AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2025

Najnovije vesti iz auto industrije

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Već prvo takmičenje Open Rally Challange-a pokazalo se kao pun pogodak, a posle uspešno završenih ovogodišnjih trka možemo slobodno reći da je ovaj reli nove generacije upravo ono što nedostaje balkanskom automobilizmu. Ekskluzivno za Automagazin portal, svoje utiske na kraju sezone izneo je i idejni tvorac, gospodin Dražen Ćurić...

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Prva sezona ORC-a je za Vama, kako biste je ocijenili? Lično sam zadovoljan sezonom, trke su bile organizovane tehnički na najvišem nivou, publike je bilo daleko više nego što uobičajeno na domaćim relijima. Hvala Bogu nije se desio ni jedan incident, svi koji su na bilo koji način učestvovali na ORC-u, bilo kao publika, takmičari ili organizatori, kući su se vratili živi i zdravi, a to nam je bilo najvažnije. Kako to da ste u tako kratko vreme uspeli dobiti tako puno medijskog prostora? Reli je sam po sebi vrlo atraktivan sport i uživa veliku popularnost širom sveta. U Hrvatskoj, a mislim i u celoj regiji je medijski zapostavljen. Mi smo se posebno koncentrisali na što bolju prezentaciju ORC-a kroz sve vrste medija i posebno smo ponosni na naše tri TV reportaže koje su postigle veliku gledanost i kroz reprize na pojedinim programima sveukupno su se vrtile oko 50 sati. Normalna stvar je da to jako puno košta, ali bez ulaganja ne možete napraviti ništa kvalitetno i to nam je bila nit vodilja u čitavom projektu. Ovim bi putem zahvalio na stvarno velikoj podršci novinara iz hrvatskih, ali i redakcija iz regije.

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Šta bi istakli kao nedostatak u premijernoj sezoni, ako ga je bilo? U organizacijskom smislu nedostataka nije bilo, normalna stvar je da može bolje i mi ćemo neke segmente organizacije sigurno unaprediti, prvenstveno TV reportažu ćemo dići na jedan viši kvalitativni nivo. Jedini nedostatak je bio premali broj posada, ali za to nismo krivi mi, nego besparica i čudna razmišljanja pojedinih vozača. Nedavno sam pročitao interview sa Sinišom Crnojevićem na vašem portalu gde izražava nezadovoljstvo situacijom u reliju i navodi nedostatke koji u slučaju ORC-a ne postoje, ali je on usprkos tome u Pićanu nastupio sa Mitsubishijem, dok je na ORC-u nastupio na samo dve trke sa Škodom Fabijom TDI. Takvi me postupci zbunjuju. Neki od vozača čije sam nastupe očekivao pojavljivali su se samo kao publika, dok su vozili trke koje u pravilu zbog loše organizacije i medijske anonimnosti kritikuju!!!??? Mislim da za lošu situaciju u domaćem reliju i sami vozači snose veliki deo odgovornosti zbog svojih razmišljanja i stavova. ORC organizuje prvenstveno vozač za vozače sa ciljem da reli postane ono što je oduvek trebao biti, jer u budućnosti samo u kvalitetnim projektima sponzori će moći naći svoj interes. Dvadesetak takmičara podijeljeno u skoro deset klasa i grupa koje se boduju, 200 gledatelja koji ih gledaju i utrke u totalnoj medijskoj izolaciji teško da ikome mogu biti marketinški interesantne. ORC je već u prvoj sezoni pokazao da može biti drugačije i izlaz iz sivila možemo ostvariti zajedno, mi kao organizator i vozači kao zvezde projekta, zato me začuđuju postupci pojedinaca.

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Kako onda planirate povećati broj posada u sledećoj sezoni? Trke ORC-a biće upisane u FIA kalendar, kao regionalno takmičenje, tako da će slovenske posade moći da nastupaju, predsednik njihovog saveza im to do sada nije dopuštao!!!??? Već smo stupili u kontakt s Mađarima i Austrijancima, tj. njihovim challenge kupovima. Sa te strane očekujemo petnaestak posada, a vozači iz BiH su već najavili svoje nastupe. Svakako bih jako rado na ORC-u ugostili što više srpskih posada i nadamo se da će momci pronaći koji dinar više i počastiti nas svojim nastupom. Jako bi rado videli Vladu, Foksa, Vladicu, Budu, Milenceta, Veterinara, kao i sve ostale bez obzira na klasu i auto koji voze. Ako ikako bude moguće povećaćemo fond novčanih nagrada tako da osim novca od startnina isti uvećamo za nekoliko tisuća eura. TV reportažu ćemo titlovati i pokušati pronaći TV kanale za emitovanje u svim državama od kuda će nam dolaziti posade, tako da takmičari pored dobre zabave imaju i marketinške koristi. Pored svega pokušaćemo dovesti nekoliko WRC automobila na naše trke koji će privući još više gledalaca i medijske pažnje.

