojiti od trona koji ga definitivno šalje u istoriju svetskog automobilizma.