Najnovije vesti iz auto industrije
WRC - Loeb: Pneumatici za makadam na asfaltu su besmisleni
Objavljeno: 22.02.2009.
Posle dve godine pauze, Rally Cyprus ponovo se vraća u kalendar Svetskog Reli Šampionata. Prva etapa relija Kipar održava se na asfaltu, a druge dve na makadamskoj podlozi. FIA je odlučila da WRC bolidi i na asfaltnoj podlozi moraju koristiti pneumatike za makadam, dok je za učesnike JWRC-a odobreno korišćenje pneumatika za asfaltnu podlogu...
Da li ćemo ove godine gledati situaciju da učesnici JWRC-a (Junior World Rally Championship), prvi dan relija Kipar budu rame uz rame sa WRC zvezdama? Sebastienu Loebu (Citroen) ova odluka se čini besmislenom: "Po meni to nema smisla. Zašto da ne koristimo odgovarajuće pneumatike?" - jasno je definisao svoj stav Loeb.
Ni njegov timski kolega, Dani Sordo, ne misli drugačije: "Može se dogoditi da već posle prvog brzinskog ispita, pneumatici budu uništeni. Brzinac je dugačak 30 kilometara, a u tom trenutku na Kipru može biti toplo. Mislim da bi imalo smisla da nam organizator dozvoli zamenu pneumatika posle uvodnog brzinskog ispita. U tom slučaju bi na druga dva BI imali manje problema. U suprotnom, to će biti jako teško. Istina, za publiku će to biti prava atrakcija. Automobili će puno klizati, a za vozače to će biti zabava. Ali, to je sve."

Kao što smo istakli, FIA je promenila odluku o upotrebi pneumatika, u slučaju juniora. Da li možemo oćekivati prvu pobedu automobila S1600 na brzinskom ispitu na WRC takmičenju? Podsetimo, Reli Kipar će biti prvo ovogodišnje WRC takmičenje, gde će se na jednom takmičenju pojaviti takmičari JWRC-a i PCWRC-a. Ipak, FIA je dozvolila samo "juniorima" korišćenje asfaltnih pneumatika. "Biće to sjajna zabava boriti se sa WRC bolidima na brzinskim ispitima, a u petak se to može dogoditi." - izjavio je Aaron Burkart.
Goran Sarić - Automagazin
Aktuelni vice-Šampion Evrope u reliju, Poljak Michal Solowow, konačno je razbio tišinu koja zadnjih meseci “lebdi” oko ERC serije za sezonu 2009. Još uvek nemamo listu vozača koji će se ove godine boriti za titulu “najboljeg u Evropi” a i prebogati Poljak za sada najavljuje siguran start na samo dva takmičenja.
Automagazin je već pisao o izazovima predstojećeg relija Kipar. Vožnja na asfaltnoj a zatim i na makadamskoj podlozi sa pneumaticima i postavkom bolida za rastresitu podlogu veliki je izazov kako za vozače tako i za sam automobil a posebno pneumatike. Pirelli i FIA su odlučili da izađu u susret željama timova i njihovih asova.
Zahvaljujući pre svega organizatorima relija Portugal i njihovog glavnog sponzora, Vodafone-a, na četvrtom reliju ove sezone imaćemo zadovoljstvo da po prvi put nakon kraja sezone 2007, u ulozi takmičara u WRC-u vidimo legendarnog Finca, Marcusa Gronholma.
Sigurno je više nego frustrirajuće biti posvećen reli sportu, biti brz, imati vrhunski bolid a opet nemoćan da se suprostaviš jednom čoveku. Mladićima kao što su Hirvonen i Latvala jedina nesreća je to što voze šampionat zajedno sa najboljim reli vozačem svih vremena koji uz to nastupa sa tako sjajnim bolidom. Ipak oni nisu klonuli duhom, naprotiv!
Nakon uzbudljivog otvaranja sezone Intercontinental Rally Challengea na legendarnom Monte Carlo reliju serija se seli u Južnu Ameriku, tačnije Brazil, gde se od 5. do 7. marta održava 29-to izdanje Rally-a Internacional de Curitiba. Tek objavljena
LISTA PRIJAVA sa samo 33 posade je manje atraktivna od one u Monaku ali glavni akteri i “fajteri” IRC-a su tu.
Rally Norway 2009 zlatnim slovima će biti upisan kako u biografiji Patricka Sandella tako i u istoriji Škoda Motorsporta. Patrik Sandell/Emil Axelsson i Škoda Fabija S2000 kombinacija je koja je austrijskom RedBull Rally Teamu u saradnji sa BRR-om donela prvu pobedu u Production klasi Šampionata Sveta u reliju za sezonu 2009.
Sebastien Loeb je izdržao sve napade Finca Mikke Hirvonena i u velikom stilu Šampiona čeličnih živaca zabeležio pobedu u snegom okovanoj Norveškoj. Na cilju u Sligou konačna prednost Francuza iznosila je samo 9.8 sekundi. Hirvonenu ostaje uteha da je dao sve od sebe a kao dokaz tome ide u prilog i maksimalna brzina od 202 km/h na jednom od današnjih brzinskih ispita.
Iz samog naslova vesti možete naslutiti tok drugog dana relija Norveška. Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen bili su ubedljivi toom prvog kruga današnjih brzinaca dok je drugi pripao Latvali i H.Solbergu. Kao i juče lideri su i dalje su usamljeni na vrhu generalnog plasmana sa razlikom da večeras Francuz u Citroenu ima 15 sekundi prednosti u odnosu na Finca u Fordu. Treći je i dalje Latvala.
Sebastien Loeb i Mikko Hirvonen danas su u Norveškoj vodili svoju bitku. Smenjujući se u vođstvu nekoliko puta, na kraju BI8 kao najbrži nakon prvog dana trkanja na snegu i ledu je izašao prvi vozač Citroena sa minimalnih 2.6 sekundi prednosti u odnosu na Mikku Hirvonena iz Forda.