IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

Juho Hänninen, u fabričkom bolidu Škoda Fabia S2000, uvodni dan relija Monte Carlo 2009 završio je na vodećoj poziciji. Leteći Finac sutra će startovati kao lider, sa prednošću od 11,9 sekundi ispred raspoloženog Stephane Sarrazina u fabričkom Peugeotu...

Od samog starta, monaški reli doneo je puno uzbuđenja. Na startu relija probleme sa servo uređajem imao je Jan Kopecky (Škoda Fabia S2000), koji već na prvom ispitu beleži zaostatak od preko 4 minuta. Zatim je usledila havarija talentovanog Luce Rossetija, na prvom brzinskom ispitu. Italijanski pilot u Fiat Grande Puntu S2000 izleteo van staze, bolid je se na kratko zapalio, ali posada je uspela da izađe na vreme. Blizu tog mesta grešku pravi i ex reli šampion sveta, Didier Auriol (Peugeot 207 S2000), koji je oštetio vešanje svog bolida.

Nisu se mnogo radovali ni kalibri kao što su Giandomenico Basso, Stephane Sarrazin i Kris Meeke. Izbor pneumatika bio je katastrofalan (slik), a priliku je iskoristio Hanninen (Škoda Fabia S2000), koji beleži 2. najbrže vreme (+2,3 s) za vodećim Nicolasom Vouillozom u Peugeotu. Odličan rezultat postigao je i Toni Gardemeister u bolidu Fiat Grande Punto S2000 (+16,3), najbolje plasirani pilot u automobilu marke Fiat. Posle uvodnog brzinskog ispita, vozače je čekala 220 kilometara duga etapa, do 2. brzinskog ispita (La Motte Chalancon - St-Nazaire le Désert, 23,27 km).

Drugi brzinski ispit bio je potpuno asfaltni (suv asfalt) i tu su profitirali vozači sa slik pneumaticima. Sarazzin beleži najbolje vreme, što ga je katapultiralo na drugu poziciju u generalno plasmanu (+16,2 s). Basso na cilj 2. BI dolazi kao drugoplasirani, što ga pomera na ukupno šestu poziciju, sa zaostatkom manjim od minut. Vouilloz nije imao idealne pneumatike, i nije mogao da se nosi sa konkurentima, popuštajuči i pred Hanninenom, koji na "promašenim" pneumaticima beleži odlično 4. vreme i reli u Monte Carlu pretvorio se u veliku lutriju sa pneumaticima. To je potvrdio i treći brzinski ispit (St-Jean en Royans - Col de Gaudissart, 30,39 km).

U uvodnim satima relija, na nižim nadmorskim visinama padala je kiša, a u planini je vozače čekao sneg. Anton Alen je za ove uslove imao najgore pneumatike. Sa prorezanim slikovima, talentovani Finac je za pobednikom brzinca zaostao čak tri minuta, što ga lansira na 12. poziciju, a Kopecky "upada" u prvu desetorku. Gardemeister sa Bassom je izabrao snežnu gumu, ali bez "eksera", što je za Fiat bila katastrofalna greška. Finac je napravio i jednu grešku, i zahvaljujući kašnjenju od preko jedan minut pada na 8. poziciju, a Italijan završava kao sedmi.

Hanninen je odličan razultat zabeležio i na poslednjem brzinskom ispitu uvodnog dana (St-Jean en Royans - Col de Gaudissart, 30,39 km), gde je zabeležio 4. vreme, sa 5 sekundi zaostatka iza Mekke-a u Peugeotu 207 S2000. Najbrži na 3. brzinskom ispitu bio je debitant u IRC seriji, Kris Meeke u Peugeotu 207 S2000. Vozač tima Peugeot UK bio je sedam desetinki brži od Stephane Sarrazina u istom bolidu, ali u fabričkim bojama. Na kraju, zadovoljna su obojica. Francuz je zadržao 2. mesto i smanjio prednost Hanninena za 5 sekundi, a Meeke se popravio sa 8. na 6. poziciju.

Rezultati na kraju 1. dana Rally Monte Carlo 2009: 1. HÄNNINEN/MARKKULA (Škoda Fabia S2000) 56:32,8 min 2. SARRAZIN/RENUCCI (Peugeot 207 S2000) + 11,9 s 3. VOUILLOZ/KLINGER (Peugeot 207 S2000) + 33,9 s 4. OGIER/INGRASSIA (Peugeot 207 S2000) + 49,3 s 5. LOIX/SMETS (Peugeot 207 S2000) + 54,6 s 6. MEEKE/NAGLE (Peugeot 207 S2000) + 1:01,3 min 7. BASSO/DOTTA (Abarth Grande Punto 2000) + 1:29,8 min 8. GARDEMEISTER/TUOMINEN (Abarth Grande Punto S2000) + 1:35,5 min 9. WITTMANN/ETTEL (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:31,2 min 10. KOPECKÝ/STARÝ (Škoda Fabia S2000) + 4:30,0 min Goran Sarić - Automagazin