Najnovije vesti iz auto industrije
WRC – Citroen testirao C4 WRC HYbrid4
Objavljeno: 10.04.2009.
Dva dana nakon relija Portugal, Citroen Racing našao se u Španiji, na asfaltnim stazama u blizini Faroa. Ovoga puta u rukama Daniela Sordoa bio je malo drugačiji C4 WRC bolid, model sa oznakom HYbrid4. Za razliku od „klasičnog“ modela koji hara reli stazama ovaj produkt Citroena opremljen je dodatnim električnim motorom od 125KW i litijumskim baterijama.

“Na stazi automobil se ponaša malo drugačije, pre svega zbog 150 kilograma viška na zadnjoj osovini. Dodatna snaga koju električni motor ostvaruje je impresivna. Takođe je veoma zanimljivo kada smo prolazili kroz španska sela vozeći se na struju u potpunoj tišini toliko ne tipičnoj za trkačke automobile. Verujte mnogo je ugodnije za posadu, plus bez ikakvog zagađenja okoline.“ - izjavio je Sordo. U sumrak WRC bolida Citroen nam prikazuje kako će možda izgledati budućnost reli sporta. Ovih dana u prilog ovoj konstataciji idu i izjave Maxa Mosleya koji se nada da će i u reliju uskoro postojati KERS sistem sličan onom u Formuli 1 i da je „sakupljanje“ energije bolja opcija od uvođenja alternativnih goriva.
Petar Janković - Automagazin
Posle 1. dana Rally Argentina u vođstvu je Dani Sordo (Citroen). Tokom dana, Španac je pravi mali privatni "rat" vodio sa Mikkom Hirvonenom (Ford). Posle pretposlednjeg brzinca, oba pilota imali su identično vreme vožnje, ali na poslednjem brzinskom ispitu "dvojka" Citroena zabeležila je za 5 sekundi bolje vreme...
Eyvind Brynildsen, učesnik u reli šampionatu sveta produkcijskih automobila, pred argentinski reli trećeplasirani u konkurenciji PWRC, na Rally Argentina nastupa u iznajmljenom automobilu. Njegov automobil greškom je poslat u Brazil, a zatim na Novi Zeland...
Aktuelni svetski reli šampion, Sebastien Loeb (Citroen C4 WRC) odlično je započeo Rally Argentina 2009. Na današnjem "shakedownu", održanom na stazi dužine 6,23 km, Seb je nadmašio Mikku Hirvonena (Ford Focus WRC) za 0,6 s...
Nakon kratke pauze Šampionat Evrope u reliju nastaviće se za prvomajske praznike, tačnije u terminu 1-3. maja, u Turkoj, relijem Istanbul. Organizator je objavio i listu prijava sa ne tako impozantnim brojem posada a broj 1 poneće Poljak Michal Solowow (Peugeot 207 S2000) ispred dva Italijana, Renata Travaglie (Abarth) i Luce Bettija (Peugeot 207 S2000).
Nakon dva dana fantastične borbe, pre svega sa Renatom Travagliom, zvezda Abartha (ovoga puta u privatnoj režiji), Ginadomenico Basso zabeležio je prvu pobedu ove sezone. Trijumf na reliju 1000 Miglia Bassu je doneo i lidersku poziciju u Šampionatu Evrope za sezonu 2009.
U dalekoj Argentini 24. aprila startovaće peti reli Šampionata Sveta koji će se bodovati i u konkurenciji PWRC i JWRC.
Lista prijava je objavljena, a na njoj se nalazi ukupno 59 posada od čega samo 10 u top, WRC kategoriji. Po pet Fordova i Citroenai bez ikakvih iznenađenja, jedina promena je nominacija Sebastiena Ogiera u Citroen Junior WRT-u.
„Razvod braka“ sa Subaruom početkom ove godine ostavio je „besposlenim“ inženjere i osoblje čuvenog Prodrivea Davida Richardsa, bar one iz reli sekcije. Ali kako sada stvari stoje, uz povremene nastupe Impreze WRC, Prodrive želi i deo kolača budućnosti reli sporta, tačnije klase S2000. Prema nepotvrđenim informacijama tim bi u Šampionatu Sveta već 2011-te imao svoj comeback!
Krum Donchev, vicešampion Bugarske za takmičarsku godinu 2008, novu sezonu započinje u Italiji kao privatnik uz pomoć nekoliko svojih dobrih prijatelja. Iako je tokom prošle godine učestvovao na većini relija Šampionata Evrope, za sada za brzog Bugarina finansijska konstrukcija je daleko od zatvorene. Ipak, ta činjenica tim nije sprečila da intenzivno testira u okolini Borovetza.
Superbrz, atraktivan, to su epiteti po kojima je i srpska publika nakon Serbia Rally-a prokomentarisala mladog vozača iz Bugarske Todora Slavova. Ove godine i pored nedostatka finansija Slavov ima mnogo veće apetite pa će pokušati da se pored 2WD titule u domaćem, domogne i one u Šampionatu Evrope u istoj klasi.