Open Rally Challange - utisci i planovi za sezonu 2009

Kakvi su planovi za sledeću sezonu, broj trka...? Za ORC sezonu 2009 planiramo šest utrka, od toga tri trke na asfaltnoj podlozi, a tri kombinovane asfaltno-makadamske. Sezona će započeti početkom 3. meseca, a završiti će krajem 9. meseca. Ostajemo na tri klase, 1400, 2000 i 2000+ (no limit, svi automobili su dobrodošli). Spremni smo otvoriti Lady kup, ali za to nam je potrebno barem tri vozačice. Očekujemo minimum petnaestak automobila po klasi, tako da kvalitetne borbe za mesta na postolju neće nedostajati. Konkurencija će biti žestoka, visoki plasmani će biti rezervisani samo za najhrabrije i najbrže što po meni i jeste smisao relija, jer skupljači pehara kroz klase u kojima voze sami ili najviše 2-3 automobila mogu biti interesantni samo sebi samima. ORC je lokomotiva koja je pokrenula reli vlak u jednu bolju budućnost, nadam se 2009. ćemo juriti još brže, a na vozačima je koji to još do sada nisu učinili, da se ukrcaju u neki od slobodnih vagona.

Draženu i ORC-u želimo puno sreće i uspeha u narednoj sezoni i verujemo kako će i naši vozači prepoznati ovo atraktivno rally takmičenje sa ambicijom da postane najbolje u regiji iako već sada nije daleko od tog cilja. Goran Sarić - Automagazin

Sebastien Loeb ponovo u bolidu Formule 1

Sebastien Loeb ponovo u bolidu Formule 1

Petostruki Šampion Sveta, Francuz Sebastien Loeb, po drugi put će se naći u kokpitu bolida Formule 1. Ovoga puta voziće formulu Red Bull Racinga na stazi Katalunja u Španiji 17-tog novembra. Nakon osigurane titule u WRC-u Super Seb se ponovo može vratiti daljim istraživanjima svojih granica.
WRC – Pivatovo stanje se popravlja

WRC – Pivatovo stanje se popravlja

Prema izjavama Malcoma Wilsona nakon završetka relija u Japanu stanje teško povređenog Patricka Pivata ide ka boljem. Iako se još uvek nalazi u komi, doktori su optimisti. Oporavak na žalost neće biti ni kratak ni lak.
Sebastien Loeb, petostruki Šampion Sveta u reliju – Činjenice!

Sebastien Loeb, petostruki Šampion Sveta u reliju – Činjenice!

Verujem da ne postoji niko ko iole prati sport a da nije čuo za Sebastiena Loeba. Neki ga vole, neki ne, ali je nesumnjivo da treba da nam je drago što živimo u vremenu kada on hara reli stazama i da možemo mlađim pokoljenjima sutra pričati kako je „prašio“ Super Seb, najtrofejniji reli vozač svih vremena! Pogledajte kako kroz činjenice izgleda karijera Sebastiena Loeba i Daniela Elene.
WRC, Rally Japan – Fordovi na čelu, Loeb na korak do titule

WRC, Rally Japan – Fordovi na čelu, Loeb na korak do titule

Mikko Hirvonen i njegov Ford Focus WRC i dalje dominiraju relijem u Japanu. Na njegovu žalost sve to može biti uzalud jer Sebastien Loeb mudro drži poziciju broj tri koja mu donosi petu titulu Šampionata Sveta. Iako je reli sport nepredvidiva disciplina jedino čudo može Francuza odvojiti od trona koji ga definitivno šalje u istoriju svetskog automobilizma.
Rally – Predstavljen Peugeot 207 RC Rallye

Rally – Predstavljen Peugeot 207 RC Rallye

Najnoviji “trkački lav” koji dolazi iz francuskog Peugeota namenjen je pre svega početnicima kao i kup takmičenjima. Peugeot 207 RC Rallye predstavlja četvrtu verziju trkačkog bolida koja je razvijena iz civilne vrzije ovog uspešnog modela. Automagazin web portal Vas detaljnije upoznaje sa ovim veoma zanimljivim modelom.
Rally – Uspešan debi Rally-Lamba!

Rally – Uspešan debi Rally-Lamba!

Lamborghini Gallardo debitovao je više nego uspešno na nemačkom 3-Städte-Rallye-u. U istina ne tako jakoj konkurenciji ali i sa dosta rezerve, beli bolid je sa lakoćom postizao vremena u top 5 i to samo nakon nekoliko nedelja pripreme. Da li se smeši kraj dominacije Porschea u atraktivnoj GT kategoriji svetskog relija?
WRC, Japan Rally – Konfuzan prvi dan

WRC, Japan Rally – Konfuzan prvi dan

Sve borbe na stazi i rezultate prvog dana relija Japan u senku je bacio težak incident posade Stobart Forda, Duval – Pivato. Deblji kraj je izvukao suvozač Patrick Pivato koji je slomio karlicu i nogu i pored novog sistema zaštite od bočnih udara koji se primenjuje baš od ovog relija.
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.E. Evans109
2.K. Rovanpera66
3.T. Neuville59
4.S. Ogier58
5.O. Tanak57
6.A. Fourmaux44
7.T. Katsuta39
8.S. Pajari19