Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Monte Carlo Rally – Pakleni dan za Jereba
Objavljeno: 21.01.2009.
Prvi dan ruleta u Monte Karlu je iza slovenačke posade Andrej Jereb/Miran Kacin. Nakon gotovo sto kilometara „miksa“ suvog asfalta sa snegom i ledom, gde je presudan faktor bio pravilan izbor pneumatika, Slovenci su stigli do pozicije broj trinaest generalnog plasmana Monte Carlo Rally-a.
Prvi dan za Jereba je prošao uspešno i pored lošeg izbora guma i problema sa menjačem Peugeota 207 S2000. Andreju se nije ispunila želja da se u iole „stabilnim“ vremenskim prilikama bolje upozna sa bolidom, ali i ovako važni takmičarski kilometri su odvoženi pa se sa pravom očekuje napredak tokom sutrašnjih šest brzinskih ispita. “Iza mene je pakleni dan!“ - izjavio je Jereb nakon odvožena tri brzinska ispita - “Nedostaje mi kilometara u novom bolidu a najviše sam problema imao u srednje brzim krivinama. Na žalost, jutros smo dobili mnogo različitih informacija i opredelili se za pogrešne gume. Ali to je sastavni deo monaškog ruleta. Nameravam da se dobro ispavam i sutra krenem od nule“ - završava Jereb nakon napornog prvog dana Monte Carlo Rally-a.
Jereb Racing PR
Sve do poslednjeg brzinskog ispita drugog dana takmičenja na reliju Monte Carlo (BI9) oči posmatrača su bile uperene u fantastični performans Škoda Motorsport tima i njihovog dvojca Hanninen-Fabija S2000. Finac je imao ogromnih minut i po prednosti ali je njihov ples po snegu i ledu Kneževine pokvario jedan gumidefekt.
Reli Monte Carlo se na žalost po slovenačku posadu završio pre vremena. Tačnije, na petom brzinskom ispitu njihov Peugeot 207 S2000 rentiran kod italijanske „kuće“ Friulmotor je „ispustio dušu“ pa će Andrej Jereb i Miran Kacin ostatak takmičenja provesti u publici.
Juho Hänninen, u fabričkom bolidu Škoda Fabia S2000, uvodni dan relija Monte Carlo 2009 završio je na vodećoj poziciji. Leteći Finac sutra će startovati kao lider, sa prednošću od 11,9 sekundi ispred raspoloženog Stephane Sarrazina u fabričkom Peugeotu...
U Monte Carlu se broje zadnji sati pred početak čuvenog relija. Boje Slovenije na otvaranju Intercontinental Rally Challengea brani Andrej Jereb, zajedno sa svojim suvozačem Miranom Kacinom. Upoznavanje sa stazom je završeno a slovenačka posada ne krije dobro raspoloženje.
Južnoafrikanac Giniel de Villiers kao vozač i Nemac Dirk von Zitzewitz u ulozi suvozača, promenili su istoriju Dakar Rally-a. Pored druge pobede za nemačkog proizvođača, Volkswagen Race Touareg 2 je prvi dizel automobil koji je trijumfovao na najzahtevnijem automobilističkom takmičenju na svetu.
Tek nakon trinaest dana trkanja Argentinom i Čileom jedan (i jedini preostali) Mitsubishi Racing Lancer je uspeo da trijumfuje na specijalnom ispitu. Nani Roma je zabeležio trijumf na predposlednjem brzinskom ispitu Dakar Rally-a 2009 dok se tim Volkswagena opredelio za sigurnu varijantu dolaska do cilja.
Norvežani su konačno „pustili“ listu prijava za drugi reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta. Kako su se na spisku našla imena Pettera Solberga i Andreasa Mikkelsena
LISTA PRIJAVA je postala dostupna na zvaničnom sajtu. Na žalost domaćih, ali i navijača širom Sveta, Solberg još uvek nema bolid a Mikkelsena ćemo gledati u Subaru Imprezi grupe N.
Malo kasnije nego što je uobičajeno FIA je objavila imena učesnika Šampionata Sveta u reliju u klasama Production i Junior. Kriza se oseća i na ovom polju pa ćemo u 2009-toj gledati devet mladića i nešto jaču konkurenciju u klasi PWRC, gde je prijavljeno devetnaest posada. Na žalost, na listi više nema Interspeed Racing Teama iz Beograda.
Za Carlosa Sainza svi snovi o pobedi na svom trećem Dakar reliju danas su raspršeni. Uletevši u tri metra duboku rupu, vodeći Volkswagen Race Touareg je završio na krovu a Sainzov suvozač Michel Perin iz vozila je izašao sa slomljenim ramenom. Iako je bolid bio spreman za nastavak trke, nakon lekarskih pregleda Dakar Rally 2009 je završen za najvećeg favorita.