Najnovije vesti iz auto industrije
Dakar Rally 2009 – Volkswagen piše istoriju
Objavljeno: 17.01.2009.
Južnoafrikanac Giniel de Villiers kao vozač i Nemac Dirk von Zitzewitz u ulozi suvozača, promenili su istoriju Dakar Rally-a. Pored druge pobede za nemačkog proizvođača, Volkswagen Race Touareg 2 je prvi dizel automobil koji je trijumfovao na najzahtevnijem automobilističkom takmičenju na svetu.

De Villiers je iskoristio maler zasigurno najbržeg takmičara Dakar Rally-a 2009, Carlosa Sainza, koji je nakon prevrtanja odustao na brzinskom ispitu broj dvanaest. Dakar je tako još jednom potvrdio da ne prašta greške ni najboljima. Volkswagenov trijumf upotpunio je Amerikanac Mark Miller na mestu broj dva dok je Nemac Dieter Depping nakon problema na samom početku takmičenja ipak stigao do pozicije broj šest što uz deset pobeda na 13 brzinskih ispita dovoljno govori o dominaciji nemačkog proizvođača. Fantastičan rezultat zabeležio je još jedan vozač iz SAD, Robby Gordon, koji je sa Hummerom na cilj takmičenja stigao kao trećeplasirani. Japanski Mitsubishi reli je završio sa samo jednim bolidom i to tek na desetoj poziciji koju je osvojio Španac Nani Roma.

Trka u klasi motociklista sasvim zasluženo je pripala Špancu Marc Comi koji je osvojio svoj drugi Dakar. Coma je do pobede stigao ispred pretprošle godine najbržeg, Francuza Cyrila Despresa i njegovog zemljaka Davida Fretignea. Ono što je najbitnije za nas i srpski auto-moto sport je nastup i dolazak do cilja Subotičanina Gabora Saghmeistera koji je reli završio na 95 poziciji.. ”Ovo je najsrećniji dan u mom životu. Doživljaj na cilju se nemože opisati rečima. Plakao sam od sreće jer sam i ja jedan od onih koji su završili ovo naporno takmičenje.” - izjavio je za RTS Saghmeister naš junak Dakar relija. Klasom kamiona i pored početnog vođstva Ginafa, dominirao je ruski Kamaz a do svoje druge pobede, fantastičnom završnicom je stigao Rus Kabirov ispred svog zemljaka i petostrukog pobednika Chagina. Treće mesto je pripalo Holanđaninu De Rooy-u u Ginafu.
Petar Janković - Automagazin
Sve do poslednjeg brzinskog ispita drugog dana takmičenja na reliju Monte Carlo (BI9) oči posmatrača su bile uperene u fantastični performans Škoda Motorsport tima i njihovog dvojca Hanninen-Fabija S2000. Finac je imao ogromnih minut i po prednosti ali je njihov ples po snegu i ledu Kneževine pokvario jedan gumidefekt.
Reli Monte Carlo se na žalost po slovenačku posadu završio pre vremena. Tačnije, na petom brzinskom ispitu njihov Peugeot 207 S2000 rentiran kod italijanske „kuće“ Friulmotor je „ispustio dušu“ pa će Andrej Jereb i Miran Kacin ostatak takmičenja provesti u publici.
Prvi dan ruleta u Monte Karlu je iza slovenačke posade Andrej Jereb/Miran Kacin. Nakon gotovo sto kilometara „miksa“ suvog asfalta sa snegom i ledom, gde je presudan faktor bio pravilan izbor pneumatika, Slovenci su stigli do pozicije broj trinaest generalnog plasmana Monte Carlo Rally-a.
Juho Hänninen, u fabričkom bolidu Škoda Fabia S2000, uvodni dan relija Monte Carlo 2009 završio je na vodećoj poziciji. Leteći Finac sutra će startovati kao lider, sa prednošću od 11,9 sekundi ispred raspoloženog Stephane Sarrazina u fabričkom Peugeotu...
U Monte Carlu se broje zadnji sati pred početak čuvenog relija. Boje Slovenije na otvaranju Intercontinental Rally Challengea brani Andrej Jereb, zajedno sa svojim suvozačem Miranom Kacinom. Upoznavanje sa stazom je završeno a slovenačka posada ne krije dobro raspoloženje.
Tek nakon trinaest dana trkanja Argentinom i Čileom jedan (i jedini preostali) Mitsubishi Racing Lancer je uspeo da trijumfuje na specijalnom ispitu. Nani Roma je zabeležio trijumf na predposlednjem brzinskom ispitu Dakar Rally-a 2009 dok se tim Volkswagena opredelio za sigurnu varijantu dolaska do cilja.
Norvežani su konačno „pustili“ listu prijava za drugi reli ovogodišnjeg Šampionata Sveta. Kako su se na spisku našla imena Pettera Solberga i Andreasa Mikkelsena
LISTA PRIJAVA je postala dostupna na zvaničnom sajtu. Na žalost domaćih, ali i navijača širom Sveta, Solberg još uvek nema bolid a Mikkelsena ćemo gledati u Subaru Imprezi grupe N.
Malo kasnije nego što je uobičajeno FIA je objavila imena učesnika Šampionata Sveta u reliju u klasama Production i Junior. Kriza se oseća i na ovom polju pa ćemo u 2009-toj gledati devet mladića i nešto jaču konkurenciju u klasi PWRC, gde je prijavljeno devetnaest posada. Na žalost, na listi više nema Interspeed Racing Teama iz Beograda.
Za Carlosa Sainza svi snovi o pobedi na svom trećem Dakar reliju danas su raspršeni. Uletevši u tri metra duboku rupu, vodeći Volkswagen Race Touareg je završio na krovu a Sainzov suvozač Michel Perin iz vozila je izašao sa slomljenim ramenom. Iako je bolid bio spreman za nastavak trke, nakon lekarskih pregleda Dakar Rally 2009 je završen za najvećeg favorita.