Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Curitiba Rally – Meeke pobednik u Brazilu!
Objavljeno: 07.03.2009.
Drugi reli IRC-a 2009 u dalekom Brazilu nije možda ispunio očekivanja zahtevne reli javnosti ali to neće umanjiti uspeh vozača Peugeot UK Teama, Krisa Meekea koji je već na drugom nastupu u seriji stigao do svog prvog trijumfa. Iza njega videli smo fantastičnu borbu Nicolasa Vouilloza i Giandomenica Bassa iz koje je ovoga puta Francuz izašao kao pobednik.

”Bio je ovo jedan od najboljih relija moje karijere! Od starta do cilja sam uživao. Perfektan automobil i ekipa omogućili su ovakav rezultat.” - izjavio je pobednik koji je nakon uništavanja Peugeota 207 S2000 u Monte Carlu ovoga puta nastupio u automobilu koji u svojoj biografiji već ima dve IRC pobede, onu Hanninena u Rusiji i Ogiera u Monacu. Pozitivna vest nakon trke u Brazilu je konkurentnost italijanskog Abartha i pored odustajanja Antona Alena početkom drugog dana trkanja pa se uz povratak Škode na narednom reliju očekuje još mnogo uzbuđenja. Nakon dva takmičenja Internacional Rally Challengea 2009 na liderkoj poziciji je Belgijanac Freddy Loix (P207 S2000), koji je Curitiba Rally završio kao četvrtoplasirani, sa 13 bodova, ispred Ogiera (P207 S2000), Meekea (P207 S2000) i Bassa (Abarth S2000) sa zbirom od 10 osvojenih bodova.

Konačni plasman relija Curitiba:
1. Kris Meeke/Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) 2:08:05.7 min
2. Nicolas Vouilloz/Nicolas Klinger (Peugeot 207 S2000) + 26.2 s
3. Giandomenico Basso/Mitia Dotta (Abarth Grande Punto S2000) + 47.9 s
4. Freddy Loix/Isidoor Smets (Peugeot 207 S2000) + 2:32.1 min
5. Alejandro Cancio/Santiago Garcia (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 5:20.0 min
6. Raul Martinez/Javier Sebastian Montero (Subaru Impreza STi) + 8:09.4 min
7. Gustavo Saba/Edgardo Galindo (Subaru Impreza STi) + 9:57.2 min
8. Sebastian Abramian/Fernando Mussano (Subaru Impreza STi) + 10:17.5 min
Petar Janković - Automagazin
FIA World Motor Sport Council konačno je izašao sa zvaničnim predlogom kako će izgledati Šampionat Sveta u reliju tokom narednih godina. Odluke su veoma slične insajder informacijama koje ste već mogli pročitati na stranicama Automagazin web portala (
OVDE) a koje su sada dobile i oficijelnu potvrdu. Budućnost WRC-a je S2000 bolid + aerodinamični kit.
Za sada u Šampionatu Sveta Sebastien Loeb i Patrick Sandell imaju stoprocentni učinak. Prvi je trijumfovao u generalnom plasmanu na tri vožena takmičenja na top nivou dosegnuvši tako i do svoje jubilarne 50-te pobede u WRC-u dok je Sandell nastavio svoj pobednični niz iz Norveške nagovestivši kome ove sezone ide titula u PWRC konkurenciji.
Najbrži pilot drugog dana relija Kipar bio je Norvežanin Petter Solberg, u bolidu specifikacije 2006 (Citroen Xsara WRC 06). Iako je šampion sveta iz 2003. godine, danas nadmašio Hirvonena (Ford) za 24,8 sekundi i Loeba (Citroen) za 35,2 sekunde, na vodećoj poziciji i dalje se nalazi Sebastien Loeb, ispred Mike Hirvonena i Dani Sorda (Citroen)...
Reli Kipar za Norvežanina Heninga Solberga završio se i pre nego što je zapravo počeo. Na etapi ka startu prvog brzinskog ispita stariji Solberg je u sudaru sa lokalnim „kamiondžijom“ oštetio svog Stobart Ford Focusa WRC toliko da nastavak takmičenja nije bio moguć.
Pet Citroena nalazi se u top osam nakon prvog, asfaltnog dana, relija Kipar. Na čelu je „verovali ili ne“ Sebastien Loeb nakon pet pobeda na brzinskim ispitima, 42 sekunde ispred timskog kolege Danija Sorda kome je pripala čast da Loebu pokvari stoprocentni učinak prvog dana pobedom na jednom brzinskom ispitu.
WRC možda „boluje“ od manjka timova i proizvođača ali to definitivno nije prelazna bolest jer je malezijski Proton upravo postao sedmi proizvođač koji se priključio Intercontinental Rally Challengeu. Vozači koji budu nastupali u IRC-u sa Proton Satriom S2000 biće bodovani zajedno sa onim u Abarthima, Hondama, Mitsubishijima, Peugeotima, Škodama i Volkswagenima.
Shake trećeg relija sezone 2009 Šampionata Sveta u reliju održan je na asfaltnoj stazi dužine 4.49km nekih 15-tak kilometara daleko od glavnog grada Kipra, Limassola. Bila je to poslednja prilika timovima za fina podešavanja automobila sa makadamskim setapom za prvi dan takmičenja koji se u potpunosti vozi na asfaltnoj podlozi. Najbrže vreme današnjeg „šejka“ pripada Špancu Danielu Sordu.
Petter Solberg je svoj debi nastup u sezoni 2009 (Rally Norway) sa „novim automobilom“ Citroen Xsarom WRC završio na solidnoj poziciji broj šest. Bolje se nije moglo pre svega zbog motora u Xsari koji je bio na samom izdisaju pa je posada u pauzama između brzinaca morala u isti dosipati i po dva litra motornog ulja kako bi ga vratila u život. Ovoga puta pred reli Kipar situacija je znatno bolja.
Predstavljamo Vam najinteresantnije fotografije snimljene na drugoj trci Intecontinental Rally Challengea. Na reliju Curitiba videli smo sjajan spektakl, u kojem se najbolje snašao fantastični Kris Meeke. Fotografije možete pogledati klikom na
LINK...