AutoMAGAZIN - Sport

Rallye Monte Carlo 2022

Najnovije vesti iz auto industrije

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

Juho Hänninen, u fabričkom bolidu Škoda Fabia S2000, uvodni dan relija Monte Carlo 2009 završio je na vodećoj poziciji. Leteći Finac sutra će startovati kao lider, sa prednošću od 11,9 sekundi ispred raspoloženog Stephane Sarrazina u fabričkom Peugeotu...

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

Od samog starta, monaški reli doneo je puno uzbuđenja. Na startu relija probleme sa servo uređajem imao je Jan Kopecky (Škoda Fabia S2000), koji već na prvom ispitu beleži zaostatak od preko 4 minuta. Zatim je usledila havarija talentovanog Luce Rossetija, na prvom brzinskom ispitu. Italijanski pilot u Fiat Grande Puntu S2000 izleteo van staze, bolid je se na kratko zapalio, ali posada je uspela da izađe na vreme. Blizu tog mesta grešku pravi i ex reli šampion sveta, Didier Auriol (Peugeot 207 S2000), koji je oštetio vešanje svog bolida.

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

Nisu se mnogo radovali ni kalibri kao što su Giandomenico Basso, Stephane Sarrazin i Kris Meeke. Izbor pneumatika bio je katastrofalan (slik), a priliku je iskoristio Hanninen (Škoda Fabia S2000), koji beleži 2. najbrže vreme (+2,3 s) za vodećim Nicolasom Vouillozom u Peugeotu. Odličan rezultat postigao je i Toni Gardemeister u bolidu Fiat Grande Punto S2000 (+16,3), najbolje plasirani pilot u automobilu marke Fiat. Posle uvodnog brzinskog ispita, vozače je čekala 220 kilometara duga etapa, do 2. brzinskog ispita (La Motte Chalancon - St-Nazaire le Désert, 23,27 km).

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

Drugi brzinski ispit bio je potpuno asfaltni (suv asfalt) i tu su profitirali vozači sa slik pneumaticima. Sarazzin beleži najbolje vreme, što ga je katapultiralo na drugu poziciju u generalno plasmanu (+16,2 s). Basso na cilj 2. BI dolazi kao drugoplasirani, što ga pomera na ukupno šestu poziciju, sa zaostatkom manjim od minut. Vouilloz nije imao idealne pneumatike, i nije mogao da se nosi sa konkurentima, popuštajuči i pred Hanninenom, koji na "promašenim" pneumaticima beleži odlično 4. vreme i reli u Monte Carlu pretvorio se u veliku lutriju sa pneumaticima. To je potvrdio i treći brzinski ispit (St-Jean en Royans - Col de Gaudissart, 30,39 km).

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

U uvodnim satima relija, na nižim nadmorskim visinama padala je kiša, a u planini je vozače čekao sneg. Anton Alen je za ove uslove imao najgore pneumatike. Sa prorezanim slikovima, talentovani Finac je za pobednikom brzinca zaostao čak tri minuta, što ga lansira na 12. poziciju, a Kopecky "upada" u prvu desetorku. Gardemeister sa Bassom je izabrao snežnu gumu, ali bez "eksera", što je za Fiat bila katastrofalna greška. Finac je napravio i jednu grešku, i zahvaljujući kašnjenju od preko jedan minut pada na 8. poziciju, a Italijan završava kao sedmi.

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

Hanninen je odličan razultat zabeležio i na poslednjem brzinskom ispitu uvodnog dana (St-Jean en Royans - Col de Gaudissart, 30,39 km), gde je zabeležio 4. vreme, sa 5 sekundi zaostatka iza Mekke-a u Peugeotu 207 S2000. Najbrži na 3. brzinskom ispitu bio je debitant u IRC seriji, Kris Meeke u Peugeotu 207 S2000. Vozač tima Peugeot UK bio je sedam desetinki brži od Stephane Sarrazina u istom bolidu, ali u fabričkim bojama. Na kraju, zadovoljna su obojica. Francuz je zadržao 2. mesto i smanjio prednost Hanninena za 5 sekundi, a Meeke se popravio sa 8. na 6. poziciju.

IRC Monte Carlo - Hanninen i Škoda Fabia S2000 u vođstvu!

Rezultati na kraju 1. dana Rally Monte Carlo 2009: 1. HÄNNINEN/MARKKULA (Škoda Fabia S2000) 56:32,8 min 2. SARRAZIN/RENUCCI (Peugeot 207 S2000) + 11,9 s 3. VOUILLOZ/KLINGER (Peugeot 207 S2000) + 33,9 s 4. OGIER/INGRASSIA (Peugeot 207 S2000) + 49,3 s 5. LOIX/SMETS (Peugeot 207 S2000) + 54,6 s 6. MEEKE/NAGLE (Peugeot 207 S2000) + 1:01,3 min 7. BASSO/DOTTA (Abarth Grande Punto 2000) + 1:29,8 min 8. GARDEMEISTER/TUOMINEN (Abarth Grande Punto S2000) + 1:35,5 min 9. WITTMANN/ETTEL (Mitsubishi Lancer Evo IX) + 3:31,2 min 10. KOPECKÝ/STARÝ (Škoda Fabia S2000) + 4:30,0 min Goran Sarić - Automagazin

