Najnovije vesti iz auto industrije
IRC, Monte Carlo Rally – Ogier piše istoriju
Objavljeno: 24.01.2009.
Pobedom na 77. Monte Carlo Rally-u Francuz Sebastien Ogier, aktuelni JWRC Šampion i Citroenova “beba” upisao se u knjigu slavnih. Otvaranje sezone Intercontinental Rally Challengea je opravdalo sva očekivanja a Monte Carlo Rally je svojim izazovnim brzinskim ispitima i promenjivim vremenskim (ne)prilikama još jednom pokazao zašto je jedan od najprestižnijih relija u istoriji ovog sporta.

Ogier je vodeću poziciju preuzeo pri kraju drugog dana takmičenja, nakon gumi defekta do tada neprikosnovenog Hanninena. Francuzu su na ruku išla i dešavanja tokom trećeg dana relija. Brzi Finac u Škodi, u želji da što pre nadoknadi izgubljeno, već na prvoj krivini prvog brzinca izleće i odustaje. Sličnu sudbinu u teškim uslovima sa dosta vode na putu je imao i Britanac Meeke samo par stotina metara dalje. Još jedan Finac, Toni Gardemeister u privatnom Abarth Grande Puntu S2000, odustaje samo tri brzinska ispita pre kraja zbog kvara alternatora pa je Ogieru ostalo samo da se bezbedno provoza do cilja na poslednja četiri, noćna, brzinska ispita Monte Carlo Rallya 2009.

Peugeot je, i pored početne pretnje Škode, takmičenje završio na prve tri pozicije. Uz Ogiera u Peugeotu 207 S2000 na podijumu su se našli Belgijanac Loix i još jedan Francuz, Sarazzin. Jan Kopecky na poziciji broj četiri Škodi je doneo prve bodove u sezoni 2009 i uz fantastičan performans Hanninena ozbiljne glavobolje konkurenciji. Abarth i pored najavljenih poboljšanja nije blistao. Giandomenico Basso nije mogao ni prići konkurenciji sve do poslednjih brzinskih ispita kada je njegov Grande Punto S2000 konačno “legao” brzom Italijanu. Pozicijama pet i šest vozači italijanske ekipe sigurno nisu zadovoljni a i takvom plasmanu mogu da zahvale samo brojnim odustajanjima. U 2WD Cupu IRC trijumfovao je Manuel Villa sa Fiat Puntom S1600. Sledeće okupljanje vozača IRC-a je početkom marta u Brazilu na prvom makadamskom reliju šampionata.

Konačni plasman Monte Carlo Rallya 2009
1 Ogier/Ingrassia (Peugeot 207 S2000) 4h40m45.7s
2 Loix/Smets (Peugeot 207 S2000) +1m43.6s
3 Sarrazin/Renucci (Peugeot 207 S2000) +2m21.6s
4 Kopecky/Stary (Skoda Fabia S2000) +3m17.3s
5 Basso/Dotta (Abarth Grande Punto S2000) +4m28.0s
6 Alen/Alanne (Abarth Grande Punto S2000) +10m49.7s
7 Romeyer/Fournel (Mitsubishi Lancer Evo 9) +20m30.0s
8 Burri/Gordon (Abarth Grande Punto S2000) +21m23.0s
9 Artru/Virieux (Mitsubishi Lancer Evo 9) +9m51.4s
10 Cavallini/Zanella (Peugeot 207 S2000) +28m44.2s
Generalni plasman vozača i konstruktora
1 Ogier 10
2 Loix 8
3 Sarrazin 6
4 Kopecky 5
5 Basso 4
6 Alen 3
7 Romeyer 2
8 Burri 1
1 Peugeot 18
2 Abarth 7
3 Skoda 5
4 Mitsubishi 2
Petar Janković - Automagazin
Reli sezona 2009 WRC nastavlja se onako kako je završena 2008. Iako je prvi brzinski ispit Sebastien Loeb završio sa preko 40 sekundi zaostatka iza pobednika Jari-Matti Latvale, Francuz je u ostatku koji je sačinjavao pet brzinaca postavio stvari na svoje mesto i prvi dan relija Irska završio kao ubedljivo najbrži takmičar.
Max Mosley, “šef” svetske automobilstičke organizacije FIA, još jednom je izneo mišljenje da iz njegove perspektive već 2010-te godine S2000 automobili bez ikakvih dodataka treba da zamene preskupe WRC bolide. Iako je World Motorsport Council najavio da je postignut dogovor o famoznom kitu, Mosley tvrdi da se takva odluka treba preispitati.
Da se po shakedownu reli poznaje otvaranje sezone Šampionata Sveta bio bi pravi triler. Minimalne razlike ostvarene na 2.87 kilometara dugoj stazi nedaleko od servisnog parkirališta obećavaju dobru trku. Ukratko, najbrži na prvom merenju vremena u sezoni 2009 je Mikko Hirvonen iz BP Ford Abu Dhabi Rally Teama.
Nakon godinu dana pauze Šampionat Sveta u reliju vraća se u zemlju gde reli sport ima veliku popularnost i tradiciju. Rally Ireland ove sezone započinje WRC seriju, siromašniju za Subaru i Suzuki WRT, ali kako ova dva tima i nisu predstavljala ozbiljnu pretnju Citroenu i Fordu, nadajmo se da velikih duela neće izostati i da će Sebastien Loeb imati dostojne protvnike u mlađim vozačima čije vreme tek dolazi.
Eurosport Events, promoter Intercontinental Rally Challengea, danas je objavio fantastičnu vest vezanu za gledanost tek završenog prvog relija IRC serije u sezoni 2009. Čak sedam miliona gledalaca pratilo je reli Monte Carlo na kanalima Eurosport 1 i 2 koji je pored standardnih reportaža doneo u domove širom sveta šest sati “živog relija” direktno sa mesta okršaja.
Jedina žena na listi prijavljenih takmičara na Rally Ireland (startni broj 69), ubrzano se priprema za uvodnu trku ovogodišnje sezone Svetskog Reli Šampionata. Tony Kelly je u svojoj 17. godini dobila licencu i tako postala najmlađi irski takmičar koji poseduje međunarodnu licencu...
Bivši Šampion Sveta, Norvežanin Petter Solberg, danas je na svom zvaničnom sajtu objavio kratku informaciju da će na reliju Norway Rally-u 2009 ipak nastupiti u bolidu Citroen Xsara spec.2006. Više informacija se očekuje nakon konferencije za novinare zakazane za utorak.
Reli Monte Carlo proticao je sasvim solidno za Britanca Krisa Meeke-a. Prvi kontakt sa snegom, prvi kontakt sa S2000 bolidom i sasvim solidna četvrta pozicija na kraju drugog dana sa realnom nadom za dalji napredak u generali. Na žalost po ex-McRaeovog štićenika već prvi brzinac finalnog dana takmičenja srušio je snove o dobrom početku IRC kampanje.
Sve do poslednjeg brzinskog ispita drugog dana takmičenja na reliju Monte Carlo (BI9) oči posmatrača su bile uperene u fantastični performans Škoda Motorsport tima i njihovog dvojca Hanninen-Fabija S2000. Finac je imao ogromnih minut i po prednosti ali je njihov ples po snegu i ledu Kneževine pokvario jedan gumidefekt.