Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, China Rally – Kraj sezone na istoku
Objavljeno: 08.12.2008.
Kao i prošle godine sezonu Intercontinental Rally Challengea zatvara China Rally. Na žalost, takođe kao i prošle godine borba za najviši plasman je završena pre poslednje runde tako da je reli u Kini prošao bez velike pompe, velikih timova i velikih vozačkih imena.

Pobeda odlazi u ruke Finca Jarkko Miettinena, aktuelnog Šampiona Rumunije, koji je sa svojim poznatijim zemljakom Juhom Salom bio jedini pretendent na pobedu. Najbolji domaći takmičar Liu Caodong je sam izjavio da je tempo dva Finca suviše jak za njega. Na njegovu sreću Salo je odustao zbog tehničkih problema pa je Kinez uspeo da se “dokopa” pozicije broj dva. Pozicija broj tri takođe je kinesko vlasništvo, tačnije pilota Jun Xu-a. Kina reli je trebalo da odluči jedino prvaka 2WD Cupa ali je otkazivanje nastupa Alessandra Bettege sa Hondom olašalo posao Marcu Cavigiolliju. Tako je vozač dizel verzije Abarth Grande Punta i pored osvojenog tek trećeg mesta u klasi postao novi Šampion IRC-a u kategoriji vozila sa pogonom na dva točka. Reli Kina nećemo sledeće godine gledati u IRC-u u kome započinje kratka pauza pred čuveni Monte Carlo Rally u januaru 2009-te godine.
Konačni plasman China Rally-a:
1. Miettinen/Lukka (Mitsubishi Lancer) 2h00m23.9s
2. Liu/Pan (Mitsubishi Lancer) +5m41.9s
3. Xu/Liu (Mitsubishi Lancer) +7m52.1s
4. Fan/Fang (Mitsubishi Lancer) +8m21.0s
5. Ma/Zhong (Mitsubishi Lancer) +12m06.5s
6. Tan/Yu (Mitsubishi Lancer) +12m55.9s
7. Wu/Ke (Mitsubishi Lancer) +13m07.1s
8. Yan/Chen (Honda Civic) +23m48.4s
9. Xie/Xie (Volkswagen Polo) +25m24.5s
10. Yang/Guo (Mitsubishi Lancer) +25m31.6s

Petar Janković - Automagazin
Trideseto izdanje legendarnog Dakar relija se seli na južnoamerički kontinent, tačnije u bespuća Argentine i Čilea. Slovenački predstavnik na ovom prestižnom takmičenju je iskusni Miran Stanovnik koji u najbrojnijoj klasi, motociklista, juri plasman u prvih petnaest.
Da nije sve tako crno u svetskom reli sportu potvrđuju nam vesti koje dolaze iz Intercontinental Rally Chalengea. Škoda Motorsport Team nakon homologacije modela Fabija S2000 predstavila je i sastav svog tima koji će braniti fabričke boje češkog proizvođača počev od januara i relija Monte Carlo.
Tvrđava WRC se dobrano ljulja. Ako se povlačenje Suzuki WRT-a i moglo očekivati a o njemu se pričalo i tokom godine, izlazak Subaru-a iz Šampionata Sveta u reliju nakon skoro 20 godina zajedničkog „suživota“ i šest titula prvaka, blago rečeno se može nazvati šokom. Svetska ekonomska kriza je glavni razlog zbog koga je WRC dodatno osiromašen.
Sa Ostrva je konačno stigla zvanična potvrda da će Peugeot Sport UK Team nastupiti u Intercontinental Rally Chalengeu za sezonu 2009 sa posadom Kris Mekee – Paul Nagle. Podršku timu i pripremu automobila vršiće belgijski Kronos Racing. Poznajući potencijale Mekee-a mladi Britanac se pridružuje sve većoj ekipi potencijalnih pobednika popularne reli serije.
Sezona puna rekorda se konačno završava za Sebastiena Loeba i to pobedom na Race of Champions 2008. Ovogodišnje izdanje popularnog RoC-a je voženo na engleskom Webley stadionu a Francuz je u finalu pobedio Davida Coultharda i tako se po treći put okitio ovom prestižnom titulom.
Tomaž Kaučič je zajedno sa svojim suvozačem Peterom Zorenčem ove sezone odbranio titulu Šampiona Slovenije osvojenu prošle godine, dok je u otvorenom prvenstvu Hrvatske po treći put za redom najbolji. Bili su to rezultati dovoljnji da slovenački sportski autosavez AŠ2005 dodeli Kaučiču titulu najboljeg automobiliste u 2008. godini.
Reli sezonu 2008 u kojoj je ponovo osvojio titulu Šampiona u italijanskoj verziji Ford Fiesta ST Cup i nastupao na reliju Šampionata Sveta u Velikoj Britaniji, Marko Jeram je završio na test stazama velikog M-Sporta u kokpitu poslednje verzije Ford Focus WRC bolida. Dvadeset minuta, koliko je proveo za volanom vrhunskog WRC bolida Slovenac će definitivno dugo pamtiti.
Nakon današnjeg sastanka u Monaku FIA World Motorsport Council je odlučio da će od 2010-te godine WRC bolid predstavljati kit verziju aktuelnih S2000 automobila. U traženju rešenja za smanjenje troškova čelnici FIA su izglasali ono o čemu se odavno „šuškalo“. Reakcije timova i proizvođača uslediće uskoro. Verujemo da će biti oprečnih mišljenja.
Italijanska reli javnost je šokirana najavom prelaska aktuelnog Šampiona Italije i Evrope iz Peugeota u Abarth Team. Ove vesti dolaze iz italijanske štampe gde je Rossetti već najavljen kao prvi vozač tima u domaćem šampionatu gde će boje Abartha braniti zajedno sa Umbertom Scandolom.