Najnovije vesti iz auto industrije
Rally – Predstavljen Peugeot 207 RC Rallye
Objavljeno: 01.11.2008.
Najnoviji “trkački lav” koji dolazi iz francuskog Peugeota namenjen je pre svega početnicima kao i kup takmičenjima. Peugeot 207 RC Rallye predstavlja četvrtu verziju trkačkog bolida koja je razvijena iz civilne vrzije ovog uspešnog modela. Automagazin web portal Vas detaljnije upoznaje sa ovim veoma zanimljivim modelom.

U razvoju novog modela aktivno su učestvovale reli zvezde Stephane Sarazzin i Bryan Bouffier. Pogonska jedinica P207 RC je razvijena iz THP (Turbo High Pressure) agregata koji uz promenjenu elektroniku iz 1.600ccm “izvlači” 180 konjskih snaga pri 6.500o/min. Motor je uparen sa šestostepenim menjačem i Magnetti-Marelli Sport elektronikom. U verziji za asfaltnu podlogu ovaj 1.120kg težak automobil zaustavljaju diskovi od 325mm. dok su u verziji za makadam nešto manji, tačnije 290mm u prečniku. Ono što ističu u Peugeotu su veoma mali troškovi održavanja ovog automobila (prema fabričkim podacima manji od predhodnika 206XS) i izuzetno laka konvezija asfalt-makadam. Peugeot 207 RC Rallye je homologiran u R3 klasi a cena fabričkog kita za asfaltnu poslogu koji uključuje body-kit, menjač, ECU, jače kočnice, 17 inčne točkove, sigurnosni kavez i Peugeot Sport amortizere iznosi samo 20.500 eura. Novi model reli premijeru imaće 2009-te u kupovima u Francuskoj i Španiji.
Petar Janković - Automagazin
Petostruki Šampion Sveta, Francuz Sebastien Loeb, po drugi put će se naći u kokpitu bolida Formule 1. Ovoga puta voziće formulu Red Bull Racinga na stazi Katalunja u Španiji 17-tog novembra. Nakon osigurane titule u WRC-u Super Seb se ponovo može vratiti daljim istraživanjima svojih granica.
Prema izjavama Malcoma Wilsona nakon završetka relija u Japanu stanje teško povređenog Patricka Pivata ide ka boljem. Iako se još uvek nalazi u komi, doktori su optimisti. Oporavak na žalost neće biti ni kratak ni lak.
Verujem da ne postoji niko ko iole prati sport a da nije čuo za Sebastiena Loeba. Neki ga vole, neki ne, ali je nesumnjivo da treba da nam je drago što živimo u vremenu kada on hara reli stazama i da možemo mlađim pokoljenjima sutra pričati kako je „prašio“ Super Seb, najtrofejniji reli vozač svih vremena! Pogledajte kako kroz činjenice izgleda karijera Sebastiena Loeba i Daniela Elene.
Većina fanova je kratko prokomentarisala – Ponovo mu je uspelo! Istina, 2. novembar 2008-me godine ostaće upamćen kao datum kada je Sebastien Loeb oborio još jedan rekord. Petom uzastopnom titulom Francuz se zlatnim slovima upisao u istoriju svetskog reli sporta i automobilizma.
Sledećih 24 sata biće presudno u borbi za život Patricka Pivata, izjavio je Malcolm Wilson. Stanje juče povređenog suvozača Francoisa Duvala znatno je kritičnije nego što se juče mislio zbog postojanja unutrašnjih krvarenja.
Mikko Hirvonen i njegov Ford Focus WRC i dalje dominiraju relijem u Japanu. Na njegovu žalost sve to može biti uzalud jer Sebastien Loeb mudro drži poziciju broj tri koja mu donosi petu titulu Šampionata Sveta. Iako je reli sport nepredvidiva disciplina jedino čudo može Francuza odvojiti od trona koji ga definitivno šalje u istoriju svetskog automobilizma.
Lamborghini Gallardo debitovao je više nego uspešno na nemačkom 3-Städte-Rallye-u. U istina ne tako jakoj konkurenciji ali i sa dosta rezerve, beli bolid je sa lakoćom postizao vremena u top 5 i to samo nakon nekoliko nedelja pripreme. Da li se smeši kraj dominacije Porschea u atraktivnoj GT kategoriji svetskog relija?
Sve borbe na stazi i rezultate prvog dana relija Japan u senku je bacio težak incident posade Stobart Forda, Duval – Pivato. Deblji kraj je izvukao suvozač Patrick Pivato koji je slomio karlicu i nogu i pored novog sistema zaštite od bočnih udara koji se primenjuje baš od ovog relija.
Već prvo takmičenje Open Rally Challange-a pokazalo se kao pun pogodak, a posle uspešno završenih ovogodišnjih trka možemo slobodno reći da je ovaj reli nove generacije upravo ono što nedostaje balkanskom automobilizmu. Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske na kraju sezone izneo je i idejni tvorac, gospodin Dražen Ćurić...