WRC – Petter Solberg u Citroen Xsari

WRC – Petter Solberg u Citroen Xsari

Bivši Šampion Sveta, Norvežanin Petter Solberg, danas je na svom zvaničnom sajtu objavio kratku informaciju da će na reliju Norway Rally-u 2009 ipak nastupiti u bolidu Citroen Xsara spec.2006. Više informacija se očekuje nakon konferencije za novinare zakazane za utorak.
IRC, Monte Carlo Rally – Ogier piše istoriju

IRC, Monte Carlo Rally – Ogier piše istoriju

Pobedom na 77. Monte Carlo Rally-u Francuz Sebastien Ogier, aktuelni JWRC Šampion i Citroenova “beba” upisao se u knjigu slavnih. Otvaranje sezone Intercontinental Rally Challengea je opravdalo sva očekivanja a Monte Carlo Rally je svojim izazovnim brzinskim ispitima i promenjivim vremenskim (ne)prilikama još jednom pokazao zašto je jedan od najprestižnijih relija u istoriji ovog sporta.
IRC, Monte Carlo Rally – Meeke: Istinski strah!

IRC, Monte Carlo Rally – Meeke: Istinski strah!

Reli Monte Carlo proticao je sasvim solidno za Britanca Krisa Meeke-a. Prvi kontakt sa snegom, prvi kontakt sa S2000 bolidom i sasvim solidna četvrta pozicija na kraju drugog dana sa realnom nadom za dalji napredak u generali. Na žalost po ex-McRaeovog štićenika već prvi brzinac finalnog dana takmičenja srušio je snove o dobrom početku IRC kampanje.
IRC, Monte Carlo Rally – Ogier prvi nakon drugog dana

IRC, Monte Carlo Rally – Ogier prvi nakon drugog dana

Sve do poslednjeg brzinskog ispita drugog dana takmičenja na reliju Monte Carlo (BI9) oči posmatrača su bile uperene u fantastični performans Škoda Motorsport tima i njihovog dvojca Hanninen-Fabija S2000. Finac je imao ogromnih minut i po prednosti ali je njihov ples po snegu i ledu Kneževine pokvario jedan gumidefekt.
IRC, Monte Carlo Rally – Jereb odustao

IRC, Monte Carlo Rally – Jereb odustao

Reli Monte Carlo se na žalost po slovenačku posadu završio pre vremena. Tačnije, na petom brzinskom ispitu njihov Peugeot 207 S2000 rentiran kod italijanske „kuće“ Friulmotor je „ispustio dušu“ pa će Andrej Jereb i Miran Kacin ostatak takmičenja provesti u publici.
IRC, Monte Carlo Rally – Pakleni dan za Jereba

IRC, Monte Carlo Rally – Pakleni dan za Jereba

Prvi dan ruleta u Monte Karlu je iza slovenačke posade Andrej Jereb/Miran Kacin. Nakon gotovo sto kilometara „miksa“ suvog asfalta sa snegom i ledom, gde je presudan faktor bio pravilan izbor pneumatika, Slovenci su stigli do pozicije broj trinaest generalnog plasmana Monte Carlo Rally-a.
IRC – Jereb i Kacin spremni za start

IRC – Jereb i Kacin spremni za start

U Monte Carlu se broje zadnji sati pred početak čuvenog relija. Boje Slovenije na otvaranju Intercontinental Rally Challengea brani Andrej Jereb, zajedno sa svojim suvozačem Miranom Kacinom. Upoznavanje sa stazom je završeno a slovenačka posada ne krije dobro raspoloženje.
Dakar Rally 2009 – Volkswagen piše istoriju

Dakar Rally 2009 – Volkswagen piše istoriju

Južnoafrikanac Giniel de Villiers kao vozač i Nemac Dirk von Zitzewitz u ulozi suvozača, promenili su istoriju Dakar Rally-a. Pored druge pobede za nemačkog proizvođača, Volkswagen Race Touareg 2 je prvi dizel automobil koji je trijumfovao na najzahtevnijem automobilističkom takmičenju na svetu.
Dakar Rally, 13. dan – Prva pobeda Mitsubishija

Dakar Rally, 13. dan – Prva pobeda Mitsubishija

Tek nakon trinaest dana trkanja Argentinom i Čileom jedan (i jedini preostali) Mitsubishi Racing Lancer je uspeo da trijumfuje na specijalnom ispitu. Nani Roma je zabeležio trijumf na predposlednjem brzinskom ispitu Dakar Rally-a 2009 dok se tim Volkswagena opredelio za sigurnu varijantu dolaska do cilja.
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje
Poredak - WRC Vozači
1.K. Rovanpera170
2.E. Evans145
3.T. Neuville134
4.O. Tanak104
5.S. Ogier98
6.E. Lappi87
7.T. Katsuta58
8.D. Sordo46