Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Monte Carlo Rally – Ogier prvi nakon drugog dana
Objavljeno: 22.01.2009.
Sve do poslednjeg brzinskog ispita drugog dana takmičenja na reliju Monte Carlo (BI9) oči posmatrača su bile uperene u fantastični performans Škoda Motorsport tima i njihovog dvojca Hanninen-Fabija S2000. Finac je imao ogromnih minut i po prednosti ali je njihov ples po snegu i ledu Kneževine pokvario jedan gumidefekt.
Haninnen je samo pet kilometara od starta poslednjeg brzinca dana ostao bez prednjeg levog pneumatika što je uslovilo zaostatak od dva minuta i pad na poziciju broj tri, iza Sebastiena Ogiera i Freddy-a Loixa, oba sa Peugeotima 207 S2000. Škoda Team ipak nije nezadovoljan jer je već na debitantskom reliju pokazao da ima bolid koji će se boriti ništa manje nego za pobede. Tome u prilog definitivno ide i rezultat brzinskog ispita osam i prve dve pozicije za Hanninena i Kopecky-og. Loša sreća Haninnena ni malo ne umanjuje rezultat Sebastiena Ogiera koji po prvi put nastupa u S2000 bolidu i već vodi na svom prvom Monte Carlo Rally-u.

Problemi nisu mimoišli ni ostale takmičare. Prva žrtva je bio Francuz Sarazzin koji je na otvaranju trkačkog dana izleteo sa staze vrativši se na istu uz pomoć publike ali tek nakon pet minuta dok je sličnu sudbinu imao i Kris Meeke. Branilac IRC titule, Nicolas Vouilloz je prošao još gore. Oštetivši vešanje svog Peugeota na BI7, Francuz je morao odustati. Najbrži Abarth je ne-fabrički, onaj u rukama Tonija Gardemeistera na poziciji broj pet. Giandomenico Basso, prva zbezda Abarth fabričkog tima nije izgledao ni malo srećan. Vremena su bila katastrofalna a Italijan nije mogao da nađe pravi ritam niti stekne poverenje u svoj Grande Punto S2000. Anton Alen bi zablistao na momente ali i on je imao dosta problema sa svojim bolidom. Odluka o konačnom pobedniku Monte Carlo Rallya 2009 će pasti sutra na preostalih pet brzinskih ispita a novih uzbuđenja verujemo sigurno neće nedostajati a živi TV prenosi brzinskih ispita uveli su na velika vrata rally sport i IRC u domove gledalaca širom Sveta.

Plasman nakon drugog dana:
1Ogier/Ingrassia Peugeot 207 S2000 2h35m09.8s
2 Loix/Smets Peugeot 207 S2000 +32.4s
3 Hanninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +54.8s
4 Meeke/Nagle Peugeot 207 S2000 +59.2s
5 Gardemeister/Tuominen Abarth Grande Punto S2000 +1m40.7s
6 Sarrazin/Renucci Peugeot 207 S2000 +3m42.6s
7 Kopecky/Stary Skoda Fabia S2000 +4m10.6s
8 Basso/Dotta Abarth Grande Punto S2000 +4m17.8s
9 Alen/Alanne Abarth Grande Punto S2000 +8m12.8s
10 Wittmann/Ettel Mitsubishi Lancer Evo 9 +10m01.8s
Petar Janković - Automagazin
Reli Monte Carlo se na žalost po slovenačku posadu završio pre vremena. Tačnije, na petom brzinskom ispitu njihov Peugeot 207 S2000 rentiran kod italijanske „kuće“ Friulmotor je „ispustio dušu“ pa će Andrej Jereb i Miran Kacin ostatak takmičenja provesti u publici.
Prvi dan ruleta u Monte Karlu je iza slovenačke posade Andrej Jereb/Miran Kacin. Nakon gotovo sto kilometara „miksa“ suvog asfalta sa snegom i ledom, gde je presudan faktor bio pravilan izbor pneumatika, Slovenci su stigli do pozicije broj trinaest generalnog plasmana Monte Carlo Rally-a.
Juho Hänninen, u fabričkom bolidu Škoda Fabia S2000, uvodni dan relija Monte Carlo 2009 završio je na vodećoj poziciji. Leteći Finac sutra će startovati kao lider, sa prednošću od 11,9 sekundi ispred raspoloženog Stephane Sarrazina u fabričkom Peugeotu...
U Monte Carlu se broje zadnji sati pred početak čuvenog relija. Boje Slovenije na otvaranju Intercontinental Rally Challengea brani Andrej Jereb, zajedno sa svojim suvozačem Miranom Kacinom. Upoznavanje sa stazom je završeno a slovenačka posada ne krije dobro raspoloženje.
Južnoafrikanac Giniel de Villiers kao vozač i Nemac Dirk von Zitzewitz u ulozi suvozača, promenili su istoriju Dakar Rally-a. Pored druge pobede za nemačkog proizvođača, Volkswagen Race Touareg 2 je prvi dizel automobil koji je trijumfovao na najzahtevnijem automobilističkom takmičenju na svetu.
Tek nakon trinaest dana trkanja Argentinom i Čileom jedan (i jedini preostali) Mitsubishi Racing Lancer je uspeo da trijumfuje na specijalnom ispitu. Nani Roma je zabeležio trijumf na predposlednjem brzinskom ispitu Dakar Rally-a 2009 dok se tim Volkswagena opredelio za sigurnu varijantu dolaska do cilja.
Norvežani su konačno „pustili“ listu prijava za drugi reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta. Kako su se na spisku našla imena Pettera Solberga i Andreasa Mikkelsena
LISTA PRIJAVA je postala dostupna na zvaničnom sajtu. Na žalost domaćih, ali i navijača širom Sveta, Solberg još uvek nema bolid a Mikkelsena ćemo gledati u Subaru Imprezi grupe N.
Malo kasnije nego što je uobičajeno FIA je objavila imena učesnika Šampionata Sveta u reliju u klasama Production i Junior. Kriza se oseća i na ovom polju pa ćemo u 2009-toj gledati devet mladića i nešto jaču konkurenciju u klasi PWRC, gde je prijavljeno devetnaest posada. Na žalost, na listi više nema Interspeed Racing Teama iz Beograda.
Za Carlosa Sainza svi snovi o pobedi na svom trećem Dakar reliju danas su raspršeni. Uletevši u tri metra duboku rupu, vodeći Volkswagen Race Touareg je završio na krovu a Sainzov suvozač Michel Perin iz vozila je izašao sa slomljenim ramenom. Iako je bolid bio spreman za nastavak trke, nakon lekarskih pregleda Dakar Rally 2009 je završen za najvećeg favorita.